Pioneer PDP-507XA vs. Philips 50PF9631D?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Pioneer PDP-507XA vs. Philips 50PF9631D?

Har ikke bestemt meg 100% ennå om det blir plasma eller LCD, men er i øyeblikket i "plasma-modus". De to modellene jeg står igjen med er de nyeste 50-tommerne fra Pioneer og Philips.

Er det noen som har noe sammenligningsgrunnlag? Prisnivået er omtrent det samme, men Philips har DVB tuner og høyttalere, det siste er jo tilleggsutstyr på Pioneeren.

Det vil bli mest TV (foreølpig analog kabel, men håper å få digital snart) og DVD, også Blue-ray/HD-DVD om ikke altfor lenge.

Er det noen som har fått sammenlignet Blue-ray/HD-DVD spiller koblet opp mot 50" plasma og de nyeste 46/47 " LCD skjermer?

Bør man ha full HD for å få full glede av kavliteten fra Blue-ray/HD-DVD?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har lest meg til her så vil du ikke kunne se så mye forskjell mellom 720p og 1080p før du går opp i prosjektor størrelse opp mot 100".

Plasma har et mye mere naturlig bilde og er uten tvil det beste for film og tv.

Den nye pioneer 7 generasjon serien skal visst ha nytt fosfor i panelet som reduserer inbrenning betydelig ifra forrige generasjon som slet litt der.

Ville absolutt gått for pioneer. Kan jo lese testen i novemberutgaven av l Lyd&Bilde der pioneer vant 50" testen ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, for ikke å nevne ar Pioneer 507XA ble kåret til årets 50` i Lyd og Bildes årskavalkadenummer nå i januar. Fullt fortjent!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har til gode å se en god philips 50" , men jeg har heller ikke sett den modellen du nevner.
    pioneer sin er derimot meget bra.

DVB tuneren i philips skjermen vil forøvrig være ubrukelig i norge (regner med det er MPEG2 tuner, rett meg viss jeg tar feil)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres jo overbevisende ut - har jo sett at Pioneer foretrekkes av veldig mange og vinner mange tester.

Har i dag stått og sett på tre 50-tommere (Pioneer, LG og Philips) ved siden av hver andre. Alle kjørte samme HD-signal.

Må innrømme at jeg ikke kunne se særlig forskjell på skjermene, det vekslet også på med hvem av dem jeg syntes så best ut. Nå var dette riktignok i et skarpt opplyst butikklokale.

Nå sto det også en 42 LCD der med samme signal - det er ikke tvil om at LCD'en så skarpest og klarest ut i det oppsettet. De små detaljene i bildet virker skarpere og klarere enn på plasmaskjermene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •