lcd tv, hva anbefaler ekspertene? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 86
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Jeg er ikke noen LCD elsker, jeg syns begge teknologiene har bakdeler som gjør at jeg heller venter enn å bytte ut CRT skjermen min ops:
    Det samme mener jeg, og betale 90.000kr for full hd plasma er ikke så aktuellt, heller ikke og betale 40.000 for full hd lcd. Er Plasma fan til noe annet overbeviser meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Mye feil i det innlegget der gitt! La meg forklare:

Innkjøring (ikke innspilling!) gjør man når skjermen er ny i ca. 100 timer. Kjører den om natten også, så er det gjort unna på noen dager.

Innbrenning: Skjer med ytterst få personer. Jeg har aldri hørt om noen jeg kjenner som har innbrenning. Tenk heller på alle pixel feil på LCD du. Det har jeg hatt på Sharp 37" LCD tv og et par lcd monitorer.

Jeg har verken hørt eller opplevet selv å måtte kjøre snø i timesvis for å bli kvitt innbrenning. Har ikke hørt om innbrenning engang. (Har hatt plasma i over 2 år).

Dårlig oppløsning: Plasma har 1024*768 mens LCD har 1366*768. Det er ikke MYE mer akkurat. Og du ser garantert ikke forskjell. Hvis du derimot går opp på full HD så kan du se forskjell.

sortnivået til plasma er ikke marginalt bedre, men veldig MYE bedre. Man ser ikke denne forskjellen i butikk fordi det er mye lys der, men hvis du hadde tatt en LCD og en plasma med hjem og sett en mørk film, som ringenes herre, så hadde du sett forskjell som natt og dag.

Satte det tingene litt mer på plass?

Vet ikke om Plasma Super-fan xdim har de rette objektive synspunktene her. Riktignok er Plasma det beste alternativet, til folk med analogt tv og såkalt digital tv. Men ser man på den oppløsningen LCD takler ift Plasma, så ville det vel sett ut i fra en gamers ståsted, eller forsåvidt HDTV, ikke være noen tvil om hva som vil være det mest naturlige å gå for. Plasma klarer 1080i, men 1080i krever jo 1920 horisontalt.
    Anbefaler Plasma til de som skal ha større enn 50". Men de alle fleste av oss havner i kategorien 32-42".

Så kjære trådstarter. Du skal ha full oppløsning, regner med at dette innebærer FULL HD. I så måte er jo valget enkelt. Sony 40" eller Samsunf 40" F71. Sony har mere naturlige farger etter min mening. Men har du litt surt kable tv bilde hjemme og vet at dette ikke endrer seg, samtidig som du verdsette vanlig TV titting, så er nok plasma det beste valget.

Angående innbrenning og pixel feil: Dette er ikke veldig utbredt, men i de tilfeller dette oppstår så har jeg aldri vært borti problemer med reklamasjon. I så måte finnes smarte forsikringsløsninger.

Til slutt en kommentar til alle som hamrer ned på hverandre. Prøv å tenk før dere skriver. Kom med mest mulig objektive kommentarer. Forumet er til for å hjelpe hverandre. prøv å ha dette i tankene

GODT NYTTÅR!!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjøper på Elkjøp har de jo ganske gode angrefrister i tilfelle pixelfeil som ikke dekkes av garanti.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye feil i det innlegget der gitt! La meg forklare:

Innkjøring (ikke innspilling!) gjør man når skjermen er ny i ca. 100 timer. Kjører den om natten også, så er det gjort unna på noen dager.

Innbrenning: Skjer med ytterst få personer. Jeg har aldri hørt om noen jeg kjenner som har innbrenning. Tenk heller på alle pixel feil på LCD du. Det har jeg hatt på Sharp 37" LCD tv og et par lcd monitorer.

Jeg har verken hørt eller opplevet selv å måtte kjøre snø i timesvis for å bli kvitt innbrenning. Har ikke hørt om innbrenning engang. (Har hatt plasma i over 2 år).

Dårlig oppløsning: Plasma har 1024*768 mens LCD har 1366*768. Det er ikke MYE mer akkurat. Og du ser garantert ikke forskjell. Hvis du derimot går opp på full HD så kan du se forskjell.

sortnivået til plasma er ikke marginalt bedre, men veldig MYE bedre. Man ser ikke denne forskjellen i butikk fordi det er mye lys der, men hvis du hadde tatt en LCD og en plasma med hjem og sett en mørk film, som ringenes herre, så hadde du sett forskjell som natt og dag.

Satte det tingene litt mer på plass?

Vet ikke om Plasma Super-fan xdim har de rette objektive synspunktene her. Riktignok er Plasma det beste alternativet, til folk med analogt tv og såkalt digital tv. Men ser man på den oppløsningen LCD takler ift Plasma, så ville det vel sett ut i fra en gamers ståsted, eller forsåvidt HDTV, ikke være noen tvil om hva som vil være det mest naturlige å gå for. Plasma klarer 1080i, men 1080i krever jo 1920 horisontalt.
    Anbefaler Plasma til de som skal ha større enn 50". Men de alle fleste av oss havner i kategorien 32-42".

Så kjære trådstarter. Du skal ha full oppløsning, regner med at dette innebærer FULL HD. I så måte er jo valget enkelt. Sony 40" eller Samsunf 40" F71. Sony har mere naturlige farger etter min mening. Men har du litt surt kable tv bilde hjemme og vet at dette ikke endrer seg, samtidig som du verdsette vanlig TV titting, så er nok plasma det beste valget.

Angående innbrenning og pixel feil: Dette er ikke veldig utbredt, men i de tilfeller dette oppstår så har jeg aldri vært borti problemer med reklamasjon. I så måte finnes smarte forsikringsløsninger.

Til slutt en kommentar til alle som hamrer ned på hverandre. Prøv å tenk før dere skriver. Kom med mest mulig objektive kommentarer. Forumet er til for å hjelpe hverandre. prøv å ha dette i tankene

GODT NYTTÅR!!

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Hvorfor kjøper "folket" LCD da? Å si at det suger totalt er vel å ta litt i, og litt useriøst?

Jeg er ikke noen LCD elsker, jeg syns begge teknologiene har bakdeler som gjør at jeg heller venter enn å bytte ut CRT skjermen min ops:
    For mange så er LCD utrolig dårlig, ja at det suger. så syntes ikke det er å ta noe som helst i. Og si at ting suger er en annen måte enn de kjedelige ordene; teknologien er heller umoden.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det innlegget var skrevet for noen dager siden hvis du leser datoen. Er faktisk veldig oppdatert i dagens flatskjerm marked. Faktisk så velger flesteparten som har ett snev av peiling plasma og får skikkelig bildekvalitet. De andre derimot som ikke har så peil, lar seg villede av selgere overalt som vil selge LCD som de tjener mer på.

Og en ting til. Innlegget kan ikke klasifiseres som feilaktig eller ikke, fordi det var en påstand.
    Det er tydelig at du ikke har peiling på hva du skriver om, så jeg foreslår nok en gang at du overlater de bombastiske uttalelsene til de som faktisk har et fnugg av oversikt i markedet. For et år siden hadde du nok rett, men i dagens market bommer du stygt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er tydelig at du ikke har peiling på hva du skriver om, så jeg foreslår nok en gang at du overlater de bombastiske uttalelsene til de som faktisk har et fnugg av oversikt i markedet. For et år side hadde du kanskje rett, men i dag er du langt ute på jordet.
    Har faktisk peil på hva jeg snakker om. Og holder oversikten. Hvis du leser mine innlegg her på forumet så skjønner du at jeg har erfaring. Og du som moderator bør ikke slenge dritt og si at folk ikke har peil. Kanskje jeg skulle klage på deg til site admin?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quattroegil
    Skal kjøpe meg lcd tv i strl 37-42"

ønsker full oppløsning.
    skal ha xbox 360 ¨på den, og spille av dvd fra xboxen,
    og parabol/kabel mottaker.

lyden spiller ingen rolle da jeg har surround anlegg.

pris ca 15 000.

hva anbefaler folket?
    Jeg vil også minne om hva trådstarter spør om her. Han har også sagt klart ifra at han ikke ønsker plasma. Han ønsker ikke å bli kalt tjukk i hue, uvitende og andre ting. Hold dere til saken folkens

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk peil på hva jeg snakker om. Og holder oversikten. Hvis du leser mine innlegg her på forumet så skjønner du at jeg har erfaring. Og du som moderator bør ikke slenge dritt og si at folk ikke har peil. Kanskje jeg skulle klage på deg til site admin?
    Er vel bare én som slenger dritt her..?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med språkbruken din overfor andre medlemmer på forumet, synes jeg ærlig talt at du burde være bittelittegranne mer forsiktig med å kritisere andre.

Å lempe ut kampestein når man sitter i glasshus er sjelden smart.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det man kanskje vil fram til her, er at man ikke skal si "LCD suger, eller plasma suger" i en tråd hvor folk spør om hjelp. Konsentrer dere mer om å hjelpe personen etter hva som passer han best etter det han ønsker. LCD vs plasma duellen kan dere ta i LCD vs plasma tråden=).

Newcomer Krokanrull24 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette utarter seg til å bli en meget useriøs tråd. Og jeg må bare beklage Mr. Quattro. Håper du kan se mellom fingrene på de forskjellige brukerne, og heller tar med deg det av tips som kommer.

Synes forresten det har kommet mange fine forslag siden jeg var her sist. Sony og Samsung sine Full HD-skjermer er veldig bra. Heller nok litt mot Sony'en. Men jeg mener med ditt budsjett så er det beste kjøpet Sharp XD1. Så håper du ender med den, eller selvsagt Sony'en også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i samme båt, og vurderer hvor vidt jeg trenger 32 eller 37 tommer. I utgangspunktet går jeg for 37", men med et budsjett på maks 15k vet jeg ikke hvor trygt dette er...

Til nå har jeg sett på to 37 tommere og en på 32.

Sharp LC-37XD1 er vel allerede nevnt her, og virker som et veldig godt kjøp. Prisen på 16990 i skrivende stund er dog litt stiv for meg.

Første alternativ er Toshiba 37WL66ZG med en pris på 12.750. Spørsmålet blir jo da selvsagt om prisforskjellen mellom disse to kan forsvares, eller om jeg klarer meg med Toshiba.

Dersom jeg skulle ha en 32" faller muligens valget på Sony KDL-32V2500 med en billigste pris på 13.522,-.

Hva mener dere? Er det andre skjermer jeg burde gå for istedet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller kjøpt en god 32" i stedet for en middels 37". Mitt bud blir derfor Sony-skjermen du nevner. Forøvrig en veldig bra skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er også en veldig god 32" tror jeg. Får veldig gode kritikker på Avforums. Veldig bra sortnivå og bra lyd

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1243

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er visst noen produsenter(blant annet sony hvertfall) som har sluttet og lage plasma skjermer,så sku nesten tro at det er gammel teknologi som er på vei ut...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Det er visst noen produsenter(blant annet sony hvertfall) som har sluttet og lage plasma skjermer,så sku nesten tro at det er gammel teknologi som er på vei ut...
    Eller kanskje det er fordi Sony aldri klarte å lage bra plasma TV'er og heller valgte å konsentrere seg om det de virkelig er gode til...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Eller kanskje det er fordi Sony aldri klarte å lage bra plasma TV'er og heller valgte å konsentrere seg om det de virkelig er gode til...
    Tror nok Sony har midler og mulighet til å lage stort sett det de vil, og hvor bra de vil. Er vel faktisk det selskapet i verden som bør ha midler til akkurat dette. Men det er nok en grunn til at de ikke lager plasma. Men hva det er vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony slutta med plasma produksjon fordi de ikke tjente noe bra på det. Sony som foretak går med dundrende underskudd (og har gjort det en god stund) for de som ikke vet det, så at de har midler til å pushe på med akkurat hva de vil er en sannhet med modifikasjoner.

Grunnen? Kanskje Sony sine Plasma TV'er ikke var no særlig i forhold til de andre produsentene?

SONY got out of the plasma market not because the tech sucks, they got out because they couldn't hang with the big boys. SONY is now getting out of the desktop LCD business because they couldn't hang with the big boys in that market.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •