Plasma Tv til 10-15000 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma Tv til 10-15000 ?

Jeg er allergisk mot etterslep og kunstige bilder så da utgår vel LCD tv for meg.....

Skal Bruke tven primært til tv/film titting og noen ganger PC.

Jeg tenker meg en plasma tv på 42". Den skal helst ikke ha høyttalere. Men må ha tv tuner. Kan gjerne ha inngang for SD kort. Og den må ha hdmi inngang! Av utseende kan den gjerne være helt svart i fronten!

Hva har dere og anbefale da? En brukt en kanskje?

Jeg benytter nå en panasonic pt-700 AE og en 32" CRT tv. Men skal flytte og det passer ikke med prosjektor i ny leiligheten!

Håper på noen gode tips!

Newcomer paddo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte en panasonic pv-60 hos exspert for 13999 og er veldig fornøyd med den.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den aller beste i denne prisklassen er Panasonic TH42PV60 som ligger på rundt 14.000. Dette er TV'en som blir brukt som referanse i bl.a Lyd&Bilde.
    Utenom sort front fyller den vel dine krav (er usikker på inngang for sd)?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha inngang for SD må du vel gå for Panasonic PV600. Bildemessig er den lik som PV60.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har sett at mange anbefaler denne. Men viftestøy høres ikke nå særlig ut da.... Men regener med at dette ikke er et problem. Hvor mange DB gir vifta på maks?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SD Kort er ikke must da.

Men er PV60 bedre på bilde enn PV600 ?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik_S
    SD Kort er ikke must da.

Men er PV60 bedre på bilde enn PV600 ?
    Samme bildekvalitet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva koster pv600 da?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik_S
    Hva koster pv600 da?
    Det vet jeg ikke. Noen tusen mer, regner jeg med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen billigere alternativer da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ingen TV på markedet i den størrelsen som slår Panasonic TH-42PV60 når det kommer til bildekvalitet på TV sendinger og film. Denne har i tillegg en haug med tilkoblingsmuligheter som normalt sett kun er tilgjengelig på dyrere modeller: 2x HDMI, 3x SCART (2stk RGB-SCART), Komponent, S-Video, osv.

Et alternativ til Panasonic'en er LG 42PC1R til en tusenlapp mindre. Denne har et penere design enn Panasonic'en i de fleste sine øyne, men den har også dårligere sortnivå (som er veldig viktig for tv og spesielt film) men ellers et supert bilde. Den er også visstnok litt mer følsom for retention enn Panasonic'en i følge erfaringer jeg har lest. Denne har også bedre innebygde høyttalere. En fordel med LG'en er at den ikke har en glassplate i fronten som Panasonic'en har, så den plages mye mindre med refleksjoner av lamper og lys. TV'en blir også mye lettere på grunn av dette (LG'en veier 24.2kg mens Panasonic'en veier 30kg). LG'en har en SCART kontakt mindre enn Panasonic'en, og kun 1 RGB-SCART (mens Panasonic'en har 2stk RGB-SCART).

LG ligger litt høyere på strømforbruk enn Panasonic, maks forbruk for begge er:
    Panasonic: 261w
    LG: 294W

PS! På det svenske Minhembio.com forumet er det rapportert at veldig mange av disse LG TV'ene plages også med en høyfrekvent summing/brumme lyd når TV'en er på. Dette er normalt på Plasma TV'er (og TV'er som drar mye strøm generellt) men ikke på det støynivået LG'en plages med (veldig hørbart fra 3 meters avstand f.eks., normalt skal en kun høre elektrisk summing om en legger øret inntil TV'en). Du kan lese mer om det HER.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takk for info. Jeg begynner og bli ganske overbevisst om panasonicen nå da. Heller mot den! Hvis jeg får solgt prosjektoren min da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde mer eller midre bestemt meg for en Panasoniv pv60 eller pv600. Dro glad og fornøyd ned på expert for å kjøpe, men den TV'en som hang på veggen der ville jeg ikke ha. Jeg tviler nå veldig på hva jeg skal kjøpe.

På veggen hos expert hang en PV60 med ELENDIG bilde. Det høres ikke ut som det som alle skryter av her på forumet.

Er det mulig at butikken har stilt skjermen helt bort i natta dårlig?

Jeg må dra innom andre plasser å se for den kvaliteten som de hadde der vil jeg ikke ha.

En annen ting er at på expert kostet PV60 nå 18999 kr. Det hang heller ikke på greip.

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Murky

På veggen hos expert hang en PV60 med ELENDIG bilde. Det høres ikke ut som det som alle skryter av her på forumet.

Er det mulig at butikken har stilt skjermen helt bort i natta dårlig?

En annen ting er at på expert kostet PV60 nå 18999 kr. Det hang heller ikke på greip.

ja, jeg får inntrykk av at de fleste som jobber/har ansvar for den avdelingen muligens ikke er godt kjent med hvordan en tv skal stilles inn...

siba - Hos oss fÃ¥r du rÃ¥d <-- der får du den for 14 nettpris.. expert er dyrt, men de fleste butikker setter ned prisen hvis du har med dokumentert pris fra en annen butikk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=mitch]ja, jeg får inntrykk av at de fleste som jobber/har ansvar for den avdelingen muligens ikke er godt kjent med hvordan en tv skal stilles inn...

siba - Hos oss fÃ¥r du rÃ¥d <-- der får du den for 14 nettpris.. expert er dyrt, men de fleste butikker setter ned prisen hvis du har med dokumentert pris fra en annen butikk

En annen årsak er at alle tv'ene ofte deles på et tv-signal, noe som gjør kvaliteten dårligere.. Var tv'en dårlig i sammenligning med de andre tv'ene, eller var det bare dårlig bilde, murky?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV60 hadde helt klart dårligst bilde av de 9 plasmaskjermene som hang der. Det skuffet meg stort.

Noen av de andre skjermene som hang der var:

Samsung PS42Q7H. Den så helt klart best ut i butikken, men det er ikke det intrykket man har etter å lest seg fillete på dette forumet.

Det hang en toppmodel Pioneer der. Så også veldig bra ut, men 27000 var litt mere en jeg har planlagt å bruke.

Så hang det et par LG og 2 Hitatchi der. Alle hadde bedre bilde enn PV60, å det får jeg som sagt ikke til å stemme. Jeg må nesten dra på en annen butikk å se.

Denne butikken var forresten Expert på majorstua, så hvis noen vet om en butikk i Oslo med bra utstilling så kom gjerne med noen tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pv60 har en dårlig analog tuner, det gir ofte utslag i tv utstillingene.

de står somoftest også på fabrikkinnstillinger i butikken. pv 60 trenger litt kalibrering for å yte optimalt.

får du se den på dvd opp mot samsungen du nevner på, kjøper du nok fort panasonicen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •