Kjøp av plasma i nettbutikk, melder de fra til nrk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av plasma i nettbutikk, melder de fra til nrk?

Vet ikke hvor jeg skal poste dette, så håper på ett enkelt svar her. Har bestilt 42pv60 fra mpx, melder de fra til nrk slik at jeg må betale lisens?

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det gjør de. Du kan jo bestille i en annens navn da.. Men bruke deg selv som leverings adresse..:-D

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke hatt så mye i mot å betale denne avgiften, om jeg bare hadde fått inn NRK1 skikkelig, og fått inn NRK2 og alle radiokanalene.

Her får vi inn NRK1 dårlig, ingen NRK2 eller radio, kun lokalradioen.
    Ikke har vi mulighet for parabol heller pga. 800m høye fjell på alle sider. :-D

Men men, blir vel bedre når bakkenettet (en gang) blir klart.
    Vi blir vel blandt de siste som får det og, siden det er oss som trenger det mest :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hadde ikke hatt så mye i mot å betale denne avgiften, om jeg bare hadde fått inn NRK1 skikkelig, og fått inn NRK2 og alle radiokanalene.

Her får vi inn NRK1 dårlig, ingen NRK2 eller radio, kun lokalradioen.
    Ikke har vi mulighet for parabol heller pga. 800m høye fjell på alle sider. :-D

Men men, blir vel bedre når bakkenettet (en gang) blir klart.
    Vi blir vel blandt de siste som får det og, siden det er oss som trenger det mest :???:
    Kjipern det da:/ Er det noen plass man kan sjekke når bakkenettet ventes utbygd der man bor? Har bare kabel-tv nå, men har lyst på digitale signaler, så tror jeg slenger inn en bestilling på fiber i morgen

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stinger82
    Kjipern det da:/ Er det noen plass man kan sjekke når bakkenettet ventes utbygd der man bor? Har bare kabel-tv nå, men har lyst på digitale signaler, så tror jeg slenger inn en bestilling på fiber i morgen
    www.ntv.no

Frode

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi ligger ikke værst an, desember i år, om det blir tilfelle i praksis får vi nå se på.
    Det er selvfølgelig der det er mindre behov det blir utbygget først, østlandet, men det er ikke så rart siden det nok er veldig mye enklere der enn blandt fjell og daler på vestlandet :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det ingen måte å komme utenom dette vist kan allerede har gjort denne "tabben".. Si at man kjøpte tv'en til noen andre, solgt det, eller at man skal bruke den som pc'skjerm?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pc skjerm ja.. kan gå... du kan jo be nettbutikken plombere skjermen... men da får du ikke sett på TV med den... men tror nok ingen netbutikker gjør det

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp TV'en, vent en måned, ring NRK lisensavdelingen å si at du har solgt TV'en. Dersom de vil ha dokumentasjon fra salget (varierer) så lag en salgsmelding på TV'en som et privatsalg til noen du vet om som betaler lisens - faks denne til dem og betal halv lisens for den perioden du har hatt TV'en (dette er fullt mulig).

Kommer det en NRK lisens mann på døren din å ringer på etterhvert å spørr om du har TV - si Nei, hvis han spørr om han får komme inn å se - Si Nei. (de har INGEN rett til å sette en tå innenfor dørterskelen din, uansett hva).

Problem løst.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg kjøpte min lcd på deal.no for over 2 år siden nå... Kjøpt i mitt eget navn og levert til min egen adresse.

Har enda tilgode å se noe krav på lisens...

Kan være eg bare har vært heldig, men kommer ikke til å klage liksom...

Der eg bor nå har eg i tillegg kabeltv i mitt eget navn...Hehe... E vel bare et spørsmål om tid tenker eg...

Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket selv med mpx om akkurat det i dag, da tv'en ble bestilt i "feil" navn, og 2 forskjellige kundebehandlere sier at deres kunder selv må melde fra om kjøpet. Med andre ord, det blir ikke automatisk noe krav om lisens.

Så får man håpe Hitachien kommer vel heim før helga

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg akkurat var fylt 18 år kjøpte jeg TV mens jeg fortsatt bodde hjemme hos mamma og pappa. Da fikk jeg krav om lisensbetaling siden jeg var en egen husstand (selv om jeg bodde hos mor og far). Jeg "solgte" TVen til pappa og sendte et brev til NRK. Det gikk helt greit, jeg slapp å betale noe lisens.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Kjøpte ny TV i mitt eget navn for ca ett år siden.. Tenkte ikke over det i det hele tatt og etter en stund dukket lisensen opp i postkassa.

Bare for gøy diktet jeg opp en helt vill historie om hvorfor jeg ikke hadde TV og sendte den til dem på mail. Den inkl. bla at jeg vraket en bil jeg hadde lånt av en torpedokompis, han truet meg og familen på livet, måtte gi bort TV som første avdrag osv osv... Det var selvfølgelig en ekstremt usannsynlig historie, men det var ingenting de kunne sjekke opp uansett.

For å gjøre en lang historie kort, jeg har ikke hørt et pip fra de siden..hehehe

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Jeg kjøpte flatskjerm og fant ut etterpå at de meldte fra til NRK! Glemte helt nrk jeg. Da var det bare en ting å gjøre... Levere skjermen tilbake og så kjøpe den på nytt i min mors navn Greit å handle på elkjøp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •