Gode gud, jeg er hjelpesløs.... Vær så snill å hjelp meg kjære AV-guru'er!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 56
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gode gud, jeg er hjelpesløs.... Vær så snill å hjelp meg kjære AV-guru'er!

Hei folkens!!

Jeg holder på å pusse opp kåken min, og har bestemt meg for å kjøpe meg en bra tv som en del av den nye innredning, noe som har vært en drøm i mange år.

Kriteriene mine er følgende:
    *Ikke bruke mer enn ca 30.000,-
    *Må være minimum 46" stor
    *Helst sort ramme rundt tv'n.

Men jeg holder på å bli gal av dette her... Har lest utallige tester, anbefalinger osv osv, men jeg blir ikke klok på noe. Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal velge plasma eller lcd engang.

Tv'n skal brukes til Film, tv-spill & vanlig tv titting. Ikke pc i noe stor grad.

Den store frykten med et plasmakjøp er innbrennings risikoen. Jeg hadde dødd om jeg hadde kjøpt meg tv til 30 høvdinger og ødelagt den med innbrenning... Høres ut som mye styr å passe på at ikke dette skjer også.

LCD er jo litt dyrere i tomme størrelsen, og har kanskje ikke et like pent bilde, men da trenger man iallefall ikke bekymre seg for dette med innbrenning i det hele tatt, og det er jo en ganske behagelig tanke for min del iallefall.

De 2 tv'ene som foreløpig står på toppen av lista mi etter alt jeg har lest av tester og sjiit er følgende modeller:

*Pioneer PDP-507XA Plasma
    *Sony KDL-46W2000

Har også luktet litt på LG 47LB2RF & Panasonic TH-50PV600, men har ikke lest noen tester av disse så er usikker.

Kan noen hjelpe meg med mitt valg?? Jeg trenger virkelig råd , og jeg VET at det er noen skikkelige guruer her som sikkert kan gi meg en bra veiledning :-D

Takk på forhånd!!

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har lest og hørt er ikke lenger innbrenning et nevneverdig problem for plasma TV'er lenger. Så du burde ikke la det være en negativ faktor i din TV handel... Lykke til!

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening hadde jeg godt for Pioneeren. Har selv PDP-427XA og har aldri hatt noen problemer med innbrenninger. Hadde LCD tv før og det kan ikke sammenlignes med Pioneeren! PDP-507XA fikk jo gullmedalje i Lyd og Bilde også.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Iwar
    Hei folkens!!

Jeg holder på å pusse opp kåken min, og har bestemt meg for å kjøpe meg en bra tv som en del av den nye innredning, noe som har vært en drøm i mange år.

Kriteriene mine er følgende:
    *Ikke bruke mer enn ca 30.000,-
    *Må være minimum 46" stor
    *Helst sort ramme rundt tv'n.

Men jeg holder på å bli gal av dette her... Har lest utallige tester, anbefalinger osv osv, men jeg blir ikke klok på noe. Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal velge plasma eller lcd engang.

Tv'n skal brukes til Film, tv-spill & vanlig tv titting. Ikke pc i noe stor grad.

Den store frykten med et plasmakjøp er innbrennings risikoen. Jeg hadde dødd om jeg hadde kjøpt meg tv til 30 høvdinger og ødelagt den med innbrenning... Høres ut som mye styr å passe på at ikke dette skjer også.

LCD er jo litt dyrere i tomme størrelsen, og har kanskje ikke et like pent bilde, men da trenger man iallefall ikke bekymre seg for dette med innbrenning i det hele tatt, og det er jo en ganske behagelig tanke for min del iallefall.

De 2 tv'ene som foreløpig står på toppen av lista mi etter alt jeg har lest av tester og sjiit er følgende modeller:

*Pioneer PDP-507XA Plasma
    *Sony KDL-46W2000

Har også luktet litt på LG 47LB2RF & Panasonic TH-50PV600, men har ikke lest noen tester av disse så er usikker.

Kan noen hjelpe meg med mitt valg?? Jeg trenger virkelig råd , og jeg VET at det er noen skikkelige guruer her som sikkert kan gi meg en bra veiledning :-D

Takk på forhånd!!
    inbrenning er ikkje lenger et problem, det fikser tv'en selv.

men onkelen min kjøpte deg ny plasma tv her om dagen. det var ein samsung 50", den kostet egentlig 34000. men var på tilbud til 30,000 og det blei pruta ned til 26,000, det er vertfall eit knall fjernsyn.
    kjøpt på ekspert, så er du kjapp får du det til samme prisen( det er den nye modellen, ikkje den gamle ), det kan heller ikkje inbrennes, for å si det sånn.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pdp507xa

ingen over, ingen ved siden.

i porsgrunn går den for 32000 ,- du finner den kansje billigere på nettet.

eneste 50" jeg selv kunne tenkt meg

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Pioneer!

Har selv hatt Plasma i over 2 år, absolutt ingen problem med innbrenning.

Lykke til!

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg bare har lest selv, så er jeg enig angående pioneer 507xa=)
    Spesielt siden du ikke skal bruke den noe særlig som pc skjerm=)
    Så kjøp den du=) kan ikke bomme der=)

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dine kriterier ville jeg også gått for Pioneeren. En lekker TV.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du nevner innbrenning skal det nevnes at de nye plasmamodellene til LG unngår dette problemet...
    Eller er jeg helt på jordet? hm

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tjah.. 42pc3ra har en orbiter funksjon som gjør at bildet "beveger" seg og på den måten unngår innbrenning. i tilegg har den en "vaske" funksjon på dem. men bildekvaliteten kan på ingen måte forsvare kjøp av LG sine modeller kontra pioneer sine. (kun LG modeller med XD III som har orbiter og vasking)

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer - håpløs kundeservice

Mulig 7.-generasjonen til Pioneer ikke sliter med innbrenning, men så er det heller ikke så mange som har hatt den generasjonen på veggen så lenge.

Jeg hadde en PDP-436FDE som hadde innbrenning i massevis, og måtte holde på i 8 måneder (!) mot Pioneer før jeg endelig fikk pengene tilbake. Har en kollega som har samme problemer, men han får ikke pengene igjen.

Slik jeg ser det er den store risikoen med å kjøpe Pioneer at kundeservicen er helt vanvittig dårlig. Min erfaring er at de trenerer ting og gjør alt så vanskelig de kan, og prøver etter beste evne å snakke seg ut av alle problemer. De kaller f.eks innbrenning for "litt skygge" og "noe man må akseptere med plasmateknologien".

Hvis du skulle velge Pioneer og være så uheldig å få problemer med produktet - innbrenning spesielt - så er det i hvert fall svært lite hjelp å få ifra Pioneer. Og det er jo ikke akkurat en beroligende tanke.

Kan med det samme nevne at jeg etter å ha fått tilbake pengene kjøpte en Sony KDL-46X2000 og er knallfornøyd med den. Er riktignok ikke helt samme modell som du vurderer, men W2000 har fått veldig mye skryt etter hva jeg har hørt.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ibux
    Slik jeg ser det er den store risikoen med å kjøpe Pioneer at kundeservicen er helt vanvittig dårlig. Min erfaring er at de trenerer ting og gjør alt så vanskelig de kan, og prøver etter beste evne å snakke seg ut av alle problemer. De kaller f.eks innbrenning for "litt skygge" og "noe man må akseptere med plasmateknologien".
    Hvis dine erfaringer er representative har jeg hatt utrolig flaks. Fikk "litt skygge" på min 506XDE. Ikke innbrenning, men en svak fargefeil på en konkret område av skjermen. Ringte Pioneerservice, som tok inn skjermen til seg. Fikk den tilbake to dager senere med lapp om at de hadde byttet hele panelet.

Men kan jo være jeg hadde flaks med kundebehandlere. Har forøvrig ikke hatt innbrenning på 506'en. Fikk midlertidig innbrenning av logoen til DVD-spilleren så ved en feil stod på fem dager... Men ble kvitt det på under én time med snø.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå får jeg sikkert kjeft her.

men uansett hvilken tv man kjøper så er risikoen for feil tilstedeværende. det vil alltid være noen som skriker om dårlig service.jeg tror ikke pioneer er spesielt mye dårligere enn andre produsenter når det gjelder service.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Etter hva jeg har lest og hørt er ikke lenger innbrenning et nevneverdig problem for plasma TV'er lenger. Så du burde ikke la det være en negativ faktor i din TV handel... Lykke til!
    Hvis jeg var i trådstarter sin posisjon og var villig til å bruke 30 lapper på en tv ville jeg iallefall ringt til produsenten av den plasma tv'en du skulle gå for å høre hva de kan gjøre med akkurat din tv om det skulle bli noen innbrening på den. Hvis de ikke tørr å gjøre noe med det, ja da er du langt ifra 100% eller 99% sikker på at du slipper innbrening, og jeg ville vært veldig sikkr på at jeg skulle ungått dette hvis jeg svidde av 30 lapper på en tv. Men for all del, plasma tv'er gir mye for pengene. Skal du bruke den mye til konsoll eller lite? Skal du bruke den mye til konsoll ville jeg vurdert LCD sterkt.
    Bare noen tanker og meninger jeg sitter inne med etter å ha lest en del om både plasma og lcd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Kjøp den nye Pioneer'en..

I prisklassen er det ingen som ser bedre ut og bildet er en drøm. Samt at plama pisser på LCD så lenge man ikke skal ha en PC-skjerm. At folk i fullt alvor kjøper LCD-skjermer over 32 tommer og bruker de som en vanlig TV er fortsatt et mysterium for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kommentarer alle sammen! Må jo si at jeg heller litt mer på pioneer'en nå, men jeg mener, hvor mye skal til for at innbrenning skal forekomme? Har lest mange historier om tv3 og tvn logoen. Hvor mye skal til liksom? Snakker vi to timer på en av de kanalene så er skaden gjort?

Noen som har opplevd noen for for innbrenning på 507xa i noen som helst form her?

Både Sony LCD tv'n og Pioneer Plasma'n har vunnet tester i hjemmekino blader og diverse. Er det dumt å stole på slike tester? Kan de være kjøpt og betalt av firmaene som leverer tv'ne?(kanskje litt i overkant paranoid nå, hehe..) Sony tv'n f.eks er mest anbefalt for "tv over 30.000" på hjemmekino.no. Burde ikke de ha litt kompetanse for slikt?

Uff, frustrerende dette her altså... Vil bare passe på å få mest for penga når det dreier seg om et sånt beløp.

Tusen takk til alle som har kommentert hittil iallefall!! Vil gjerne også høre fra folk som eier de to tv'ene jeg vingler mellom.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Iwar
    Takk for kommentarer alle sammen! Må jo si at jeg heller litt mer på pioneer'en nå, men jeg mener, hvor mye skal til for at innbrenning skal forekomme? Har lest mange historier om tv3 og tvn logoen. Hvor mye skal til liksom? Snakker vi to timer på en av de kanalene så er skaden gjort?

Noen som har opplevd noen for for innbrenning på 507xa i noen som helst form her?

Både Sony LCD tv'n og Pioneer Plasma'n har vunnet tester i hjemmekino blader og diverse. Er det dumt å stole på slike tester? Kan de være kjøpt og betalt av firmaene som leverer tv'ne?(kanskje litt i overkant paranoid nå, hehe..) Sony tv'n f.eks er mest anbefalt for "tv over 30.000" på hjemmekino.no. Burde ikke de ha litt kompetanse for slikt?

Uff, frustrerende dette her altså... Vil bare passe på å få mest for penga når det dreier seg om et sånt beløp.

Tusen takk til alle som har kommentert hittil iallefall!! Vil gjerne også høre fra folk som eier de to tv'ene jeg vingler mellom.
    Tester er kun et grunnlag for ev. kjøp, ikke la en test avgjøre hva du skal kjøpe! Og for all del, ikke stol blindt på hva alle sier her inne. Noen forumbrukere har en tendens til å fortelle ting som de ikke er helt sikkre på. Hvis du skal være sikker ville jeg ringt pioneer hvis den ser mest guntig ut å spørre hva de kan gjøre med tv'en hvis det skal forekomme innbrening.

Er innbrening ikke et aktuelt tema på plasma tv'er lengre? Da kommer du til å få til svar at innbrening ikke lenger er et aktuelt tema for plasma fra pioneer og samtidig får du vite hva som vil skje med en ev. reklamasjon hvis det skal skje..

EDIT:
    Hvis du vurderer Sony W ville jeg også vurdert Sharp XD1. 46" ligger på ca 25 000,- Sortnivået skal vist være bedre enn på Sony W. Den har også fått skryt for gode bilder på vanlige tv-sendinger.

Newcomer Krokanrull24 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

1: Alt for mange Plasma-fans her.
    2: Siden du ikke "har peil", vil du nok bli frelst bare av å se på en tv over 37"
    3: Små detaljer som skiller en perfekt tv fra nesten perfekt, vil nok alle AV-folk se, men muligens ikke du.
    4: Å stole for mye på det du hører her, kan derfor bli litt feil.
    5: Konklusjon .Kjøp Sony LCD, DU kommer ikke til å bli skuffet.
    Da slipper du å være engstelig for innbrenning hver gang du ser på TV.
    (tanken kommer alltid til å være der) (og hvor morsomt er det da med TV?)

Selv har jeg en 32" LCD til 8000. Den er absolutt ikke perfekt, men GUD for en vakker TV det er siden jeg ikke er overopptatt av perfekte detaljer.
    Den gjør virkelig jobben sin både til tv, pc og DVD.
    Legger heller ned + 15 lapper når HDMI 1.3 og 1080 er standard.

btw 4 av 5 "vanlige" folk velger LCD

Lykke til uansett, og ja jeg veit jeg har ikke peil, og ja jeg skaper bråk! So B it

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kjøper du forsikring. Fikk tilbudt forsikring på 850,- året. Dekket bl.a. innbrenning. Selv valgte jeg LCd da, føler jeg bruker jeg bruker data såpass mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var faktisk en utrolig bra idè Matti! Takk for tipset!! :-)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •