Toshiba 37WL66Z -tråden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba 37WL66Z -tråden

Ser ut som dette har blitt en favoritt og siden den har en god pris, så vurderer jeg denne sterkt. Noen som har noe å utsette på den? Har den 1:1 pixelmapping av pc-signal? Hvordan viser den PAL-signal? Kommer å bruke den med det meste alt, pc, konsoll, dvd og digital-tv.

Har noen kjøpt denne med død piksel? Om jeg får en med død piksel så sendes den rett tilbake.

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS1
    Ser ut som dette har blitt en favoritt og siden den har en god pris, så vurderer jeg denne sterkt. Noen som har noe å utsette på den? Har den 1:1 pixelmapping av pc-signal? Hvordan viser den PAL-signal? Kommer å bruke den med det meste alt, pc, konsoll, dvd og digital-tv.

Har noen kjøpt denne med død piksel? Om jeg får en med død piksel så sendes den rett tilbake.
    Av og til når jeg skal slå den på, kommer bare lyden på. Ikke bildet. Har snakket med karen jeg kjøpte den hos på Elkjøp, og han sa det bare var å komme å bytte den i en ny. Han hadde ikke vært borti dette på Toshiba før, så det virker ikke som noe utpreget problem.
    Fjernkontrollen er ikke av de beste. Må trykke "hardt og lenge" for at den skal reagere. Mulig det er feil på min fjernkontroll, så prøv en i butikken. I tillegg har den en switch på siden, som velger om man skal bruke den til dvd eller tv. Når denne er "dratt ned" fungerer ikke fjernkontrollen på tven. Jeg kommer borti denne hele tiden, og det er meget irriterende. Dette finner du også ut av når du prøver fj.kontrollen i butikken.
    Bortsett fra det er jeg kanonfornøyd.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Av og til når jeg skal slå den på, kommer bare lyden på. Ikke bildet. Har snakket med karen jeg kjøpte den hos på Elkjøp, og han sa det bare var å komme å bytte den i en ny. Han hadde ikke vært borti dette på Toshiba før, så det virker ikke som noe utpreget problem.
    Fjernkontrollen er ikke av de beste. Må trykke "hardt og lenge" for at den skal reagere. Mulig det er feil på min fjernkontroll, så prøv en i butikken. I tillegg har den en switch på siden, som velger om man skal bruke den til dvd eller tv. Når denne er "dratt ned" fungerer ikke fjernkontrollen på tven. Jeg kommer borti denne hele tiden, og det er meget irriterende. Dette finner du også ut av når du prøver fj.kontrollen i butikken.
    Bortsett fra det er jeg kanonfornøyd.:-D
    Hvordan synes du den er til å se på vanlige tv-sendinger? Gjør den oppskalering godt?

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet wl68 litt i butikk og fjernkontrollen til den er like elendig. Svært lite responsiv. Hvordan noen som lager så gode tv'r ikke klarer å lage noe så simpelt som en fjernkontroll er meg et mysterium =P
    Front: Klipsch IV RF62___________ Reciever: Yamaha RX-V1067
    Senter: Klipsch IV RC62__________TV: Sony KDL-55HX855
    Bak: Yamaha NS-300____________ HTPC: Sjølbyggd I5, Nvidia GTX970 etc.
    Sub: SVS PC-12 NSD

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanlige tv-sendinger ser jeg via digitalt kabeltv (CD). Har da ikke digitalt fra CD-boks til tv. Bildet her er jeg meget godt fornøyd med. Bildet uten den digitale mottakeren, vil jeg ikke uttale meg om, da det ikke er koplet opp tilstrekkelig.

Oppskalering: Ved film fra dvd via scart synes jeg bildet er helt topp, mens det er alldeles fremragende ved bruk av hdmi. Har ingen ting å sette fingeren på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jammen meg det blir denne, billigste pris er 11995kr. Kan noen bekrefte at den har 1:1 piksel mapping av 1366x768 oppløsning over HDMI?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hjalp en kollega å stille inn den nye versjonen av denne tror jeg.

Den var ikke altfor god på analoge signaler, men det hjalp veldig å stille på den. Jeg fikk ett mye bedre bilde med ca 1 minutts testing. Men lever ikke med den, så jeg vet ikke hvor bra bildet skulle kunne bli.

Det eneste jeg la merke til som ikke var bra, var at den ved 1080i signal fra en Toshiba DVD spiller ga ett lilla bilde. Vet ikke om dette var TV, DVD eller kabel som hadde skylden.

Fjernkontrollen vet jeg ingenting om, den virket helt ok. Jeg brukte den til å programmere en programerbar fjernkontroll, slik at han skulle slippe alle sammen.

Noe jeg også la merke til var at lyden fra TVen var skikkelig elendig, noe av det verste jeg har hørt.

Jeg forhørte meg med importør om pixelmapping 1:1 på en av de dyrere skjermene til Toshiba, til ca 35.000,- Og han viste ingenting om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Toshiba 37WL66Z støtter ikke 1:1 pixelmapping over HDMI men støtter det over VGA"

Hvorfor skal det være så vanskelig? Da blir det ikke denne tv'en.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Fjernkontrollen vet jeg ingenting om, den virket helt ok. Jeg brukte den til å programmere en programerbar fjernkontroll, slik at han skulle slippe alle sammen.
    Det kommer jeg også til å gjøre. Da forsvinner problemet.
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Noe jeg også la merke til var at lyden fra TVen var skikkelig elendig, noe av det verste jeg har hørt.
    Uenig der. Er godt fornøyd med lyden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •