TV: 37"-42" max 15k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV: 37"-42" max 15k

Har ikke satt meg veldig inn i flatskjermmarkedet, så jeg synes det hadde vært greit med noen tips til hvilke tv'er jeg bør vurdere.

Jeg ønsker ikke å legge alt for mye penger i dette da utviklingen er så stor på området. Regner med å måtte bytte om 1-3 år uansett. Jeg ser etter en TV mellom 37" og 42", helst 40" eller 42". Prisen må ikke overstige 15000,-. Jeg har en projektor som jeg kommer til å bruke til det meste av filmvisning, så TV blir nok mest til tvsendinger og TV-serier på DVD. TV'en skal veggmonteres så bord/stativ trengs ikke. Lyden skal kjøres via surroundanlegget, så høytalere i TV'en er ikke nødvendig.

Er det tunere i de fleste TV'er nå?, eller må men kjøpe dette separat?, Tuner hadde vært greit å ha, men er ikke nådvendig.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic PV-60, tror du får denne for noe under 15K nå og absolutt
    mye tv for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ingen TV på markedet i den størrelsen som slår Panasonic TH-42PV60 når det kommer til bildekvalitet på TV sendinger og film. Denne har i tillegg en haug med tilkoblingsmuligheter som normalt sett kun er tilgjengelig på dyrere modeller: 2x HDMI, 3x SCART (2stk RGB-SCART), Komponent, S-Video, osv.

Et alternativ til Panasonic'en er LG 42PC1R til en tusenlapp mindre. Denne har et penere design enn Panasonic'en i de fleste sine øyne, men den har også dårligere sortnivå (som er veldig viktig for tv og spesielt film) men ellers et supert bilde. Den er også visstnok litt mer følsom for retention enn Panasonic'en i følge erfaringer jeg har lest. Denne har også bedre innebygde høyttalere. En fordel med LG'en er at den ikke har en glassplate i fronten som Panasonic'en har, så den plages mye mindre med refleksjoner av lamper og lys. TV'en blir også mye lettere på grunn av dette (LG'en veier 24.2kg mens Panasonic'en veier 30kg). LG'en har en SCART kontakt mindre enn Panasonic'en, og kun 1 RGB-SCART (mens Panasonic'en har 2stk RGB-SCART).

LG ligger litt høyere på strømforbruk enn Panasonic, maks forbruk for begge er:
    Panasonic: 261w
    LG: 294W

PS! På det svenske Minhembio.com forumet er det rapportert at veldig mange av disse LG TV'ene plages også med en høyfrekvent summing/brumme lyd når TV'en er på. Dette er normalt på Plasma TV'er (og TV'er som drar mye strøm generellt) men ikke på det støynivået LG'en plages med (veldig hørbart fra 3 meters avstand f.eks., normalt skal en kun høre elektrisk summing om en legger øret inntil TV'en). Du kan lese mer om det HER.

Det er forøvrig ingen LCD-TV som kommer i nærheten til bildekvaliteten disse Plasma TV'ene leverer i denne pris og størrelses klassen. Skal du ha en LCD-TV som kan konkurrere på bildekvalitet på TV og film så må du ca. 10.000kr opp i prisklasse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •