Toshiba 32wl68pg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba 32wl68pg

Var på Lefdal i går og ble litt forelsket da jeg så denne:

Hardware.no - Prisguide - TV - Toshiba REGZA 32WL68PG

Den kostet ca 15k på Lefdal. Jeg hadde ikke tenkt å bruke fullt så mye på tv, men selgeren var svært overbevisende, så jeg må vurdere det..
    Han kunne ellers tilby disse to til ca 9-10k:

Hardware.no - Prisguide - TV - Sharp LC32GA8E

DLP-32C3B LCD TV TV Produkter AGON AS

Hva tror dere om disse alternativene? ( Kan kanskje ikke sammenlignes, siden prisforskjellen er så stor... :???: )
    Hva sier folket der ute, er Toshiban verdt 5-6k mer?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kikket på denne selv. riktignok i 37" , men har ikke sett den i noen butikker enda.

fint om du som vertfall har sett den live skriver litt om hva du synes da jeg er meget interessert i litt info

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    jeg har kikket på denne selv. riktignok i 37" , men har ikke sett den i noen butikker enda.

fint om du som vertfall har sett den live skriver litt om hva du synes da jeg er meget interessert i litt info

Fikk se den hos Lefdal i Trondheim (heimdalsmyra). Så veldig veldig fin ut. lyssterkt bilde og god på analogsignaler. Fikk tilbud på den også. 16,9kkr. Angrer (nesten) på at jeg ikke slo til, men det hadde blitt slitsomt å få den med seg på fly hjem til Oslo.

2 ting jeg ikke har funnet ut, og det er om den har DVB-T tuner (mpeg 2 til prøvesendingene i HD som går i Oslo for tida), og om den støtter 1:1 pixelmapping fra PC over DVI/HDMI/VGA da jeg har en stuePC som jeg kjører opptak/nedlastet film/dvd fra.

Men TV'n er kjempestilig den, selv om jeg synes det er drøyt med 20kkr for en 37" TV uten 1080p-støtte. Spesielt med tanke på at Grundig Fine Arts-modellen som kommer til uka skal koste 20kkr på expert ifølge ryktene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er med på det med 1080p . men skal man se vanlige tv sendinger spørs det jo om 1080p er en fordel.

den har nok ikke 1:1 pixelmapping. LG er vel fortsatt de eneste som kan skryte av det.

toshiba har vertfall ikke hatt det fram til nå.

neon synspunker på hvordan den er opp mot wl66z ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    er med på det med 1080p . men skal man se vanlige tv sendinger spørs det jo om 1080p er en fordel.

den har nok ikke 1:1 pixelmapping. LG er vel fortsatt de eneste som kan skryte av det.

toshiba har vertfall ikke hatt det fram til nå.

neon synspunker på hvordan den er opp mot wl66z ?
    Jeg ser 1080p som en ulempe faktisk. til og med når HD-bakkenettet kommer.
    Da må du oppskalere et 720p-bilde til 1080p, og det betyr falsk info, akkurat som når du oppskalerer dagens PAL-bilder på 720-skjermer.

M71 har 1:1 pixelmapping via VGA, og Sony har det visstnok via HDMI på W2000.

68 i forhold til 66? jo, side by side er det helt klart forskjeller. 68 er mye lyssterkere, bedre kontrast og skarpere farger. om du vil merke forskjell hjemme i egen stue uten å ha de sdie by side? neppe.
    Men 68 har 3 HDMI, og det kan jo være verdt noen kroner.

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt denne tven hjemme i snart 2 måneder,(37" tommeren), og må si jeg bare blir mer og mer fornøyd med den. Den er veldig god på analoge signaler, og wma-hd filer blir helt konge på den når jeg streamer fra pcn i stua( dvi til hdmi)......

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 100hz da skullerud? Er ikke det også verdt noen kr?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alert
    Hva med 100hz da skullerud? Er ikke det også verdt noen kr?
    Jeg vet ikke. Jeg klarer ikke å se den store forskjellen. Får du digitale signal inn i TV'n _tror_ jeg at de ikke vil ha så mye å si.
    Det rapporteres jo fra samsungleiren at veldig mange slår av 100hz på M71, og sier de like godt kunne kjøpt N71 som koster mange tusen mindre. Men totalpakken med lysstyrke/kontrast osv + 100hz og nyere modell, er vel verdt noen kroner tilsammen. Ikke 8kkr som er standardforskjellen nå om dagen, men kanskje halvparten.
    Men magefølelsen sier at jeg ville kjøpt 68'n. (men nå er jeg generelt glad i utstyr, og spesielt nytt utstyr da;-))

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du er ikke helt alene der Du ville ikke gått for denne da? Elprice | Toshiba 37" LCD-TV - 37WL66PS

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alert
    Hehe, du er ikke helt alene der Du ville ikke gått for denne da? Elprice | Toshiba 37" LCD-TV - 37WL66PS
    Hadde jeg vært short på penger, helt klart. jeg tror det er det aller beste LCD-kjøpet til under 15000,-. Men nå er jeg ikk eshort på penger, så jeg kan egentlig kjøpe det jeg vil, og da blir det litt mer komplisert.
    Jeg er feks veldig spent på den nye Grundig Fine Arts som kommer til uka, selv om den da også ser ut til å koste ca 20kkr for 37".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så 32wl68pg med analoge signaler i dag.. Det så kjempe bra ut.. Den sto sammen med denne: DLP-32C3B LCD TV TV Produkter AGON AS

Var utrolig mye bedre bilde på toshiban! Helt ubeskrivelig..

Så også begge med hd-sending. Der må jeg ærlig inrømme at jeg ikke så særlig stor forskjell( med mitt utrente øye)..

Edit: Nå er tvn i hus!!

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0