lcd tv, hva anbefaler ekspertene? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 86 av 86
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Moderator edit.

Jeg har på oppfordring prøvd å rydde litt, selv om jeg sikkert burde gått mye grundigere til verks. Alle nye innlegg i denne tråden, som ikke omhandler tema, vil bli slettet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte å komme med noen forhåpentligvis konstruktive og on topic innspill i denne debatten.

først vil jeg bare si at jeg er selv tilhenger av plasma (enn så lenge, lcd begynner å nerme seg noe voldsomt hva billedkvalitet angår) og der må th37pv60 være den modellen som er aktuell for trådstarter hva pris og specs angår.

på LCD siden vil jeg kaste en personlig favoritt inn i diskusjonen, 37PF7331 . denne koster 14999 på ulike nettbutikker og har en fargedybde og et svartnivå som jeg ikke har sett på LCD skjermer før nå. (jeg har ikke sett de sharp modellene som er omtålt i denne tråden) .

jeg ser du vil ha full hd men ikke helt har oversikt over hva det innebærer. husk på at i prisklassen rundt 15 000 så er det lite full hd og oppdrive, og det du får tak i vil ikke levere gode bilder på vanlige TV sendinger. du klarer deg nok lenge med en HD-Ready skjerm som vil gi det beste resultatet innenfor de rammene som du har satt.

håper dette er til hjelp, og lykke til med tv shoppingen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    på LCD siden vil jeg kaste en personlig favoritt inn i diskusjonen, 37PF7331 . denne koster 14999 på ulike nettbutikker og har en fargedybde og et svartnivå som jeg ikke har sett på LCD skjermer før nå. (jeg har ikke sett de sharp modellene som er omtålt i denne tråden) .
    Fenriz, har du 37PF7331 selv? Kan du si litt om hvordan den er på vanlig tv/kabel? Jeg har vurdert denne lenge, men har ikke funnet noen brukererfaringer og ingen diskusjoner om den, og da blir jeg litt mistenksom... Er den så bra som testen i Hjemmekino i fjor høst ga uttrykk for?

Stor LCD-test - Dagbladet.no

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    tenkte å komme med noen forhåpentligvis konstruktive og on topic innspill i denne debatten.

først vil jeg bare si at jeg er selv tilhenger av plasma (enn så lenge, lcd begynner å nerme seg noe voldsomt hva billedkvalitet angår) og der må th37pv60 være den modellen som er aktuell for trådstarter hva pris og specs angår.

jeg ser du vil ha full hd men ikke helt har oversikt over hva det innebærer. husk på at i prisklassen rundt 15 000 så er det lite full hd og oppdrive, og det du får tak i vil ikke levere gode bilder på vanlige TV sendinger. du klarer deg nok lenge med en HD-Ready skjerm som vil gi det beste resultatet innenfor de rammene som du har satt.

håper dette er til hjelp, og lykke til med tv shoppingen
    Sharp XD1 har jo nettopp fått god kritikk pga gode bilder i vanlige tv-sendinger og den har full hd. Den koster 17 000 vs. 15 000 for PF7331 noe som er så liten prisforskjell at jeg ikke ville ha tvilt på det engang. Men såklart, har man en maks budsjett på 15 så har man det. Alikevel ville jeg spart de "små" lappene som mangler til sharp tv'en

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK! Nå har jeg et dillemma ! personlig så er jeg i DLP / LCD leiren, og mener ganske bastant at disse to tech er "det man bør gå for" ... men nå har jeg en DLP på sykehus (jeg ELSKER den tv`en, men jeg betviler at de klarer å fikse den .. det sa PANG, så plutselig var bilde oppned når det kom tilbake .. alle teknikere jeg har snakket med har ledd seg ihjel når jeg fortalte hva som skjedde midt i greys anatomy) .........

I løpet av uka som kommer, så blir enten apparatet fikset (hvilket jeg HÅPER på) ellers blir det kredittert.... Blir det kredittert kan jeg bytte det i en Samsung Q50 plasma, eller en N46 LCD TV (begge mot et moderat mellomlegg) .. jeg KAN ikke se på en 40" tv etter et år med 50 tom grombilde.. MEN jeg sitter med en HTPC som jeg lever og ånder for .. og jeg har VEEEEEEEEELDIG lyst på en Samsung PS50P7 plasma. Det *ER* det vakreste TV apparatet som finnes, og størrelsen er midt i blinken .. men jeg driter ikke penger, og skal jeg koste på meg så dyr TV må jeg kunne kjøre den inn i henhold til "anbefalinger" og kunne bruke den uten å være pissredd for å få innbrenning... Jeg kjører mediaportal HTPC software og den er veldig flink til å ikke stå fast på ET bilde som kan brenne seg fast .. men dere plasma fantaster, bruker dere tv`en til PC ? jeg MÅ kunne bruke den til dette uten å ha hjertet i halsen! kan jeg det ????? eller må jeg (som tanken var originalt) å legge på noen lapper for en 46" Samsung LCD? (N71 f.eks. som om mulig er ENDA vakrere enn PS50P7) ... . . . . . jeg får noen tommer ekstra på P7`en og den HAR vannvittig bra bilde ! helt i Panakvalitet, pluss at den SER MYE bedre ut... Dere må være ærlige nå! jeg er TV fan, og HTPC fan ! jeg er livredd plasma! men MÅ ha stor TV siden min forrige var 50" ..

overdriver jeg frykten ?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, du kan aldri føle deg trygg på plasma, hvis du ikke kan kjøpe noen slags form for garanti mot innbrenning. Personlig ville jeg ikke brukt så mye på en tv uten å ha en form for garanti mot innbrenning. Det er sure penger som flyr bort den dagen det skjer noe..

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •