lcd tv, hva anbefaler ekspertene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 86
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lcd tv, hva anbefaler ekspertene?

Skal kjøpe meg lcd tv i strl 37-42"

ønsker full oppløsning.
    skal ha xbox 360 ¨på den, og spille av dvd fra xboxen,
    og parabol/kabel mottaker.

lyden spiller ingen rolle da jeg har surround anlegg.

pris ca 15 000.

hva anbefaler folket?

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folket anbefaler å kjøpe plasma tv. LCD suger totalt!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor det egentlig, sliter ikke plasma med fastbrente punkter?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det hørtes jo ut som et fornuftig innlegg. Herremannen er blant forkjemperne for plasma her på forumet. Hvertfall de innlegg jeg har sett tidligere. Jeg er av den rake motsatt meningen, men jeg velger å ikke skrike like høyt. En del av de store aberene med LCD er simpelthen borte. Sortnivået er kommet til et veldig godt nivå. Etterslep er lite eller inget problem. Oppdateringshastigheten har overhodet ikke noe med etterslep å gjøre, slik mange påstår. Vel det har en liten finger med i spillet, men en veldig liten finger. Det som har vært problemet er å konvertere signalet opp til 60Hz fra 50Hz. Dette har blitt mye bedre, og når vi nå har fått 100Hz skjermer, så har jeg tilgode å se etterslep.

Finnes mange fine plasmaer og LCD'er. Av Plasma så står det vel mellom Pioneer og Panasonic hvis du vil ha det beste. Av LCD synes jeg Sony, Samsung og noen LG hevder seg meget godt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quattroegil
    hvorfor det egentlig, sliter ikke plasma med fastbrente punkter?
    Nei plasma sliter ikke med fastbrente punkter lengre. Var før det. Les litt rundt på forumet, så finner du fort ut at LCD er fordårlig enda og at plasma er best på tv sendinger og filmer. Noen syntes LCD er bra på xbox på grunn av de falske fargene og det unormalt høye lysnivået, men prøv litt mellom LCD og plasma og du kommer fort til å bestemme deg for en plasma.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Ja det hørtes jo ut som et fornuftig innlegg. Herremannen er blant forkjemperne for plasma her på forumet. Hvertfall de innlegg jeg har sett tidligere. Jeg er av den rake motsatt meningen, men jeg velger å ikke skrike like høyt. En del av de store aberene med LCD er simpelthen borte. Sortnivået er kommet til et veldig godt nivå. Etterslep er lite eller inget problem. Oppdateringshastigheten har overhodet ikke noe med etterslep å gjøre, slik mange påstår. Vel det har en liten finger med i spillet, men en veldig liten finger. Det som har vært problemet er å konvertere signalet opp til 60Hz fra 50Hz. Dette har blitt mye bedre, og når vi nå har fått 100Hz skjermer, så har jeg tilgode å se etterslep.

Finnes mange fine plasmaer og LCD'er. Av Plasma så står det vel mellom Pioneer og Panasonic hvis du vil ha det beste. Av LCD synes jeg Sony, Samsung og noen LG hevder seg meget godt.
    Sortnivå har kommet til akseptabelt nivå? Da er ikke du mye kresen hvertfall. :lol: Etterslep er tilstede hvis du ikke har en 100/120Hz tv - som ikke har kommet enda. Eller så nevnte du ikke at LCD sliter med skikkelige farger og dynamikk. Jeg hadde en LCD en uke, men blei rett og slett kvalm av å se på den. Tenk på det slik:

Plasma = TV.
    LCD = Dataskjerm med tv funksjonalitet.

Hva vil du se tv på? Hvis du kjøper LCD så kunne du like godt kjøpt deg tvkort i pcen og brukt dataskjermen.

Jeg anbefaler deg å kjøpe en LCD tv og en plasma tv og så gå for en av de... Man kan jo prøve på elkjøp vettu

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sammenliknet to 37" skjermer side om side (Plasma og LCD) og jeg slet med å se noen forskjeller på sortnivå/kontrast/lysstyrke og alt det der. Samme HD-DVD film ble spilt samtidig.
    Den ene var en Toshiba LCD til rundt 18k og en Pioneer plasma til 25k hvis jeg husker riktig...

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innbrenninger eksisterer..var å så på flere plasma skjermer (blant annet panasonic pv 60 og 600), alle hadde fått innbrenning, så hvis man har en logo o.l på en stund, så må man regne med innbrenning (ikke si at det ikke eksisterer lengre). Så hvis det går greit for deg å kjøre med snø i 8 timer+ osv til tider og styre med det, så er plasma for deg=) og kjøre den inn i 100-200 timer i starten også må du gjøre..
    Jeg personlig orker ikke å tenke på innbrenning fare hver gang jeg skal spille eller se på canal digital osv.. LCD eksisterer uten innbrennings fare, så hvorfor da kjøpe plasma..=)

LCD er forøvrig på lik linje med plasma med sortnivå, kotrast osv nå, mener jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xdim
    Da er vi nok bare uenige. Har nå sett masse på både Plasma og LCD, og kalibrert de opp og ned i mente. Jeg er helt uenig med deg i det du sier. Se for eksempel på Sony 40w2000. Denne er i mine øyne topp 3 av hva som er av flatskjermer, uavhengig av plasma/LCD. Ikkenoe trøbbel med dynamikk i farger. Skal være enig i at dynamisk kontrast på for eksempel Samsung sine skjermer er noe herk. Men det er jo bare å skru av. For de som har tilgang på det.

En liten digresjon. Med SED-skjermer like rundt hjørnet er nok Plasma snart dukken, etter bransjen å dømme. Dette stammer fra flere bransjefolk som jeg har vært i kontakt med.

Det selges også pr. dags dato betydelig mer LCD enn Plasma ( 80%/20% ), så du vet tydeligvis noe de fleste andre ikke vet.

Noen blir kvalm av akevitt. Andre blir kvalm av LCD-skjermer. Mennesker er visst forskjellig.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Jeg har sammenliknet to 37" skjermer side om side (Plasma og LCD) og jeg slet med å se noen forskjeller på sortnivå/kontrast/lysstyrke og alt det der. Samme HD-DVD film ble spilt samtidig.
    Den ene var en Toshiba LCD til rundt 18k og en Pioneer plasma til 25k hvis jeg husker riktig...
    Du kan ikke sammenligne de i butikken under det forferdelige lyset dem har. Du må ha de hjem i stua og se på tv om dagen og om kvelden. Hvis du ikke ser forskjell da, så hadde jeg bestilt time hos optikeren.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xdim
    Da er vi nok bare uenige. Har nå sett masse på både Plasma og LCD, og kalibrert de opp og ned i mente. Jeg er helt uenig med deg i det du sier. Se for eksempel på Sony 40w2000. Denne er i mine øyne topp 3 av hva som er av flatskjermer, uavhengig av plasma/LCD. Ikkenoe trøbbel med dynamikk i farger. Skal være enig i at dynamisk kontrast på for eksempel Samsung sine skjermer er noe herk. Men det er jo bare å skru av. For de som har tilgang på det.

En liten digresjon. Med SED-skjermer like rundt hjørnet er nok Plasma snart dukken, etter bransjen å dømme. Dette stammer fra flere bransjefolk som jeg har vært i kontakt med.

Det selges også pr. dags dato betydelig mer LCD enn Plasma ( 80%/20% ), så du vet tydeligvis noe de fleste andre ikke vet.

Noen blir kvalm av akevitt. Andre blir kvalm av LCD-skjermer. Mennesker er visst forskjellig.
    SED har blitt utsatt på grunn av problemer. Sjekk bransjefolka dine du.

Vel vel. håper du blir fornøyd med LCD. Du går glipp av mye bildekvalitet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til 15k for full hd er det ikke mye valg

Eneste jeg fant ved et kvikt søk prisguide var denne Toshibaen
    Hvis det holder med hd klar, så er valgene flere, hadde strukket meg til denne som jeg anser som et godt valg: Samsung le40n71

Selv sitter jeg med sony 40w2000 og er MEGET fornøyd med sortnivået.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er av den rake motsatt meningen, men jeg velger å ikke skrike like høyt.
    Det må vel kunne sies å være et eksempel til etterfølgelse. Samtidig vil jeg jo nevne at folkeskikk er en fin ting (f.eks hvis man får lyst å kalle folk man ikke kjenner for idioter osv).

Trådstarter: Med full oppløsning, mener du 1080p? For en god skjerm med denne oppløsningen bør du muligens øke budsjettet noe, evt senke kravene til oppløsning til 768p slik de fleste LCD-skjermene har.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fattern kjenner en som hadde fått skaffet seg en SED tv.. Han mente den var bedre enn både LCD og plasma etter å ha prøvd den. Menmen.. Får se selv når det kommer=)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Fattern kjenner en som hadde fått skaffet seg en SED tv.. Han mente den var bedre enn både LCD og plasma etter å ha prøvd den. Menmen.. Får se selv når det kommer=)
    Eh, SED TV'er har ikke kommet verken på det profesjonelle (studio) markedet eller på det private markedet. Toshiba har heller ikke sluppet en eneste SED TV enda. Så hvordan i huleste går det an at kompisen til fattern din har fått tak i seg en da?

I smell bullshit.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Eneste jeg fant ved et kvikt søk prisguide var denne Toshibaen
    Hvis det holder med hd klar, så er valgene flere, hadde strukket meg til denne som jeg anser som et godt valg: Samsung le40n71

Selv sitter jeg med sony 40w2000 og er MEGET fornøyd med sortnivået.
    hva er forskjell på full hd og hd ready?

Hilsen en som har null peil på dette og bare er forvirret av håpløse selgere som nikker og forteller att alt dem selger er best.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og jeg gidder ikke å kjøre inn en tv så må ha en tv som man kan sette på hva man ønsker på med en gang, så da er plasma utelukket

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quattroegil
    hva er forskjell på full hd og hd ready?

Hilsen en som har null peil på dette og bare er forvirret av håpløse selgere som nikker og forteller att alt dem selger er best.
    "HD ready" betyr at tv-panelet eller fremviseren støtter en HD-oppløsning på 720 eller 1080 vertikale linjer samt at den har innganger som takler dette (Component, DVI, HDMI)

"Full HD" derimot er paneler eller fremvisere som kan takle 1080 vertikale linjer tegnet progressivt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort fortalt:
    HD-ready er minstekravene en skjerm må ha for å spille HD (High definition) etter boka. Dette krever en oppløsning på minimum 720 linjer progressivt, og en mulighet til å overføre dette enten via HDMI eller komponent.

Full HD er en skjerm som kan vise hele den "ideele" HD-oppløsningen på 1080 linjer progressivt. Dvs at skjermen har en oppløsning på 1920x1080. Dette vil du nok ikke finne på skjermer under 37-40" de første årene. Pr. i dag så påstår de at dette ikke er nødvendig, da man ikke vil kunne se nødvendigheten av dette på en 32" skjerm. Dessuten er det nok litt dyrere å få så mange punkter inn i en mindre skjerm. Så man kan nok konkludere med at full HD får man kun på 37"+
    De vil sikkert komme på mindre skjermer også, men det tar nok tid.

Håper det hjalp litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp - Thomson 37" LCD-TV

har sett litt på denne, personlig likte jeg bildet veldig godt, noen positive negative ting med denne?

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •