Tanker rundt nye plasmaskjermer i 2007! Hva blir spesifikasjonene, prisene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tanker rundt nye plasmaskjermer i 2007! Hva blir spesifikasjonene, prisene?

Blir spennende å se hva som kommer av nye modeller dette året her. Spesielt ser jeg frem til hva Panasonic og Pioneer greier å dra opp av hatten.

1.3 HDMI vil vel bli rimelig standard på det som kommer. Tror dere de vil kunne levere full HD oppløsning på standardskjermene sine også, til en mer akseptabel pris enn i dag? Eller vil fremskrittene først og fremst ligge på kontrast/sortnivå og fargegjengivelse etc?

At dette blir nok et spennende flatskjermår er nok i alle fall utvilomt. Spørsmålet er vel mer om jeg klarer å vente stort lengre med å kjøpe meg ny TV...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere lest siste nytt om neste generasjon Pioneer fra CES messen?

Legger ved en link nederst her, dette er meget interessant, og gjør at jeg kanskje venter med TV kjøpet mitt til i høst...

Plasmabomben

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Har dere lest siste nytt om neste generasjon Pioneer fra CES messen?

Legger ved en link nederst her, dette er meget interessant, og gjør at jeg kanskje venter med TV kjøpet mitt til i høst...

Plasmabomben
    Herrefaensen for en lovende nyhet! Ingen tvil om at jeg venter til denne TV'en kommer på markedet. Kontrast et sted mellom 20.000:1 og 30.000:1 og tilbake til ekstern tilkoblingsboks. Allright!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mildt sagt spennende nyheter dette her ja. Gleder meg til å se dem i aksjon

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Virker som om plasma vil knuse LCD på kontrast og sortnivå, også i tiden fremover... Det at Pioneer har fargegjengivelse og billedkvalitet i høysetet som før, og ikke bare kaster seg på oppløsningshysteriet på LCD markedet virker også lovende.
    Tror (Pioner) plasma fortsatt vil være best til gode filmopplevelser i overskuelig fremtid.....

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper imidlertid at den nye generasjonen også vil være mulig å få med integrert tunerboks. Er den like like god som det virker som blir det en 507XA til salgs fra meg relativt kjapt etter den nye kommer på markedet

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Håper imidlertid at den nye generasjonen også vil være mulig å få med integrert tunerboks. Er den like like god som det virker som blir det en 507XA til salgs fra meg relativt kjapt etter den nye kommer på markedet
    Kjøper'n av deg for 15 høvdinger, om du kan levere den i løpet av uka, Alex! Hva sier du?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er spennende tider. Hvis Sony klarer å få et bra design på sin Oled-TV med 1.000.000:1 i kontrast, så vil jo dette selvfölig väre interessant.http://avforum.no/forum/tv-apparater...ight=oled+sony
    Men når disse kommer i produksjon er jo ikke lett å vite. Jeg tror Pioneer's neste generasjon blir langt bedre enn noe annet på markedet. Godt å se at plasmaene stadig utvikles til det enda bedre.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes det var deilig å se at pioneer påpekte at behovet for høy oppløsning er "hypet" og at det er fargegjengivelsen som er det viktigste for å gjenskape god billedkvalitet.

leste jeg et lite hint inne der om at de kom til å slippe 60" for kommersielt salg også..?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    synes det var deilig å se at pioneer påpekte at behovet for høy oppløsning er "hypet"
    Jo, men jeg synes det er håpløst at de fortsatt klamrer seg til XGA. Gi meg 16:9!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte denne linken om Panasonics nye modeller også kunne passe bra på denne tråden her. Ser ut for at Panasaonic vil satse mer på full HD enn Pioneer, men blir det andre like bra mon tro?

Panasonic's 2007 HDTV lineup unveiled - Engadget

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic announced updates to several of its HDTV models here at CES, and revealed an all new 42-inch 1080p plasma (above).
    Oisann! Blir et spennende år dette!

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OI satan! Kommer panasonic endelig med svarte tv'er nå da! Spørs om det blir utbytting av min pv60 da gitt Det med 20-30.000 i kontrast på pioneer virker jo helt knall da Håper panasonic kommer med noe av det samme. LCD kan tydelig bare dra til h*****. hehe.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at plasmaskjermene blir bedre betyr ikke at uviklingen på LCD står stille :P

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neidda, men plasma ligger jo lysår foran med sortnivå og hvis de nå kommer med 20-30k med kontrast, så kommer de til å ligge enda lengre frem

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vanskelig se for meg at det blir noe annet enn plasma fra Panasonic eller Pioneer på meg i løpet av dette året her. Tviler på at LCD skal kunne ta igjen det de allerede mangler på kontrast, sortnivå og fargeglede, samt den nye kløften Pioneer og Panasonic nå tydeligvis skaper.

Ekte filmelskere vil nok fortsatt foretrekke high-end plasmaskjermer....

EDIT: Virker som det kun vil være på pris LCD kan konkurrere fremover...... Muahahahahah!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    EDIT: Virker som det kun vil være på pris LCD kan konkurrere fremover...... Muahahahahah!
    Er virkelig LCD så mye billigere enn plasma, da?
    Synes nå LCD 40" av litt kvalitet koster minst like mye som en plasma.

Jeg kan heller ikke se for meg at noe annet enn plasma kommer inn i min stuekino med det förste. LCD er ihvertfall helt uaktuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så spørs det hvordan det blir med pris da når en nå f.eks. ser på Pioneers eksisterende 50" 1080p skjerm til 79 lapper som er litt drøyt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pser
    Så spørs det hvordan det blir med pris da når en nå f.eks. ser på Pioneers eksisterende 50" 1080p skjerm til 79 lapper som er litt drøyt.
    Ser ut til at Panasonic skal satse mer på full HD, og de har jo økt produksjonskapasiteten betraktelig siste året. Masseproduserer de ordentlig vil de nok kunne knuse Pioneer i pris, for de som ønsker full HD, imens Pioneer sikkert vil ha sine fordeler på kontrast og farger, og være det beste alternativet om man er loaded med cash...... Modellene til Pioneer uten full HD vil nok kunne konkurrere godt på pris i markedet.

Jeg tror jeg heller vil havne på en 508 modell fra Pioneer uten full HD, fremfor en ny generasjon full HD fra Panasonic. Men tiden vil vise. Vil nok nilese en del forum og tester før jeg bestemmer meg......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får satse på at en av de overrasker med hyggelige priser