Toshiba 37WL66Z vs Panasonic TH-42PV60E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba 37WL66Z vs Panasonic TH-42PV60E

Hei,

jeg skal kjøpe ny tv nå, i en prisklasse 11-14k. Har selv sjekket markedet og funnet et par tver jeg liker:

1: Toshiba 37WL66Z - Som har vunnet test i Bladet Lyd og bilde nr 10 2006 og en test i VG. Billigste Pris i norge jeg har funnet: 12 495,-

2: Panasonic TH-42PV60E - Som også har vunnet tester i både VG og i lyd og bilde. Billigste Pris i norge jeg har funnet: 13 495,-

Panasonic sin er bittelitt dyerere, men er større. Og er Plasma i forhold til Toshiba sin 37" som er LCD. Noen innspill på hvilke tv jeg burde gå for her? Evt forslag på andre tver i samme prisklasse?

Takker for alle tilbakemeldinger:-D

Edit: etter litt ettertanke er det vel sammarbeid om testene vg og bladet lyd og bilde har gjort.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du bruke TV'en til?
    Skal du se mye TV og film, vil Panasonic være et utmerket valg da dette er en av de bedre TV'ene på markedet. Minus er at man kan få refleksjoner fra lys etc på den blanke skjermen. Skjermen kan også muligens trenge litt innkjøring med lav kontrast.
    Skal du bruke den til PC/spill vil vel Toshiba'en muligens være et noe bedre valg. Minus kan være noget labert sortnivå og muligens etterslep (skal ikke si dette helt sikkert da jeg selv ikke har sett denne skjermen, men dette pleier å være et problem for LCD-skjermer).

I mine øyne vil du få mest TV og kvalitet for pengene ved kjøp av Panasonic.

La meg legge til at jeg er noget innhabil i saken, da jeg selv har Panasonic plasma.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hva skal du bruke TV'en til? Skal du se mye TV og film, vil Panasonic være et utmerket valg da dette er en av de bedre TV'ene på markedet. Minus er at man kan få refleksjoner fra lys etc på den blanke skjermen. Skjermen kan også muligens trenge litt innkjøring med lav kontrast.
    Skal du bruke den til PC vil vel Toshiba'en muligens være et noe bedre valg. Minus kan være noget labert sortnivå og muligens etterslep (skal ikke si dette helt sikkert da jeg selv ikke har sett denne skjermen, men dette pleier å være et problem for LCD-skjermer).
    Den skal hovedskalig brukes til tv-titting, men mest film via xbox (xbox media center til pc over lan) til jeg får kjøpt meg x360/PS3. Skal også brukes til noe spilling av xbox evt nyere konsoller som nevt.

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    I mine øyne vil du få mest TV og kvalitet for pengene ved kjøp av Panasonic.

La meg legge til at jeg er noget innhabil i saken, da jeg selv har Panasonic plasma.:-D
    Er du fornøyd med den, da? Heller mest mot Panasonic akkurat nå.

Takk for svaret, forresten

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tvk-_-
    Den skal hovedskalig brukes til tv-titting, men mest film via xbox (xbox media center til pc over lan) til jeg får kjøpt meg x360/PS3. Skal også brukes til noe spilling av xbox evt nyere konsoller som nevt.

Er du fornøyd med den, da? Heller mest mot Panasonic til akkurat nå.

Takk for svaret, forresten
    Min Panasonic er over tre år gammel og har enda ikke sett en CRT eller LCD-tv som kan måle seg med den. Jeg har aldri brukt min TV til spill/Xbox etc, så jeg kan ikke si noe om det. Til film og TV er disse TV'ene veldig bra. Har en kamerat som har fjorårets modell og han er også meget fornøyd.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder spilling er det vel responstiden som er mest aktuell? På Toshiba er det kun 8ms som er veldig bra. Klarer ikke finne responstiden på Panasonic sin.. Noen grunn for det kanskje?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel fordi det ikke er et tema for plasmaskjermer? Det finnes vel ingenting som har noe treghet i en plasma så vidt jeg vet. De tar seg vel også råd til å vise et sort bilde mellom hvert bilde for å begrense "etterslep" på netthinnene til de som ser på Tror jeg..

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8ms er vel relativt normalt for de fleste LCD'er. Plasma har ikke noe forsinkelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ganske likt dilemma som trådstarter. Står mellom 37WL66Z og PV60.. Hadde tenkt på LG 37LB1R også en stund (så Star Wars Ep3 på den modellen hos min lokale Elkjøp og bildet var nesten 3D-aktig synes jeg), men den skal visst ikke være så bra på analog kabeltv så den har jeg slått fra meg.

Skal bruke TVen mest til TV-titting, spill (NTSC Wii, PS2 og, med tiden, en PS3) og film (i den rekkefølgen), ikke særlig med PC-tilkobling (eller Mac i mitt tilfelle).

Er i likhet med trådstarter spent på andres synspunkter på disse to skjermene satt opp mot hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du først skal ha en så stor tv, så ville jeg gått for plasma. Har pv-60 selv og har både surfet på nettet og spillt pc- spill på den. Det fungerer utrolig bra. Men LCD har jo bedre oppløsning enn plasma, noe som kanskje har noe å si? Plasma har jo også bedre responstid, noe som må være bra ved spilling.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •