Sitat Opprinnelig postet av dudeldei
Har du fått byttet Toshiba'n?
Opplever også problemet med summing når sortnivået senkes til under 90-tallet....
Jeg syntes denne lyden var veldig irriterende og veldig merkbar.

Noen som vet om dette kan være noe som går på garanti/reklamasjon?
Jeg var i kontakt med forbrukerrådet. De mente at om en tv skal avgi støy under normale lysforhold, så bør det opplyses om når man kjøper den. Lysforholdene hjemme er ofte ikke som i butikken og det bør kunne justeres ned bakgrunnbelysningen.

Har snakket med reparatører for Toshiba her i Norge, som påstår at lyden kommer fra selve lysstoff rørene som gir bakgrunnbelysningen. Dette synes jeg hørtes rart ut så jeg kontaktet en ingeniør for Toshiba i vårt naboland. Han sa dette var et problem som kom fra en liten trafo. Det kunne bli litt løsgang i denne trafoen under transport, og de hadde registrert at det var på en del av 37''.

Uansett, jeg snakket med butikken igjen og de innrømte at de hadde hatt en del reklamasjoner på denne tv'en. Så jeg fikk byttet den mot en ny. Snudde da litt om og valgte Panasonic PV60. Etter jeg gikk over til plasma, skjønte jeg også at ved å velge LCD gikk jeg nok litt fort frem. Må si at bildet på PV 60 er mye mye mye bedre. Er nå veldig fornøyd!