lcd tv, hva anbefaler ekspertene? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 86
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    kontrast og lysstyrke hvor mye har dette å si for en alround tv?

gromkaellen: takk, bra forklart.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrast og lysstyrke er noe man må se selv. Å lese dette ut i fra spesifikasjoner er mer villedende enn veiledende. Det er X-antall forskjellige måter å måle kontrast på, og tro meg firmaer vet å sette fine tall for skjermen sin. Man må i mine øyne komme seg ut i butikker og se skjermene fysisk.

Kjenner ikke så godt den skjermen du henviser til, men uavhengig av budsjett tror jeg den beste 37" du får tak i er Sharp 37XD1. Fant ikke denne på Hi-Fi klubbens sider, men jeg vet de selger den i butikkene i Oslo hvertfall. Har sett de der. Tror kanskje denne er noen tusenlapper over budsjettet ditt. Mener den ligger på ca 18k. Ikke snilt å sprenge folks budsjett, men her får du hvertfall en rå skjerm, som du garantert blir fornøyd med. Denne er såvidt jeg husker også full HD. Og nylig testvinner i et tysk magasin.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    budsjetter kan justeres litt etterhvert.

får sjekke opp den litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Sharp LC-37XD1

hørtes bra ut iallefall, får reise på hi-fi senteret og glane litt tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nettop vørt gjennom samme mølja, leieboeren kjøpte seg lcd, d gjorde jeg og, men byttet etter to uker til en pioneer plasma, og angrer ikke ett sekund!!! Myyyye bedre bilde på plasma ved tv sendinger, ja!!! (leieboeren kjøpte seg en dyr samsung 32", siste modell, men allikevel; de har rett som sier at lcd er en pc skjerm med tv muligheter, plasma er en skikkelig tv. Har og spilt en del på denne pioneeren, sett mye på tv3 med logoer og greier, uten antydning til innbrenning.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedr. Full HD og HD-ready: Enklest forklart kan man vel si at HD-ready kan vise HD-signaler men utnytter det ikke. Full HD utnytter hele signalet eller pixlene om du vil. HD-ready TV'er nedskalerer HD-signal til å "passe" oppløsningen på skjermen og da er det jo "bildemotoren" og hvordan den gjør jobben som er interessant.

Det som er enda mer interessant er jo utviklingen. I disse tider skal jo alle ha "HD-ready" og nye, større formater er på vei. Allerede i 2003 fantes det LCD-skjermer som gjør dagens "høyoppløselige" skjermer til spirrevipper. Full HD med 1920x1080 blekner litt mot f.eks 3840 x 2400 punkter som var rått og "utilgjengelig" for de fleste for snart 4 år siden.... Det tar nok ikke lang tid før bransjen kommer med HDTV 2.generasjon, og 3. osv :-)

Se denne artikkelen: BBC NEWS | Technology | Europe gets glimpse of HD future

Prisene har jo som alle vet rast nedover i det siste og nå er jo 50" ikke lenger utilgjengelig for folk flest, fordi - hva kommer etterhvert? Jo, neste generasjon, først må produsentene melke litt :-) Jeg for min del står over HD hysteriet i denne omgang! :-)

Noen tiår frem i tid vil vi nok uansett sitte å flire av hele dagens TV/Film-teknologi med trådløs link til hjernebarken og bind for øynene!!?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Var da fælt da. Går an å komme med saklige svar vel..?
    Veldig enig i deg der. Etter alle de "saklige" svarene du har gitt i denne tråden vet jeg hvor seriøs du er og tiltroen til dine kunnskaper har gått ned etter å ha sett de første 4-5 svarene på denne tråden.
    Start med å være saklig så kanskje folk gidder å høre på hva du sier.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal folk presse på trådstarter en plasma? han vil ikke ha plasma, men LCD.. vanskelig for plasmafolket å fatte???!?!!

Selv er jeg blitt stor fan av LCD-skjermene til Samsung...
    Vi har en 32" på hytta (720) og 46" hjemme (720) og disse leverer ekstremt digg bilde til PC, xbox og DVD... veldig fornøyd...
    Tror faktisk ikke du vil se store forskjellen på FULL HD og "vanlig" HD 720...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns at trådstarter skal tenke godt igjennom hva han skal bruke tv'en til mest og hva han er mest kritisk til. Først da kan man anbefale om han burde gå for en plasma eller lcd.

For å si det veldig enkelt, hvis jeg bare skulle sett på vanlig tv og film og aldri noe annet så hadde jeg nok gått for plasma, men det finnes ulemper med både plasma og lcd tv'er utenom hva de skal brukes til. Det er to forskjellige teknologier. Plasma er vel den som har hatt mest tid til å utvikle seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir mye forskjellig egentlig hva jeg skal bruke tvn til, visning av bilder, film fra pc, xbox og vanlig tv, så kort fortalt alt mulig

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quattroegil
    Elkjøp - Thomson 37" LCD-TV

har sett litt på denne, personlig likte jeg bildet veldig godt, noen positive negative ting med denne?
    Du må IKKE kjøpe denne skjermen, den suger noe helt voldsomt.
    Hadde den i ca 3-4 dager før jeg kjørte den rett ned til butikken igjen og bytte den i en Panasonic Plasma. Mye mer fornøyd nå :-D

Kunne nesten ikke få skrevet dette innlegget fort nok. hehe.. Den skjermen fra Thomson er utrolig dårlig og med et sortnivå
    som er helt elendig. Dette var egentlig den svakeste siden ved skjermen men jeg ble så forbanna når jeg kikka på den at
    jeg bare slo av og pakket den ned så noen stor omtale har jeg ikke.
    Innbrenning er ikke noe problem lengre, men spiller du mye konsoll hvor skarpe statiske bilder får stå over laaaang tid
    så kan du få litt problemer med dette men det er bare å begrense seg litt.
    Bruker min plasma både til DVD, TV, XBox 360 og pc. Til pc merker jeg noe forskjell ved at bildet ikke gengis like godt som
    på en LCD men bortsett fra det så er jeg storfornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SAMSUNG LE-40R72B LCD TV

noen erfaringer med denne?

+ -?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Du må IKKE kjøpe denne skjermen, den suger noe helt voldsomt.
    Hadde den i ca 3-4 dager før jeg kjørte den rett ned til butikken igjen og bytte den i en Panasonic Plasma. Mye mer fornøyd nå :-D
    da er den strøket av lista.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Nei plasma sliter ikke med fastbrente punkter lengre. Var før det. Les litt rundt på forumet, så finner du fort ut at LCD er fordårlig enda og at plasma er best på tv sendinger og filmer. Noen syntes LCD er bra på xbox på grunn av de falske fargene og det unormalt høye lysnivået, men prøv litt mellom LCD og plasma og du kommer fort til å bestemme deg for en plasma.

Hvordan klarer du å ha ut av deg så mye ubalansert synsing og egenpreferansepreking i så få setninger som det der?
    Plasma har da fremdeles sine problemer med logoer. T.o.m Panasonic har det hvis du ikke passer på, og LCD i de høyere prisklassene begynner faktisk å bli ganske bra.

Unyanserte tullinger er like slitsomt som selgere som prater deg etter munnen uten å bidra med ny informasjon.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Hvordan klarer du å ha ut av deg så mye ubalansert synsing og egenpreferansepreking i så få setninger som det der?
    Plasma har da fremdeles sine problemer med logoer. T.o.m Panasonic har det hvis du ikke passer på, og LCD i de høyere prisklassene begynner faktisk å bli ganske bra.

Unyanserte tullinger er like slitsomt som selgere som prater deg etter munnen uten å bidra med ny informasjon.
    Med stinn lommebok ville jeg kjøpt den råeste LCD jeg kunne fått tak i
    med støtte for full HD. Sagt av en plasmaeier. Godt nytt år

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Det du har skrevet bærer preg på at du enten er en idiot eller at du har null peil på hva du skriver. Jeg tror på begge...
    Jeg synes du er både ufin og uhøflig, og strengt tatt synes jeg ikke det er akseptabelt heller i forhold til de normer forumledelsen har gitt uttrykk for tidligere.
    Adferden din på forumet overfor andre medlemmer er under en hver kritikk når de ikke er enig med deg
    Hvis forumledelsen med Lygren i spissen mener noe med sine tidligere uttalelser, forventer jeg at det reageres.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Sharp 37XD1E! Har selv 42" og den er meget bra.Hadde Panasonic PV60 på lån en uke, men syntes faktisk at Sharp tv'n er bedre på tv sendinger,film og Xbox 360. Sortnivået på denne tv'n er meget bra.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Kjøp Sharp 37XD1E! Har selv 42" og den er meget bra.Hadde Panasonic PV60 på lån en uke, men syntes faktisk at Sharp tv'n er bedre på tv sendinger,film og Xbox 360. Sortnivået på denne tv'n er meget bra.:-D
    liten kontrast på denne, er vel lysstyrke det?

hvordan er den i dagslys?

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'n fungerer meget bra i dagslys. Kontrasten står ikke noe tilbake for Panasonic plasmaen som skal være noe av det beste. Det som overasket meg var at den var bedre en Panasonic PV 60 på tv gjennom scart(Viasat).

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Jeg ville også gått for denne og lagt til 2 lapper til

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •