Plasma til xbox360 og kabeltv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma til xbox360 og kabeltv

Hei.

Da var julen overstått og utrolig nok sto det enda litt penger på kontoen :-D Så da blir det flatskjerm på meg for første gang..

Eneste kriteriet er at det skal være under 20 000,-

Har sett litt på 42PV60E men de lilla stripene som enkelte har uroer meg litt.

Synspunkter og anbefalinger?

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Pioneer 4270. Den har bedre bilde enn Panasonic og ligger rett under 20k for tiden. I mine øyne har den også vanvittig mye finere design enn Pana. Bare vær klar over at 4270 ikke har VGA inngang for PC. Skal du ha det på Pioneer må du opp på 427 (uten 0 på slutten) som er en bedre utstyrt skjerm, men med samme bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 4270 er nokså begrenset. Den har dårligere sortnivå enn PV60, men ellers et flott bilde. Men den har kun 1 HDMI inngang og ingen VGA inngang.

Til under 20.000kr er nok PV60 det beste valget av Plasma TV'er vil jeg tro. LG sin PC1R er det mange som er fornøyde med også, selv om noen av disse plages av en veldig merkbar summelyd i følge svenske Minhembio.com sitt forum (samt at den har dårligere sortnivå enn PV60).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Sjekk ut Pioneer 4270. Den har bedre bilde enn Panasonic og ligger rett under 20k for tiden. I mine øyne har den også vanvittig mye finere design enn Pana. Bare vær klar over at 4270 ikke har VGA inngang for PC. Skal du ha det på Pioneer må du opp på 427 (uten 0 på slutten) som er en bedre utstyrt skjerm, men med samme bildekvalitet.
    Ja den var mye penere den ja. Men la oss si at utseende ikke var viktig. Er det ett bilde i pioneer skjermen som er verdt de 5000 den koster mer enn panasonic?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stinger82
    Ja den var mye penere den ja. Men la oss si at utseende ikke var viktig. Er det ett bilde i pioneer skjermen som er verdt de 5000 den koster mer enn panasonic?
    Enkelt å greit: Nei.

På noen områder er bildet til PV60 bedre enn Pioneer'n, nemlig på sortnivå. Fargene til Pioneer'n er litt sprekere derimot, men det er absolutt ikke verdt 5000kr ekstra.

Dessuten mener jeg at 4270 er alt for begrenset, mangel på VGA inngang (som også kan brukes til Xbox360) og kun 1 HDMI inngang er for dårlig for en så dyr skjerm synes jeg. Da burde en isåfall spandert på seg et par lapper ekstra å kjøpt 427XA som er bedre utstyrt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer ikke noe nytt panel i nærmeste fremtid (ett par mnd) som er mye bedre enn dette da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stinger82
    Det kommer ikke noe nytt panel i nærmeste fremtid (ett par mnd) som er mye bedre enn dette da?
    Det vet en aldri Det har ikke kommet noe offisielt fra Panasonic iallefall. Pioneer kom jo med sine nåværende modeller sist høst, så de er det iallefall en god stund til kommer med noe nytt regner jeg med.

Problemet er at det alltid vil være noe nyere og bedre som kommer. Men tro meg, en blir gal av å gå å vente å vente på å kjøpe det nyeste hele tiden, for akkurat når en tror en har funnet noe som er midt i blinken så blir det annonsert noe som er nyere å bedre.

Ta deg en tur i butikken å se / sammenligne forskjellige plasma / lcd modeller, men husk at de fleste TV'ene kjører default innstillinger som er helt forferdelige også. Så gjerne be om å få fjernkontrollen så du kan justere litt å se.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet akkurat hva du prater om. Var slik på pc fronten en stund, men fant fort ut at det ble for dyrt å hele tiden være konge på haugen:/ Kan ikke panasonic'en vise innhold i full hd-kvalitet? Mener jeg leste en plass at den hadd over 50% kvalitetstap i forhold til 1080p :S

En ting til, blir jeg å se mye forskjell på denne tv'en samenlignet med en full hd oppløst lcd tv når jeg f.eks spiller 360?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV60 har en oppløsning på 1024*768, som er 38% av 1080p. Ikke la deg skremme av dette, det er fortsatt en veldig bra TV.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •