Dårlig SED nyhet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig SED nyhet

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, SED blir tydeligvis ikke drømmen vi hadde håper på med det første, nei.... Han snakker jo om årevis før de makter å produsere en TV på 40-tommer, og satser tydeligvis i første omgang utelukkende på studioer og småskjermer.

Spørs om ikke plasmaens undergang kan utsettes i en hel del år, for LCD, selv med bruk av LED, har et godt stykke før de når opp til plasmaens bildekvalitet og dynamikk. Fikk endelig sett noen timer på Sonys 40W2000 her i julen, og sammenlignet med min 506 Pioneer plasma-TV er jo denne modellen helt sjanseløs mot bruk til film. Nå har selvsagt LCD TVen også svært tydelige fortrinn, spesielt i oppløsning, men for mitt vedkommende blir det organiske bildet fra plasmaskjermen å foretrekke med en relativt god margin...

Nå synes jeg imidlertid at selv Pioneeren min langt fra yter tilstrekkelig godt på sortnivå, så videre utvikling på det feltet er mer enn velkommen, men jeg må nok legge på hyllen min plan om å bytte til en 50" OLED i løpet av 2007 gitt...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja - det sugde jo! :?

Blir nok rett og slett for dyrt i produksjon til at det kan settes inn i forbrukermarkedet, da. I alle fall i begynnelsen.

Men hva mener de med dette:
    "LCD and plasma TVs have already become commodities. Generally speaking, most items disappear from the market 5 years after becoming a commodity. We want to raise SED as a 'non-commoditized product,' by protecting and keeping it from being commoditized," said Nishida."

Har de liksom tenkt å "beskytte" SED ved å stenge for kjøp med mindre man er et firma/studio, og på den måten direkte styre det bort fra forbruker?

Jeg synes det lukter litt oksemøkk av dette her... Hadde det vært slik at de i utgangspunktet hadde tenkt å selge det til studioer etc. og ikke forbruker, så ville de jo ha visst om det for lenge siden, og kunne ha sagt det for lenge siden. Innbiller meg isteden at de har forandret mening etter å ha sett hvor stort prisfall det har vært på LCD og plasma i det siste. De kan bare ikke konkurrere med de produsksjonskostnadene de nå ser at de vil få.

Nei, dette hørtes ikke bra ut. Luftslott?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, SED blir tydeligvis ikke drømmen vi hadde håper på med det første, nei.... Han snakker jo om årevis før de makter å produsere en TV på 40-tommer.
    Nei, akkurat der snakket han om "the active matrix organic EL (electroluminescence) display" som er "a potential successor to the SED".

Ikke at det spiller noen rolle - bare spikker litt flis.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •