Eldre lcd vs. ny lcd tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eldre lcd vs. ny lcd tv

hei.

ser det er mange her på forumet som er svak for lg sin lb1. Noe jeg også selv va lenge, men ikke nå lenger siden den har vært på markedet så lenge. Som sagt er dette en relativt gammel tv så jeg ville jo tro at den nye shape sin xd1 og eventuelt jvc sin m70bu er mye bedre tver. Alle disse 3 tver er 37" og ligger rundt samme pris.

Jeg kan egentlig ikke fortå hvordan lb1 selger så mye fortsatt når teknologien ligger 1 og 1\2 år tilbake i tid mens de to andre er helt nye på markedet og alle tvene har ca. samme pris (lg'en variere mye i pris, men var i diverse butikker i går og da låg den på 18000 NOK)

Denne påstanden kan jo ikke være helt på jordet, eller?

Var forøvrig med pappa og kjøpte den nevnte jvc'en i går. Kanon tv spør du meg. Fikk en knall pris på den også.
    ikke for å snakke dårlig om folk som jobbe på elkjøp og liknende butikker, men det er mye merkelig som jobber der(liker ikke at folk jeg skal kjøpe så dyre produkter fra vet mindre om produktet enn meg, og jeg er ingen ekspert). Men selgeren i går var en kjempe kar!!! Beste mannen!!!

Godt nytt år alle mann

ps. hadde vært fint å høre noen kommentarer på min påstand om gammel mot ny tv\teknologi

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    nå er jeg antagelig en enda mindre ekspert enn deg, men jeg tror priser foregår ca slikt: produksjonskostnaden og alle mellomleddene blir beregnet og en veiledende pris blir satt. butikkene tar sin del av kaka og vi får prisen som vi må betale. selger produktet godt, vil prisen holde seg stabil en god stund, helt til butikken/leverandøren ser seg nødt til å bytte ut produktet med et nytt. siden store butikk-kjeder ofte bestiller store parti med tv'er til en bestemt pris, blir de nødt til å holde seg til denne for å få sin del av kaka. tiden går og noen ganger selger de ikke så mye som de hadde tenkt, og blir sittende med gammel teknologi.

hvis man er heldig og de ikke har plass, innser at de ikke selger i det hele tatt, eller MÅ få vekk tv'ene vil vi se en dumping i prisene.

ang. teknologien i gamle mot nye lcd, vil jeg påstå at det på 1 1/2 år ikke har skjedd så veldig mye, men teknologien har blitt billigere, og tv'ene har mere snadder å by på. nå er det mere vanlig med 1080p, mens for et år siden var det hi-tech. prisen var nok litt dyrere når den tv'n var ny kan jeg tenke meg.

hmm, dette er en gammel tråd! menmen. kanskje du lever enda

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •