Panasonic eller LG

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic eller LG

Har hatt planer om å kjøpe ny TV en stund nå, og etter mye kikking har jeg kommet fram til noen som ser ut til å være gode alternativer.
    Derfor lurer jeg på hva andre mener om disse Panasonic sin PV60 eller LG lb1r.

En annen tin gjeg lurte på om noen kunne forklare meg er forskjellen på PV60, PV60E og PV60EH??

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sgran
    Har hatt planer om å kjøpe ny TV en stund nå, og etter mye kikking har jeg kommet fram til noen som ser ut til å være gode alternativer.
    Derfor lurer jeg på hva andre mener om disse Panasonic sin PV60 eller LG lb1r.

En annen tin gjeg lurte på om noen kunne forklare meg er forskjellen på PV60, PV60E og PV60EH??
    Personlig ville jeg gått for Panasonic, da denne har et uslåelig sortnivå. Hvis det er den LG'en jeg regner med det er, er denne også meget bra, så dette er en win-win-situasjon. Men Panasonic'en er enda bedre, mener jeg.

Det er ikke noe forskjell på PV60, PV60E eller PV60EH.
    Noen butikker (som Elkjøp) legger på egne betegnelser for TV'en med og uten fot/veggfeste. Betegneslene viser altså om du får med veggfeste, eller hvilken type fot du får med, hvis du i det hele tatt får med noen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV60 / PV60E - leveres uten fot
    PV60EH - leveres med den H-formede foten
    PV62EH - identisk TV men elkjøp sin modellkode, leveres med H-formet fot.

Noen seler PV60E med fot også, så det er litt fram og tilbake. Det beste er vel å se om det står "fot inkludert" på PV60E... PV60EH har alltid fot inkludert.

Ellers er TV'ene 100% identiske.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk litt på hva du skal bruke tv'en til. For film og tv i normalt opplyst stue eller mørkere er det plasma som gjelder. I en sterkt opplyst stue eller hvor du er plaget av gjenskinn fra vindu eller lamper, samt PC og pc spilling står høyt på lista er LB1r et godt valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer for Panasonicen. Har hatt begge i butikk og den vinner med ett hestehode. Panny kan plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkøp i går og dere hadde de en PV60,
    må si jeg synes bildet på denne var ekstremt bra samenlignet med de andre plasma tv'ene de hadde der.
    Så det blir nok en Panasonic rett etter neste lønning

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som PV60 har kommet såpas ned i pris er den vel nærmest uslåelig for vanlig TV- og filmbruk.
    Godt valg.

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uslåelig???

Sitat Opprinnelig postet av roffen
    Nå som PV60 har kommet såpas ned i pris er den vel nærmest uslåelig for vanlig TV- og filmbruk.
    Godt valg.
    Har hadt pv60 + LG PC1R hjemme +att en kompis har pv 60.

etter bare to tre dager var jeg ikke i tvil om att LGvar det beste for meg
    bedre sort nivå på pv60 ja, synes lg hadde bedre bilde på vanlig analog bord antenne, digital tuner, xbox 360 . ca det samme på dvd. selfølgelig kunne jeg sikkert stilt å justert bedre på begge to....

er rett å slett knall fornøyd med lg`n. supert bilde

+ lg`n har ett bedre design, er billigere....

så dere panasonic fans, lukk opp øynene deres!!!!

vil bare si att man må passe seg for ikke å bli lurt av bildene i butikken...

fikk faktisk mye bedre bilde hjemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Stemmer for Panasonicen. Har hatt begge i butikk og den vinner med ett hestehode. Panny kan plasma
    Enig her, hadde panasonicen pv 500e og for et bilde halleluja,helt toppers ,dette kan de.:-D Har nå Samsung og dette er også på toppen etter min mening.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en brosjyre fra fra Elkjøp i dag, der var det jo en annen Panasonic som var på tilbud til bare 10.000, PV45.

Såvidt jeg skjønner er den eneste forskjellen på PV45 og PV60 at sist nevnte har
    10.000:1 i motsettning til 8.000:1 på PV45.

Er det egentlig verdt 4000-5000,- ekstra for dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    Har hadt pv60 + LG PC1R hjemme +att en kompis har pv 60.

etter bare to tre dager var jeg ikke i tvil om att LGvar det beste for meg
    bedre sort nivå på pv60 ja, synes lg hadde bedre bilde på vanlig analog bord antenne, digital tuner, xbox 360 . ca det samme på dvd. selfølgelig kunne jeg sikkert stilt å justert bedre på begge to....

er rett å slett knall fornøyd med lg`n. supert bilde

+ lg`n har ett bedre design, er billigere....

så dere panasonic fans, lukk opp øynene deres!!!!

vil bare si att man må passe seg for ikke å bli lurt av bildene i butikken...

fikk faktisk mye bedre bilde hjemme.

Problemlista for meg på LG plasmaene er så lang/viktig at de positive sidene ikke veier opp. Det eneste negative med PV60 er designet men jeg synes ikke LG's skjermer er no særlig pene, først og fremst pga at overflaten rundt ikke er flat men markert samt at høytalerne er på siden som i min bok er fy!

Men det som dreper LG'en for min del er den skrekkelige lysrefleksen inne i selve skjermen. Med andre ord, om du har litt lys i stua så blir skjermen gråere og gråere. Da hjelper det lite at grunnen til dette er selve tykkelsen på glasset som er krympet for å gi mindre reflekser utenpå.....LG folka nekte å kommentere da vi tyna de for dette på en messe engang, de bare overså oss

Men i ett helt mørkt rom er LG'en bra ja, og teknologi kan de.

Til sgran:

Dette får meg til å spekulere i om at det er et panel fra en eldre panasonic som står i, dessuten betaler du ikke mer enn 13500 for PV60 inkludert fot. Hvis kontrasten er forskjellig kan du banne på at det er mye annet også som skiller de to, på bildebehandlingssiden. Ring panny og spør.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke kun kontrast som er forskjell på PV45 og PV60, PV45 er en "billigutgave" av PV60 men tror panelene skal være like.... Og prisforskjellen er foresten heller ikke så stor, det er 37" PV45 som fåes til 10.000 mens 42" PV60 til 14.000

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg så på pv45 på elkjøp her om dagen og ble skuffet faktisk.ildet var utrolig matt i forhold til alle andre tver som hang der.(både lcd og plasma tver)
    kan dette justeres så man får bedre farger enn det jeg så?de viste nyeste herbie filmen på dvd på alle filmene og forskjellen var vannvittig!til og med en tv som var mye billigere(selvsagt en del mindre) hadde dobelt så bra bilde som pv45en som hang der.dette kan da ikke være riktig??

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    jeg så på pv45 på elkjøp her om dagen og ble skuffet faktisk.ildet var utrolig matt i forhold til alle andre tver som hang der.(både lcd og plasma tver)
    kan dette justeres så man får bedre farger enn det jeg så?de viste nyeste herbie filmen på dvd på alle filmene og forskjellen var vannvittig!til og med en tv som var mye billigere(selvsagt en del mindre) hadde dobelt så bra bilde som pv45en som hang der.dette kan da ikke være riktig??
    Jo mindre tv'en er jo lettere er det å oppnå et skarpt bilde. Samme antall pixel på dem vet du (med unntak av lcd vs plasma

PV45 er en god tv uten tvil. Den er ikke så lyssterk som en LCD og det ser man fort i en elkjøp butikk som er flombellyst. Det er en god tv til prisen med absolutt brukbart bilde og ikke langt ifra PV60.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •