Lcd Tv 37"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Lcd Tv 37"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lcd Tv 37"

Hei
    En kompis av meg skal kjøpe seg tv
    Han har et budsjett på max 14000 kr
    Han vurderer Toshiba 37WL66Z
    Han har lest testen i lyd og bilde
    Er det noen som har prøvd eller kjenner til denne modellen.
    Andre tips mottas med takk
    Han har ikke låst seg til lcd så hvis noen har tips på plasma skjermer så si i fra

Trond Magne

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

du kan bli litt gal å lese alle de forum-sidene om denne tven.

jeg fikk forøvrig min Toshiba 37WL66Z for en uke siden. Jeg har kjørt DVE og litt annen ymse kalibrering for å få best mulig bilde. Det begynner å hjelpe.

Min erfaring er at det er en meget god tv! På digitale signaler med parabol/kabeltv samt dvd over hdmi, er den meget bra (kanskje best i denne prisklassen for lcd). Det var kvalitene på dette området som gjorde at den vant testen i VG. I tillegg til at tven viser utmerkede HD-bilder (sett i butikken). Analoge signaler blir greit nok, men jeg bruker ikke det så det plager meg ikke.

Jeg bruker også tven for å se på film/game fra PC. Her var jeg veeeldig skeptisk før jeg fikk den til om den kom til å vise tilfredsstillende bilder, med tanke på at den ikke støtter 1:1 pixelm. Jeg har et x1600 radeon kort fra pcen (ikke et spesielt bra grafikkkort med andre ord..) så jeg forventet ikke stort.. Jeg prøvde først over VGA, triksa litt med PowerStrip og innstillingene på grafikkkortet, over fikk meget bra bilder til slutt!
    Så prøvde jeg med DVI-HDMI kabel, altså digital overføring. Jeg hadde hørt på forhånd at dette ikke skulle ha noe å si, men jeg merket ganske stor forbedring fra VGA!

Det eneste som ikke funker så bra over PC, er å ha hele desktop-bilde på tven. Jeg har stilt bilde litt større enn skjermen for å få vekk de blå stripene på hver side av bildet, men da mister jeg startlinja. Uansett, det har ingen ting å si hvis man bare ser film eller gamer. Personlig synes jeg å bruke en 37" skjerm som vanlig PC-skjerm er show-off, så det plager meg ikke veldig å ikke se startlinja..

Denne tven er absolutt å anbefale hvis du skal bruke den til både PC, film, og vanlig tv-titting. Men hver til sitt bruk. Ser du bare på TV, er fremdeles plasma hakket vassere. Det betyr imidlertid ikke at LCD-skjermer gir dårlig bilde.

Hvis han skal bruke 14 000, kan han også ha øya oppe for nyere modeller, feks 37WL67Z. Toshiba 37WL66Z er en bra tv, men ikke verdens beste :P
    Jeg fikk min til 8000 (kliss ny), men du får den til rundt 11-12 på nettet..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •