Klarer ikke bestemme meg : 37WL66Z eller PV60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klarer ikke bestemme meg : 37WL66Z eller PV60

Som topic en sier.. så blir eg heilt mongo i skallen.. sittet fler timer å kikket på tv..
    så valget er mellom de 2 der ja.. sittesvanstand er 2,5 meter ca..
    tv skal brukes til tv,film titting.. så blir det nok PS3 på meg.. tror eg klarer meg med min bror sin core frem til PS3 en kommer :S vet ikke helt..
    Skal nok koble PC en til tv en oxo.. så kom med innspill...

:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm nå selger jo netshop den til 10995,- og i tillegg har jo Elkjøp prisgaranti, så er bare å stikke opp på Elkjøp og forhandle litt vell.. mænne er dette noe godt kjøp da til den prisen.. med tanke på PV60 som har fått sykt med skryt osv :S

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smygen
    hmm nå selger jo netshop den til 10995,- og i tillegg har jo Elkjøp prisgaranti, så er bare å stikke opp på Elkjøp og forhandle litt vell.. mænne er dette noe godt kjøp da til den prisen.. med tanke på PV60 som har fått sykt med skryt osv :S

Jeg kjøpte Pv62 hos Elkjøp. Men til langt under utsalgspris. Henviste til hva jeg kunne få kjøpt den for andre steder. Synes det var greit, pga angresfrst 30 dager. Nå går de dagene ut, men kommer ikke til å benytte meg av den. Er strålende fornøyd med Pv62 (elkjøps PV60).

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt en 32WL66 for å ha i "konestua" og kjøpte en 42" Plasma i går for å ha i "guttestua". Gå for Plasma sier jeg bare, men jeg valgte bort PV60, til fordel for Hitachi pga. design og etter min mening ennå bedre bilde.

Elkjøp er greie sånn, se gratis TV en stund og bytt dersom du ikke liker ett eller annet.

/L

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet ut min philips 37" lcd i en 42pv60 for noen dager siden.

Jeg har ikke angret ett sekund! Løp og kjøp

Newcomer Ed Hunter sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    37 tommer når sitteavstand er 2.5 m? Høres litt overkill ut.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testa 3 m avstand på 50 tommer.. går helt fint. så 37 tommer 2.5 m er null problem..

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når hd tv kommer er vel 2,5m på 37 brukelig,jeg sitter 3m fra en 32 og synes det er max,sitter jeg nærmere blir jeg sliten av å se å tv.De som tester tv og skal ha greie på det sier at det er optimalt med 1 desimeter pr tomme,det vil si 3,7m fra en 37 tom.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må jeg si meg uenig!

Satt selv tre meter fra 80" lerret i min forrige hjemmekino, og det gikk helt greit. Skal man følge din tommelfingerregel, så ender man opp med å sitte åtte meter fra et tilsvarende lerret, noe jeg tipper de færreste gjør (nå snakket du om tv'er, men ser ikke hvorfor det samme ikke skulle gjelde for projektorer).

Tror det egentlig er en smaksak hvor nære man liker å sitte, forutsatt at kvaliteten er god nok.

Btw; har selv tenkt å kjøpe Toshiba 37WL66, og den skal brukes i et 17kvm stort rom. Blir nesten for lite synes jeg, men...

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for PV-60

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jupp prøv pv60 fikk akkurat levert en 37wl66 og er skuffet i forhold i forhold til tester.
    min blødde (panel slipper gjennom lys)ELENDIG:evil: betraktningsvinkel, er sveise blind etter å ha gått en 10 cm til siden. synes sort var grått hadde en 1 år gammel acer som var bedre til 9000,- skal sende den tilbake og gå inn for en plasma selv om jeg vil savne resolution:cry:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig. Trodde Toshiba'en hadde fått skryt for nettopp betraktningsvinkel og sortnivå. Kalibrerte du den noe? Mulig defekt?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Merkelig. Trodde Toshiba'en hadde fått skryt for nettopp betraktningsvinkel og sortnivå.
    Det har den nok, men alt er relativt. En GTI kan få skryt for kjøreegenskaper, men den er fremdeles ingen 911. Plasma har ingen vinkelproblematikk og la oss si 5 ganger så høy panelkontrast. Heldigvis vurderes LCDer ut fra andre LCDer i tester, og blir ikke sammenlignet med plasma.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror nok toshiba har fått skryt for å vise detaljer i sort noe som den var bra på. i dagslys var betraktningsvinkel bedre men fortsatt ikke god nok.

har hatt den tre dager nå og er fortsatt ikke tilfreds den har en summelyd når jeg stiller backlight under 93 noe som jeg har sett andre har hatt problemer med og.

svart begynner å hjelpe når man skrur ned backlight til 30 men i følge the calibrator greier ikke skjermen å gå lavt nok til å stille svart riktig.
    når den i tillegg ikke støtter pixelmapping er den ikke så praktisk til pc heller.
    hadde ikke skyhøye forventninger men hadde ett minstekrav
    tror ikke det er noen feil på den heller.:-?

(tidlig på morran hvis jeg har skrivd/forklart feil)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pv60 kjøp!!

kjøpte den siste 42pv60 på ekspert(13999,-) og fikk slengt den opp på veggen var som natt og dag mellom toshibaen. eneste jeg merket var den berømte gulstikket i sort hvitt bilder men det kan jeg leve med i forhold til fremragende sort og farvestyrke på pv60, var litt bekymret i forhold til pv60 med dobbelt skygge i bildet men kunne bemerke at jeg med mitt våte øye kunne ikke se dette problemet.
    hd var meget bra i forhold til hva jeg hadde trodd og ikke ett problem i forhold til folk som er vant til lcd.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess, i dag har jeg kjøpt en Toshiba wlt3766, og sendte den oppover til Trondheim (Kosta for øvrig bare 200,-).
    Spennende, spennende!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

37wl66z

Kjøpte 37WL66Z forrige uke. Utseende til tv'en er flott, stilrent. Menyene er gode, lyden er god sammenlignet med andre tv'er jeg har hørt på. Fjernkontrollen er treg, må trykke hardt for å få den til å fungere.

En irriterende summelyd er det på tv'en som jeg fikk, dette har jeg også hørt andre nevne. Dette var for min del det som trekte mest ned. Summelyden kommer når jeg justerer sortnivå under 90, skalaen er 0-100. Har undersøkt dette og funnet ut at problemet kommer fra en liten trafo som sitter på power supply kortet. Dette har jeg forlangt å få ordnet, og butikken sier jeg skal få bytte tv'en. Jeg kan da få bytte i andre merker, men jeg kommer til å velge samme tv igjen. Forhåpentligvis er ikke problemet med summing på neste tv.

Grunnen til at jeg kommer til å velge samme tv igjen er at bildekvaliteten er god. Sortnivå er godt, skarpheten er fin, fargene bra. PC oppkoblet til tv'en gir meget bra bilde! Dette sammen med et fint utseende gjør at jeg går for Toshiba. Vurderte også PV60, synes denne ikke er like fin, sortnivå er nok bedre, men synes hvitt er hvitere på 37WL66Z.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg tv'en og har etter et par korte timer rukket å få et par førsteinntrykk:

- Utrolig skarpt og fint bilde på pc! Har ikke kjørt pc på lcd-skjerm før, så jeg har ikke det store grunnlaget for sammenligning. Var også litt skeptisk pga at den ikke har 1:1-pixelmapping, men alt dette er som blåst bort nå. Dette er mer enn godt nok for meg!

- Har også den samme summelyden som xray, men var forberedt på dette da jeg har hørt om det på ulike forumer. Høres knapt med en sitteavstand på 1.5 meter, og med lyd er det ikke noe tema overhodet.

- Fint utseende. Enda en ting den ikke har blitt rost mye for akkurat, så her ble jeg igjen positivt overrasket. Synes den er veldig fin å se på med den svarte fronten og den sølvfargede rammen rundt.

Vel, det var i grunnen alt jeg har merket meg så langt den første dagen. Må bare finne en bra måte å vise den bærbare datan på. Funker ikke med widescreen gjennom vga tydeligvis...

Er veldig happy nå, stor skjerm er gøy

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult å høre, fikk min far til å kjøpe denne i går faktisk, han er småkresen, men er allikevel storfornøyd. Stalltipset er at de har den på elnor til samme pris som netshop 10995kr OG de har den på lager i oslo hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xray
    Kjøpte 37WL66Z forrige uke. Utseende til tv'en er flott, stilrent. Menyene er gode, lyden er god sammenlignet med andre tv'er jeg har hørt på. Fjernkontrollen er treg, må trykke hardt for å få den til å fungere.

En irriterende summelyd er det på tv'en som jeg fikk, dette har jeg også hørt andre nevne. Dette var for min del det som trekte mest ned. Summelyden kommer når jeg justerer sortnivå under 90, skalaen er 0-100. Har undersøkt dette og funnet ut at problemet kommer fra en liten trafo som sitter på power supply kortet. Dette har jeg forlangt å få ordnet, og butikken sier jeg skal få bytte tv'en. Jeg kan da få bytte i andre merker, men jeg kommer til å velge samme tv igjen. Forhåpentligvis er ikke problemet med summing på neste tv.

Grunnen til at jeg kommer til å velge samme tv igjen er at bildekvaliteten er god. Sortnivå er godt, skarpheten er fin, fargene bra. PC oppkoblet til tv'en gir meget bra bilde! Dette sammen med et fint utseende gjør at jeg går for Toshiba. Vurderte også PV60, synes denne ikke er like fin, sortnivå er nok bedre, men synes hvitt er hvitere på 37WL66Z.

Har du fått byttet Toshiba'n?
    Opplever også problemet med summing når sortnivået senkes til under 90-tallet....
    Jeg syntes denne lyden var veldig irriterende og veldig merkbar.

Noen som vet om dette kan være noe som går på garanti/reklamasjon?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •