LCD slått plasma i sortnivå??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 103
    Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD slått plasma i sortnivå??

I følge en post her i forumet rogema, så har hans Sharp 42 XD1E et bedre sortnivå enn Panasonic pv60 plasma tv. Er dette sant? Har LCD endelig fått slått plasma ang. sortnivå?

Kan noen verifisere dette? Hvis det er sant så er det jo egentlig en veldig stor verdensnyhet! LCD med plasma sortnivå liksom!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overrasker meg litt at det er du som skriver dette.

Har bare sett plasma vs lcd i "kunstig belyst" butikklokale og jeg kunne ikke se noe forskjell ang sortnivå... dette var ikke av de billigste skjermene.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan ikke se noe til sortnivået i et flombelyst lokale. Det er noe alle (utenom en bruker her) vet

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på kontrast og "dynamisk kontrast"?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Man kan ikke se noe til sortnivået i et flombelyst lokale. Det er noe alle (utenom en bruker her) vet
    Quote Wikipedia:
    "Even the presence of relatively dim light in a room will render devices with infinite contrast ratios virtually indistinguishable from those with poor ratios"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC LT-46Z70:
    Djupsvärta: 0.45 cd/m2 (555:1)
    LG 47LB2RF:
    Djupsvärta: 1.19 cd/m2 (201:1)
    Samsung LE-46F71:
    Djupsvärta: 1.0 cd/m2 (242:1)
    Sharp Aquos LC-46XD1E:
    Djupsvärta: 0.53 cd/m2 (450:1)
    Sony Bravia KDL-46W2000:
    Djupsvärta: 0.85 cd/m2 (242:1)
    Toshiba Regza 47WLG66 :
    Djupsvärta: 0.83 cd/m2 (295:1)

Fant disse på minhembio.com etter en test i Hemmabio nr 12 2006
    Vet ikke hvordan man måler disse tallene, men åssen står de seg mot plasma?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Hva er forskjellen på kontrast og "dynamisk kontrast"?
    Kontrast er forkjellen mellom lys og mørke i et og samme bilde.

Dynamisk kontrast er forkjellen mellom lyd og mørke i to forskjellige bilder.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    JVC LT-46Z70:
    Djupsvärta: 0.45 cd/m2 (555:1)
    LG 47LB2RF:
    Djupsvärta: 1.19 cd/m2 (201:1)
    Samsung LE-46F71:
    Djupsvärta: 1.0 cd/m2 (242:1)
    Sharp Aquos LC-46XD1E:
    Djupsvärta: 0.53 cd/m2 (450:1)
    Sony Bravia KDL-46W2000:
    Djupsvärta: 0.85 cd/m2 (242:1)
    Toshiba Regza 47WLG66 :
    Djupsvärta: 0.83 cd/m2 (295:1)

Fant disse på minhembio.com etter en test i Hemmabio nr 12 2006
    Vet ikke hvordan man måler disse tallene, men åssen står de seg mot plasma?
    Er ikke dette tallet tilnærmet 0 på en plasmaskjerm? Men hvorvidt det er synlige forskjeller er jo en annen sak

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja som sagt så vet jeg ikke hvordan man måler det, men jeg tror disse tallene kommer fra når tv'et er ferdig innstilt. Husker Lygren hadde en måte å måle det på hvor man delte kontrasten på lysstyrken. Så man tar altså 450 (lysstyrken) og deler på kontrasten (1800:1). 450:1800=0,25. Men man bruker jo aldri full kontrast og lysstyrke, så det tallet er jo litt ubrukelig.

Lurer også på om det er forskjellig måte å måle kontrasten på på LCD kontra plasma. CRT har jo et kontrastforhold på bare 450:1, og hverken plasma eller LCD har jo så bra sortnivå som CRT.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CRT har jo et kontrastforhold på bare 450:1, og hverken plasma eller LCD har jo så bra sortnivå som CRT.
    Hvor i all verden har du fått dette tallet fra? En bra CRT-projektor har jo gjerne en kontrast på 30000:1 og en bra CRT-tv bør ikke ligge så langt unna, skulle jeg tro. Uansett vil dette variere fra skjerm til skjerm akkurat som med flatskjermene. Det er riktig at ingen Plasma eller LCD kan måle seg med CRT foreløpig, men de beste flatskjermene ligger på over 1000:1 i målt panelkontrast, dvs. kontrast i ett og samme bilde.

I LCD-testen i DVD&Hjemmekino for ikke lenge siden målte de kontrastnivået og sortnivået, og Sony V2000 og en til (husker ikke hvilken i farta) hadde bedre sortnivå enn de aller fleste plasmaer ble det skrevet, om jeg ikke husker feil. Selv om de aller beste plasmaene nok fremdeles ligger litt foran.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ok , vet ikke hvor jeg har det tallet fra, mener jeg har lest det et sted...

Men er ikke trådstarters spørsmål egentlig umulig å svare på?. Her er et utdrag fra wikipedia:

"Plasma displays are not subject to contrast ratio because the black areas on a plasma display are truly black and do not emit light. This is also true with CRTs[1] which have a theoretically infinite contrast ratio and practically achieve such a high contrast ratio that this terminology usually does not refer to them.[2]"

Det er vel derfor er et spørsmål om LCD kan oppnå et like bra sortnivå som plasma. Hvis sony V er bedre enn mange plasma, så må jo sony W bare være helt fantastisk i såfall.:-D Da er jo saken løst, og LCD er på høyde med plasma.

Men det skjønner jeg ikke helt. hvordan kan noe være svartere enn noe som ikke emiterer lys? Ingenting kan jo bli svartere enn svart....

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ok , vet ikke hvor jeg har det tallet fra, mener jeg har lest det et sted...

Men er ikke trådstarters spørsmål egentlig umulig å svare på?. Her er et utdrag fra wikipedia:

"Plasma displays are not subject to contrast ratio because the black areas on a plasma display are truly black and do not emit light. This is also true with CRTs[1] which have a theoretically infinite contrast ratio and practically achieve such a high contrast ratio that this terminology usually does not refer to them.[2]"

Det er vel derfor er et spørsmål om LCD kan oppnå et like bra sortnivå som plasma. Hvis sony V er bedre enn mange plasma, så må jo sony W bare være helt fantastisk i såfall.:-D Da er jo saken løst, og LCD er på høyde med plasma.

Men det skjønner jeg ikke helt. hvordan kan noe være svartere enn noe som ikke emiterer lys? Ingenting kan jo bli svartere enn svart....

Her er jeg uenig med Wikipedia (dersom jeg forstår det som står der riktig). Husk at Wikipedia bare er så pålitelig som de som legger inn merknader der.

Bare det at det er forskjell på plasma TVer, og forskjell på forskjellige årganger av plasma TVer når det gjelder sortnivå, må jo bety at plasma ikke er ~perfekt når det gjelder sortnivå og derfor ikke kan måles fordi de er virkelig sort og gir ikke fra seg lys~.

I teorien kanskje, men plasmacellene slåes jo ikke fullstendig av når de skal vise sort - de går på "sparebluss" for at det ikke skal ta for lang tid å "fyre opp" neste gang pikselen skal vise en intensitet.

Slår man av en plasma TV i et mørkt rom, vil man jo se at den går fra mørke mørke grå til sort når den er helt av. Det samme gjelder CRT. Så og si at plasma og CRT er fullstendig sorte og dermed ikke engang trenger å måles kan jeg ikke se kan medføre riktighet.

Som sagt - dersom jeg forsto Wikipedia artikkelen riktig.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Her er jeg uenig med Wikipedia (dersom jeg forstår det som står der riktig). Husk at Wikipedia bare er så pålitelig som de som legger inn merknader der.

Bare det at det er forskjell på plasma TVer, og forskjell på forskjellige årganger av plasma TVer når det gjelder sortnivå, må jo bety at plasma ikke er ~perfekt når det gjelder sortnivå og derfor ikke kan måles fordi de er virkelig sort og gir ikke fra seg lys~.

I teorien kanskje, men plasmacellene slåes jo ikke fullstendig av når de skal vise sort - de går på "sparebluss" for at det ikke skal ta for lang tid å "fyre opp" neste gang pikselen skal vise en intensitet.

Slår man av en plasma TV i et mørkt rom, vil man jo se at den går fra mørke mørke grå til sort når den er helt av. Det samme gjelder CRT. Så og si at plasma og CRT er fullstendig sorte og dermed ikke engang trenger å måles kan jeg ikke se kan medføre riktighet.

Som sagt - dersom jeg forsto Wikipedia artikkelen riktig.
    Helt enig. Den artikkelen er ikke helt riktig. Som du sier så slås ikke pixlene helt av. Det er også stor forskjell på forskjellige plasma skjermer og sortnivået. Panasonic er kjent som den sorteste. Har selv sett LG pc1r plasma som ikke klarer å vise sort i det hele tatt.

Ser selv at CRT går fra nesten sort til HELT sort når man slår de av.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måling av kontrastforhold blir vel mye det samme som måling av effekten til en forsterker; En forsterker kan yte fra 300 til 30W, avhengig av hvordan man måler. Samme kan en TV ha et kontrastforhold fra 1000:1 ned til 8:1(!) avhengig av hvordan man måler. Skal ikke være lett å være forbruker.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CRT kan justeres så det blir fullstendig mørkt, men de fleste har kanskje justert litt for lyst sortnivå for å bedre synligheten når det er lyst, og dette er igjen grunnen til at TVer har lyssensorer slik at de kan tilpasse seg lyset i rommet.

Plasmaer kan gjøre det samme, men produsentene har kommet frem til at det er best for slitasje og levetid at man ikke skrur helt av, slik jeg forstår det. Det er klart de har muligheten til å slukke hver enkelt pixel, ellers har de jo oppfunnet gratis energi, en evighetsmaskin som produserer energi av ingenting. Noe som ikke finnes.

"Sortnivå" består jo av to ting i praksis: utstrålt lys og reflektert lys. I lyse butikklokaler er mengden reflektert lys overveldende, og gjør at det utstrålte lyset fra LCDene ikke synes. Derimot kan man se at en del plasmaer reflekterer en del lys og ser grå ut, lik gamle CRT-tver. Selv 25 år gamle CRTer som er grå som bakgrunnen på avforum blir sorte i et mørkt rom så lenge de er justert riktig.

LCD har dårlig kontrast, både i skjermer og projektorer. Det er ingen CRT-projektorer som har "dynamisk kontrast" eller autoiris.

Det du sier om dynamisk kontrast LL, gjelder projektorer med autoiris, eventuelt LCD-TVer med baklys som kan variere mellom bildene. "Dynamisk kontrast" slik det brukes om TVer har rett og slett med bildebehandlingen å gjøre, og sier noe om graden av "nivåstrekking" i bildet ganget med panelkontrasten. Hvis det er slik at TVen tillater seg å strekke slik at et bilde som bare bruker farger mellom 0 og 63 (gitt 8-bits panel) bruker hele kontrasten mellom 0 og 255 (dette gjør at man ser mye bedre i mørke scener), og panelet har en kontrast på 1200:1 ganger man 1200 med 4 (altså 256:64), runder av litt og sier at man har 5000:1 i "dynamisk kontrast". Du kan se denne "dynamisk kontrasten" jobbe når det er sceneskifte i det du ser på, særlig hvis du har en TV uten "dynamisk kontrast" stående vedsidenav. Den dynamiske kontrasten gjør altså ingenting for sortnivået, i motsetning til autoiris på en projektor. Tror jeg.

Er det bare meg, eller henger plasmaene nesten aldri sammen med LCDene i butikkene?

Kudos til Expert på Majorstuen og Sandvika, som har dempet belysning i TV-avdelingen. Sikkert andre expertbutikker også. På majorstuen har de til og med plasma hengende hulter til bulter med LCD.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Er det bare meg, eller henger plasmaene nesten aldri sammen med LCDene i butikkene?
    Som regel henger alle plasma tv'ene sammen ja. Har faktisk lagt merke til det, får det blir vanskeligere å sammenligne.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Det er klart de har muligheten til å slukke hver enkelt pixel, ellers har de jo oppfunnet gratis energi, en evighetsmaskin som produserer energi av ingenting. Noe som ikke finnes.
    Her datt jeg ut litt.
    Men uansett: det jeg mente var basert på ting jeg har lest. Man kan lage en plasmaskjerm som slår av plasmacellene fullstendig når de skal være sorte, men ettersom jeg har lest meg til (for en tid siden riktig nok, så ting kan vel ha forandret seg med nye patenter) gjør man ikke det, fordi det ville føre til for lang 'oppstartstid' når man så trenger å lyse opp igjen. Man har altså en liten spenning på for å korte ned oppfriskingsfrekvensen. Om dette er riktig skal jeg ikke si 100%, men jeg må jo basere meg på den kunnskapen jeg har bygd opp gjennom det jeg har lest, og dersom det jeg har lest da er feil, så ... er ikke det min feil, for å si det sånn.

En ting jeg glemte å nevne i sta: hadde plasma og CRT vært perfekte i sortnivå, hadde vel ikke folk ventet i sitrende spenning på teknologier som SED, bl.a. p.g.a. lovet forbedring av sortnivået.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Her datt jeg ut litt.
    Men uansett: det jeg mente var basert på ting jeg har lest. Man kan lage en plasmaskjerm som slår av plasmacellene fullstendig når de skal være sorte, men ettersom jeg har lest meg til (for en tid siden riktig nok, så ting kan vel ha forandret seg med nye patenter) gjør man ikke det, fordi det ville føre til for lang 'oppstartstid' når man så trenger å lyse opp igjen. Man har altså en liten spenning på for å korte ned oppfriskingsfrekvensen. Om dette er riktig skal jeg ikke si 100%, men jeg må jo basere meg på den kunnskapen jeg har bygd opp gjennom det jeg har lest, og dersom det jeg har lest da er feil, så ... er ikke det min feil, for å si det sånn.

En ting jeg glemte å nevne i sta: hadde plasma og CRT vært perfekte i sortnivå, hadde vel ikke folk ventet i sitrende spenning på teknologier som SED, bl.a. p.g.a. lovet forbedring av sortnivået.
    Jeg tror det er helt riktig jeg, det du sier. Plasma er ikke optimalt nettopp fordi det i praksis ikke er så gunstig å slukke pixlene helt, men enn så lenge er selv nesten-slukkede pixler iallefall langt mørkere enn det noe LCD-panel klarer, og man har således mulighet for mer realistiske bilder.

Forøvrig hjelper det ikke stort å vente på SED hvis man ikke synes CRT er godt nok, SED er jo i all hovedsak mangemange små CRTer med alle de gleder og forargelser det medbringer, minus den analoge biten ved klassiske CRT-løsninger da, men med innbrenning og kontrast som er så stor at det ikke er vits i å måle den De vil forøvrig få samme utfordring med SED i forhold til opplyste rom hvis de ikke finner en måte å få dem til å se svarte ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    I følge en post her i forumet rogema, så har hans Sharp 42 XD1E et bedre sortnivå enn Panasonic pv60 plasma tv. Er dette sant? Har LCD endelig fått slått plasma ang. sortnivå?

Kan noen verifisere dette? Hvis det er sant så er det jo egentlig en veldig stor verdensnyhet! LCD med plasma sortnivå liksom!
    Tenkte jeg bare ville dele en brukererfaring av Naim.F.C jeg fant på annet forum (avforums). Det er mye "slightly" og "a bit" i sammenligningen, men han har iallefall en klar konklusjon for sortnivået på Sharps XD1-serie i forhold til en meget bra plasma-skjerm.
    ...jada xdim, din PV60 har enda bedre sortnivå enn 427XD og han erfarer som du sier et mer naturlig bilde på plasma'n, men du begynner å få færre argumenter ;-)

"Well, my uncle finally bought his new Pioneer Plasma screen today!
    The 427XD! Absolutely beautiful set.

Managed to make some observation against my 37XD1E.

Firstly, the Pioneer has a slightly nicer range of more natural colours and better skin tones and hues. Colour wise everything is a teeny bit more accurate.
    Motion is also quite a bit smoother. Though I only have a cruddy Freeview ariel to compare (my uncle has Sky HD) I'm about to plug the 360 in, so I'll see if there's any ghosting. But on regular TV it seems to be slightly smoother with no blur. But on the whole, Pioneer so far handles motion a bit better. But I don't have a proper ariel, signal or Sky HD so it's impossible to say. The Sharp does have slightly bolder and brighter colours, but these aren't quite as life like as the Pioneers. Though I'm sure dropping the backlight a few notches could match the brightness level of the Pioneer.

Next, black and white levels. My Sharp set definitely has better blacks and brighter whites. Un-usual I know especially with Plasma's having so much higher contrast ratio's. But my blacks are jet black, on the pioneer they are just a few notches shy of complete jet black. For example, the blacks on my XD1E near enough match the piano black exterior without losing detail, the blacks on the pioneer do not match the piano black finish at all. Whites also have a slight dull'ness to them.

Picture wise, the Plasma is more neutral, but the Sharp is definitely slightly sharper. SD looks crisper on the XD1E, but more subtle on the Plasma. Probably due to the colours. Both handle SD remarkably, but I'd give the nod to the Sharp for that extra level of detail and sharpness. The whole up-scaled DVD look on many decent sources in SD.

Also, HD on the Sharp also looks sharper and more precise. HD looks phenomenal on the Pioneer, but there's that teeny edge softness that doesn't quite exist on the Sharp. The XD1E has more defined edges and detail making HD appear more detailed. I understand the XD1E is 1080p, but even when both set's are playing 1080i, the Sharp still looks a little crisper.

Anyway, that's just some random observations thus far.
    I have the Pioneer fo the rest of the night. Gonna play some PS2 and 360 on it. Get a better idea of how well it handles gaming as compared to the Sharp LCD.

EDIT: Another advantage I noticed the Pioneer has over the XD1E is that it handles colour gradients a lot better. Colours smoothen together better on the Pioneer. But the difference is only noticeable in very few instances.
    But I have to say, the blacks on my Sharp when watching The Weakest Link were definitely a lot deeper then the Pioneer. Which surprised me some what."

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evra
    Tenkte jeg bare ville dele en brukererfaring av Naim.F.C jeg fant på annet forum (avforums). Det er mye "slightly" og "a bit" i sammenligningen, men han har iallefall en klar konklusjon for sortnivået på Sharps XD1-serie i forhold til en meget bra plasma-skjerm.
    ...jada xdim, din PV60 har enda bedre sortnivå enn 427XD og han erfarer som du sier et mer naturlig bilde på plasma'n, men du begynner å få færre argumenter ;-)

"Well, my uncle finally bought his new Pioneer Plasma screen today!
    The 427XD! Absolutely beautiful set.

Managed to make some observation against my 37XD1E.

Firstly, the Pioneer has a slightly nicer range of more natural colours and better skin tones and hues. Colour wise everything is a teeny bit more accurate.
    Motion is also quite a bit smoother. Though I only have a cruddy Freeview ariel to compare (my uncle has Sky HD) I'm about to plug the 360 in, so I'll see if there's any ghosting. But on regular TV it seems to be slightly smoother with no blur. But on the whole, Pioneer so far handles motion a bit better. But I don't have a proper ariel, signal or Sky HD so it's impossible to say. The Sharp does have slightly bolder and brighter colours, but these aren't quite as life like as the Pioneers. Though I'm sure dropping the backlight a few notches could match the brightness level of the Pioneer.

Next, black and white levels. My Sharp set definitely has better blacks and brighter whites. Un-usual I know especially with Plasma's having so much higher contrast ratio's. But my blacks are jet black, on the pioneer they are just a few notches shy of complete jet black. For example, the blacks on my XD1E near enough match the piano black exterior without losing detail, the blacks on the pioneer do not match the piano black finish at all. Whites also have a slight dull'ness to them.

Picture wise, the Plasma is more neutral, but the Sharp is definitely slightly sharper. SD looks crisper on the XD1E, but more subtle on the Plasma. Probably due to the colours. Both handle SD remarkably, but I'd give the nod to the Sharp for that extra level of detail and sharpness. The whole up-scaled DVD look on many decent sources in SD.

Also, HD on the Sharp also looks sharper and more precise. HD looks phenomenal on the Pioneer, but there's that teeny edge softness that doesn't quite exist on the Sharp. The XD1E has more defined edges and detail making HD appear more detailed. I understand the XD1E is 1080p, but even when both set's are playing 1080i, the Sharp still looks a little crisper.

Anyway, that's just some random observations thus far.
    I have the Pioneer fo the rest of the night. Gonna play some PS2 and 360 on it. Get a better idea of how well it handles gaming as compared to the Sharp LCD.

EDIT: Another advantage I noticed the Pioneer has over the XD1E is that it handles colour gradients a lot better. Colours smoothen together better on the Pioneer. But the difference is only noticeable in very few instances.
    But I have to say, the blacks on my Sharp when watching The Weakest Link were definitely a lot deeper then the Pioneer. Which surprised me some what."
    Høres virkerlig ut som den sharp tv'en er knallgod. Spesielt med tanke på sortnivå. Men har til gode enda å se bilder som er så naturlige som på en plasma, men det kommer vel snart det også tenker jeg. Finnes det noen link til den tv'en noe sted? Søker på nettet men finner ikke noe særlig å bli klok av.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •