Billige flatskjermer????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Billige flatskjermer????

Til alle derebildeguruer der ute: jeg vurderer og kjøpe meg plasma tv, og jeg ser at elkjøp og de andre kjeden begynner og reklamere for 37"+ til ca 10000kr.
    Hvordan er disse tvene?er det så bra bilder på de at en vanlig film\tv titter som meg ikke vil angre på et slik kjøp?Jeg skal ikke ha mindre enn 37", det er sikekrt.Men har heller ikke lyst til og bruke 15000+ på tv.til det har jeg altfor mange andre ting og bruke penger på.Takker for alle svar og meninger som måtte komme om dette

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Til alle derebildeguruer der ute: jeg vurderer og kjøpe meg plasma tv, og jeg ser at elkjøp og de andre kjeden begynner og reklamere for 37"+ til ca 10000kr.
    Hvordan er disse tvene?er det så bra bilder på de at en vanlig film\tv titter som meg ikke vil angre på et slik kjøp?Jeg skal ikke ha mindre enn 37", det er sikekrt.Men har heller ikke lyst til og bruke 15000+ på tv.til det har jeg altfor mange andre ting og bruke penger på.Takker for alle svar og meninger som måtte komme om dette
    Med f.eks Panasonic TH37PV60 får du en meget god flatskjerm, hvis det holder med en 37".
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar!38 holder det og denne ser jo kjempebra ut.eneste er at prisen ligger ca 3000 over det jeg har tenkt og bruke på ny tv.har tenkt å ikke bruke helst mer enn 10k

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    takk for svar!38 holder det og denne ser jo kjempebra ut.eneste er at prisen ligger ca 3000 over det jeg har tenkt og bruke på ny tv.har tenkt å ikke bruke helst mer enn 10k
    Beklager, var sikker på at jeg hadde sett denne til 9.000. Kanskje det var i Sverige.

Skal du ha plasma ville jeg absolutt spart litt mere penger og kjøpt Panasonic TH42PV60. Denne tror jeg man kan få for under 14.000 og er den klart beste TV'en i prisklassen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok.jeg skal se om jeg finner disse tvene en plass og se på dem.takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Elkjøp selger en Matsui 42" for 9995,- men finner lite informasjon om denne TVen(og er ikke så pro når det gjelder LCD TV )
    Virker den som et bra kjøp?
    Har Canal Digital parabol og vil spille nintendo wii, og den gamle 32" CRT er litt slitt

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mott
    Ser at Elkjøp selger en Matsui 42" for 9995,- men finner lite informasjon om denne TVen(og er ikke så pro når det gjelder LCD TV )
    Virker den som et bra kjøp?
    Har Canal Digital parabol og vil spille nintendo wii, og den gamle 32" CRT er litt slitt
    Uten at jeg har testet denne TV'en vil jeg tro at du har mere igjen hvis du kaster 10.000 ut av vinduet. Vær litt tålmodig og spar 4.000 kroner til, så får du en av markedets beste 42": Panasonic TH-42PV60(hvis den skal brukes til DVD/Film/TV-titting).

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står en Panasonic 37" ti 10k i tilbudsavisa som gjelder fra i morgen. Omdet er nevnte PV60 sto det ikke noe om så vidt jeg så, men tror kanskje at det er de, var HD ready, det var den eneste relevante infoen jeg fant.

Tror i tilfelle du blir mer fornøyd med det enn Matsui et eller annet
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du søker litt på nettet på svenske forum så finner du sikkert litt info om pv45 som fra imorgen blir solgt hos elkjøp for ca. 10 000. Etter det jeg har forstått så har pv45 litt dårligere kontrast enn pv60 (8000:1) Skal vist bruke samme G9 panel også. Dette er visst en modell som ble sluppet rett før fotball vm der panasonic var en av hovedsponsorne. Ser at det er litt blanede tilbakemeldinger på denne plasmaen, men konklusjonen hos de fleste som har kjøpt den er at man får mye tv for pengene.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV45 har ikke bare dårligere kontrast, men også færre gråtoner, dårligere tekst-tv og vistnok enklere billedbehandling, noe som gjør at bildet desverre ikke er helt på høyde med PV60

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Uten at jeg har testet denne TV'en vil jeg tro at du har mere igjen hvis du kaster 10.000 ut av vinduet. Vær litt tålmodig og spar 4.000 kroner til, så får du en av markedets beste 42": Panasonic TH-42PV60(hvis den skal brukes til DVD/Film/TV-titting).
    Slutt og tull. Jeg har sett den TV'n, til den prisen synes jeg det er et meget godt kjøp. Bra bilde på analoge tv-signaler, DVD og Nintendo Wii.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imnae
    Slutt og tull. Jeg har sett den TV'n, til den prisen synes jeg det er et meget godt kjøp. Bra bilde på analoge tv-signaler, DVD og Nintendo Wii.
    Jeg tuller på ingen måte. Som jeg skriver så har jeg ikke testet denne TV'en og går ut ifra min egen erfaring med billigere TV'er. Min erfaring er da at slike TV'er som oftest er ren søppel. Vi kan også ha ulike preferanser når det kommer til hva som er et bra bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg kjøpte Matsuien, og må si at jeg er veldig fornøyd.
    Brukbart bilde på kabel TV (støyreduksjon instillingen på høy)
    Parabol så enda bedre ut, og DVD så BEST ut på denne TVen.(begynte å sikle når jeg så Return of the king)

Ser litt etterslep på panoreringer, men er ikke noe jeg bryr meg om ^^.
    Må ha brightness på litt høye instillinger for å få med alle detaljer i mørke scener, og det fører til at svart blir litt mørkegrått (noe jeg heller ikke bryr meg om )
    Lyden er litt flat, men det ordnes med et skikkelig anlegg.

En annen ting som kan nevnes er at det er med veggfeste (Selgeren sa til meg at det ikke var med veggfeste, og ville selge meg et for 1500kr :evil: , bra at jeg sa at jeg ville vente med å kjøpe veggfeste! ;p)

MAT42WL3107E er et bra kjøp, med tanke på prisen, og jeg tror at alle vanlige forbrukere vil bli fornøyd med denne TVen.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mott

Ser litt etterslep på panoreringer, men er ikke noe jeg bryr meg om ^^.
    Må ha brightness på litt høye instillinger for å få med alle detaljer i mørke scener, og det fører til at svart blir litt mørkegrått (noe jeg heller ikke bryr meg om )
    Lyden er litt flat, men det ordnes med et skikkelig anlegg.
    om man stiller alt på max så blir det bra med andre ord?? du har med andre ord ikke så høye krav ( dette er ikke negativt ment!! ) men da vet jeg hvordan den er...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på elkjøp i dag og så på panasonic pv45 til knappe 10k.
    de viste nyeste herbie filmen på dvd på den og jeg kan ikke si at jeg ble så kjemepimponert over bildekvaliteten på denne tven.bildet var veldig matt syntes jeg,i forhold til alt annet som hang på veggene der.kan det ha noe med innstillinger og gjøre?detaljer og slikt var bra men det var rett og slett ett matt bilde på den.de hadde ikke pv60 så den fikk jeg ikke sett.spurte ikke noen selger om dette der og da da jeg bare skulle kikke litt på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svantekiller: Nei, har ikke alt på max, Brightness står på 30 av 63.
    Resten av instillingene ligger på ca 60%. (kontrast på fullt)
    Men må nok teste meg litt fram for å få det beste bilde.

Er ikke pro med TV, så mine synspunkter er basert på en normal forbrukers meninger ,vil nok ikke tro at en hjemmekino entusiast som er vant med en TV i 30000-40000kr klassen ville ha vært så fornøyd med denne TVen. Men for en som er vant med en sliten 32" så er dette en drømme TV .
    Må si at forandringen fra 32" til 42" er enorm! Kommer aldri til å kjøpe meg en liten tv igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stiller meg igjen bak uttalelsen om at det er bedre å kaste 10 000 kr enn å kjøpe matsui 42" for dem.

dette er alt annet enn tilfredsstillende produkter og bildekvaliteten er forferdelig. man er vel også garantert en tur til butikken for å få den reparert igjen iløpet av garantitiden.

det rare er at det til stadighet dukker opp slike tråder der vi som har litt dyrere utstyr skal svare på om utstyret som koster halvparten er like bra. når vi så prøver å hjelpe etter beste evne og komme med konstruktive forslag (i dette tilfellet : kjøp en pv 60 når du har råd til den) , skal vi få pepper for det.

uansett: jeg har ikke sett 37" som elkjøp reklamerer for, men jeg har lagt merke til at det også stod en 32" (lcd riktignok) fra panasonic i samme avisa. denne tven har jeg kikka på og den er langt ifra et godt apparat.

at elkjøp plutselig får to eksklusive panasonic modeller som ikke har eksistert flr til januar salget finner jeg noe merkelig, og regner med at dette kan være noe lignende den eksklusive (eller enesalgsmodell) pioneer modellen de hadde ifjor. med andre ord: svake produkter med pene merkenavn.

Newcomer Jacksson sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej mott!

Har också köpt en MAT42WL3107E men kan du ge mig lite information vad du
    har för inställningar när det gäller bilden ?

Mvh
    Magnus

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •