Hvitt blir grått

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Hvitt blir grått

Nå har jeg hatt en Philips 32PF7531D i omtrent to måneder. Jeg mister av og til pusten over hvor bra bilde det er på denne TVen :-D , men samtidig (dessverre) sliter jeg med at hvitt blir grått i korte øyeblikk, og at hele bilde blir mørkere og så lysere igjen.

Den enkleste måten for meg å se dette på er underteksten, som går fra å være krystallhvit til å bli grå.

Jeg spurte om dette rundt 7. november men det eneste forslaget var at det kanskje var dynamisk kontrast. Men uansett hva jeg gjør med TVen så skjer dette i større eller mindre grad.

Jeg brukte DVE til å kalibrere TVen. Resultatet var et altfor mørkt bilde. Kontrasten MÅ opp i over 88, helst opp i maks (99) for å levere et bilde som er bra nok. På DVD-kilde over HDMI får jeg da et knallgodt bilde, men selv på max kontrast får jeg korte øyeblikk med grå undertekst og mørkere bilde.

Lysstyrke står på 50, farge på ca 40-45 (av 99). Skarphet på 36 (DVD) og 2 (Kabel).

Jeg har gått over fra manuell innstilling til å bruke forhåndsinnstillingen "Rik" som gir meg best bilde 95% av tida.

På kabel-TV (Get Digital) kan jeg klare med med noe slappere kontrast, og mindre farge, men problemet er der fortsatt. Det har ingen betydning om jeg slår av eller på Kontrast+ eller PixelPlus.

Kan det være noe galt med TV-en, eller er dette et problem som andre opplever også? Hva kan jeg gjøre for å løse dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Samme problem

Jeg kjøpte denne TV'en i romjula og er knallfornøyd. Det er et fantastisk bilde på den. Men jeg har opplevd det samme som du beskriver ovenfor, men ikke tenkt noe særlig over det før jeg så innlegget ditt. Hos meg oppdaget jeg det når jeg spilte Pro Evolution Soccer 6 på Xbox 360, men jeg trodde bare det var været som ga skygge og sol om hverandre. Men etter å ha lest innlegget ditt mistenker jeg det hele for å være samme situasjon. Jeg har ikke lagt merke til det enda ved DVD eller vanlig TV-titting gjennom GET boxen. Men nå kommer jeg sikkert til å legge merke til det hele tiden..

Spennende om det er noen andre som har erfaringer eller innvendinger på dette området.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Agenda
    Men nå kommer jeg sikkert til å legge merke til det hele tiden.
    Jeg har begynt å bli vant til det etterhvert, men det er irriterende. Merkelig at Philips godtar dette i kvalitetskontrollen. Jeg har ikke sett det på noen andre TVer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så at du har brukt DVE

jeg har erfart at på enkelte produkter så funker monster sin kalibrerings dvd bedre en DVE, (om dette er meg eller produktene vites ikke ) men jeg fikk bedre resultat på kontrast / skarphetsinnstillingene med denne.

men det kan være et greit tips, da de 400 kr dvden koster kan hjelpe mye på bildekvaliteten.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om dette ikke har noe med bildekvaliteten å gjøre - det virker nesten som en feil i systemet. Uansett hva slags nivå jeg bruker på kontrast. skarphet, lysstyrke osv, og uansett om dynamiske ting er på eller av, har jeg nøyaktig samme problem!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rart..

tror jeg skal kikke på litt ulike philips apparater og se om dette er noe som går igjen. men jeg har aldri lagt merke til det. skal gi tilbakemelding viss jeg ser noe

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den dynamisk baklys/kontrast? I så tilfellet virker det som om denne ikke fungerer skikkelig. Kanskje det kan deaktiveres?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en funksjon som heter "Kontrast+" (av/på) og en som heter "Støyreduksjon" (av/på). Når disse er av, slås tydeligvis også Pixel Plus av, fordi demoknappen for Pixel Plus plutselig viser bedre bilde enn det innstilte (som regel vises et dårligere bilde til venstre og det innstilte vises til høyre).

Men uansett hva valgene står på, så har jeg problemer med at hvitt blir grått i korte perioder. Kanskje jeg bør ta det opp med forhandleren?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med Philips kundeservice og de har bedt meg levere inn TV-en til forhandleren for å få den testet. De syntes det hørtes ut som en feil på apparatet. Så får vi se...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •