Tatung V37MCGI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer shaolin99 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tatung V37MCGI

Vips så var det en ny tv på markedet!

Tatung har fått en ganske så bra omtale i denne testen + navnet passer så bra til nicket mitt :-D

Billig skjerm med god kvalitet - IDG.no

Blir spennende å høre fra andre kilder hva de synes om denne tv'en. Jeg hadde tenkt å gå for en 37lb2r som snart er på markedet, men vurderer å gå for denne ettersom prisen er mye bedre. Får da råd til å ha digital tv også :-D

Noen som har erfaring med denne tv'en eller som har bestillt?

- Shaolin

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey Shaolin.

Har ikke no test på denna men jeg hadde bare lyst til å dele ditt syn.

Har veldig lyst til å se den i real life. Ser jo kjempe bra ut. Får vel kanskje bestille den fra Directbuy eller no.

Håper noen andre også deler sitt syn her....

Ellers så kanskje jeg kan spørre deg hva du syns om denne?

DAEWOO DLP-37C3
    Ligger på BRL Electronics, mobiltelefoner navigation hemmabio LCD-TV bilstereo dvd-spelare slutsteg och mycket annat.

Sjekk den ut å gi meg en tilbake mld a

mvh
    KaT

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det lukter litt svidd når hele testen ser ut som en diger reklameplakat for nevnte produkt. Når man i tillegg får en Samsung LE40F71 for 3000Kr mer ser jeg ikke vitsen med å gå for et ukjent Kina merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke den samsungen du "reklamerer" for da. Kanskje du har en link?
    Synes det høres rart ut. En 40" for 3000? Er vel en ikke den beste, prisantydning virker vel heller som om det er den verste.

KaT

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi diskuterer 37" her og den får man til rundt 10.000,-. En hyggelig pris for det som muligens er en god TV.. LE40F71 ligger vel på rundt 20.000,-.

Kat: Daewoo tv'en ser grei ut på specsene, men jeg har aldri vært borte i den. Forskjellen på TV i dag er vel hovedsakelig elektronikken som står i dem i tillegg til kvaliteten på panelet. Billig TV har som regel dårlig elektronikk, men når jeg leste testen om Tatungen fikk jeg inntrykk av at den kanskje ikke var så værst i akkurat den TV'en. Testen var jo veldig positiv. Jeg skal bare bruke TVen til vanlig TV titting og konsoll siden jeg har pj til film. Gleder meg til vi får høre fra noen som har sett TVen i aksjon :-D

Joey: Jeg er helt enig med deg. Den testen ser tvilsom ut. Det er derfor jeg er nødt til å høre synspunkter fra en annen kilde før jeg eventuellt går til innkjøp av denne TVen...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blingset litt der, siden testen ser ut til å ta for seg primært 42" modellen trodde jeg det var den det var snakk om. Sånn sett ser jo plutselig 37" Tatung'en mer intressant ut. Jeg ser den kan kjøpes for ca. 9400Kr og man må jo nesten opp i 11400Kr for Toshibas testvinner.

Thorvaldo: Jeg mente at 42" Tatungen koster 17000Kr, legg på 3000Kr til så har man nok til den Samsungen jeg nevner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har etter mye lesing bla. a. på dette flotte forumet endelig bestillt min første flatskjerm. Har også vært i ulike butikker å sett på både plasma og LCD skjermer. Jeg registrerer med fornøyelse at det finns noen ihugga plasma-fundamentalister her inne :-D Har faktisk sett endel på PV60 hos en kompis, men kommet til at plasma overhodet ikke er så overlegen LCD når det gjelder vanlig tv-titting, ihvertfall når signalkilden er digital.
    Da jeg primært kommer til å bruke skjermen til å se på tv med ønsker jeg heller ikke å hele tiden stresse med innbrenninger, uansett hvor midlertidig de enn måtte være.

Kommer også til å bruke skjermen som HTPC og med XBOX, så valget falt på en LCD skjerm (Tatung V37MCGI).

Hadde i likhet med sikkert mange andre her inne aldrig hørt om merket Tatung før, så jeg grinte litt på nesa da jeg leste omtalen av Tatung V42EMGI (full HD) og Tatung V37MCGI i bladet DIGITAL WORLD nr. 9/2006. Der skriver de blandt annet om 37-tommeren at "bildekvaliteten er også av samme høye klasse som storebroren" (V42EMGI).

Blir spennende å ta denne skjermen i nærmere øyensyn. Synes også at denne skjermen ser utrolig bra ut og når prisen liggger på ca. 9400 hos amentio så blir ikke valget så veldig vanskelig. Hadde vært betydlig vanskeligere å kjøpe en mye dyrere skjerm som jeg uansett ble å bytte ut om 3-4 år.

Kommer tilbake med en oppdatering når jeg omsider har fått denne skjermen i hende.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok sjansen og kjøpte meg en slik Tatung 37" :-D

Fikk den i hus i går og har bare prøvd den i noen timer på analog tv og xbox m/komponent. OBS: Dette er bare et førsteinntrykk fra en som absolutt ikke kan kalles ekspert på TV:

Lyd: Helt grei lyd... Ingenting spesiellt å sette fingeren på... Til film er uansett et eksternt anlegg et must.

Bilde på analog: Varierte fra kanal til kanal, men ok for å være lcd. Bildebehandlingen gjør ikke akkurat noe strålende jobb, men greit nok. Visste at jeg kom til å bli skuffet her pga oppløsningen i TVen, men det er levelig for meg... Kan kanskje få det bedre med enda litt mer kalibrering. Av det jeg har sett så langt gjør TVen en god jobb på bilder i bevegelse. Ingen merkbar etterslep eller hakking.

Bilde på komponent: Kjører en xbox med xbmc i 720p over komponent. Måtte kalibrere litt før jeg fikk et bra bilde. Jeg har et hd klipp i divx6 format som xboxen såvidt klarer å kjøre og her var bilde sylskarpt og veldig bra.. Jeg prøvde kjapt et par dvd'er og bilde var bra, men ikke voldsomt imponerende. Jeg følte at litt detaljer i det sorte forsvant på dvd. Dette blir nok bedre med mer kalibrering så jeg skal prøve mer i helgen.

Mitt førsteinntrykk er altså en ok TV til en veldig god pris... Jeg kan nok fint leve med bilde, men det er et stort ankepunkt med TVen for min del.. Den lager litt støy når den er påslått. Ikke voldsomt mye, men jeg er veldig følsom for slike ting så det var ganske skuffende for min del. Ender nok muligens opp med at jeg sender den tilbake pga dette, men først skal jeg gi TVen en real sjanse. Gleder meg til å teste den mot en PC nå i helgen :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også denne igår. Har digitalbox fra canal digital og må si at tven produserer et svært bra og skarpt bilde. Er enig i at den sliter litt med detaljer i sorte omgivelser, men dette er som sagt kanskje en kalibreringssak. Jeg ble også nødt til å slå av støyreduserings valget, da dette bare gjorde bildet mye dårligere. Synes imidlertid at lyden på denne tven var meget bra sammenlignet med mange andre tver jeg har sett på.

Det største aberet med denne tven var at det produserer en merkelig knittrelyd. Det høres ut som om at to komponenter inni står å gnistrer mot hverandre. Personlig synes jeg dette er sjenerende da jeg sitter ca. 2.5 meter fra tven og hører den ganske godt når jeg ser på vanlig tv. På filmer derimot er lydnivået så høyt at da blir denne knittrelyden borte. Det skal også sies at ved progressiv, og kino mode, bråker det mest, men hvis jeg går over i normal mode så blir det nesten helt stille.
    Jeg trodde først at dettte handlet om en defekt på min tv, men jeg registrerer at shaolin99 også har en sjenerende lyd på denne tven. Tror også at dette medfører at jeg kommer til å returnere denne tven. Skal bare først sjekke dette ut med leverandør/forhandrer pluss at jeg må få testet denne tven mot HTPC og XBOX.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hm?

Svært mistenkelig at begge apparatene lager såpass mye støy. Har faktisk sett denne testen som skrøt dette merket så opp i skyene. Er litt spent på hva leverandør sier om denne støyen, siden jeg vurderte selv å kjøpe denne tv'en...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er 1:1 pixelmapping for HDMI på 37 tommern?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare si at jeg fikk min Tatung V42EMGI 42" på fredag. Kjøpte den
    på MPX.
    Er temmelig fornøyd med TVen. Har ikke kommet helt i mål med
    kalibreringa enda.
    TVen er musestille. Både når den står på og når den er skrudd av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har Tatung sin 37 eller 42", kjører dere manuell bildemodus?
    Isåfall hvilke innstillinger bruker dere?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS1
    Noen som vet om det er 1:1 pixelmapping for HDMI på 37 tommern?
    Lurer på det samme.

Mener å ha lest at det ble gjort tiltak mot støy på 42", og senere modeller har blitt stillere. Kanskje det gjelder 37" og (eller kanskje det var den jeg leste om)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen av dere kommentere på om det er mye etterslep på mørke partier? På min så blir mørke detaljer smørt kraftig utover ved raske bevegelser og jeg lurer på om det skal være slik eller om min tv er defekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaget også endel etterslepp, men dette ble helt borte når jeg slo av bildeforbedrings valget (husker ikke lengre hva den menyen heter). Var egentlig veldig synd at tven skulle knittre så inni hampen, fordi jeg var veldig fornøy med den ellers. Syntes den hadde bra sortnivå og så heller ingen antydning til bleeding eller banding. Blidekvaliteten var utrolig bra via digital dekoder. Nedturen var derfor ganske stor da jeg returnerte skjermen og måtte ta til takke med min gamle panasonic 28" CRT skjerm.

Lurer derfor på om de av dere som har hatt Tatungen inne til rep. evt. bytte har fått tilbake en skjerm som ikke knittrer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den støyreduksjonen saboterer bildet. Men etterslepet i mørke partier er der også når støyreduksjonen er avslått.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta kontakt me anovo på monitor@anovo.no - ellers går det ut en pressemelding som følger (du har en av dem)

Tatung Nordic as
    Tom Schmidt
    90208926
    Pressemelding

Tatung LCD Technology, excitement from every pixel

NY LCD Teknology fra Tatung (kortversjon) ”PIXEL ENGIN”

Tatung LCD TV tilfredstiller naturlig kvalitet på bilder ved optimalisering av farger, detaljer og kontraster. Tatung teknology gir bedre bildekvalitet ved å forbedre hver pixel i hver linje og hver linje individuelt! Den kreeerer automatisk forskjeller i hver pixel som gir forskjellig lysstyrke fra lyskilde. Den unike teknology fra Tatung gjør bilde skarpere og klarere!

Unik kontrast i mørke bilder – også ved skarp innsynsvinkel

Tatung lysteknology har en 1:10 dimmeskala!. Som betyr at at man øker den dynamiske kontrasten med 10 ganger. Altså opp til 12000:1 i kontrast

Ekstem bevegelses skarphet

Super raskt baklys som opererer i ”scanning mode”! Den kansellerer etterslep og gir rene bevegelseseeffekter! Noe du sjelden finner på andre LCD skjermer!

Kino opplevelse med vanvittige bilder

Økning av segmentert belysning gir et skarpere bilde

Naturlige bilder

Økning avantall fargenyanser og skygger gir et naturlig og klart bilde!

Tatung Nordic AS
    Tom Schmidt
    90208926

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken modell gjelder dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde så å si null etterslep etter å ha slått av støyreduseringsfunksjonen. Kjørte da RGB signal fra tuneren til tven. Opplever du etterslep uansett signalkilde? Jeg opplevde det kun på enkelte tv-kanaler og ikke på DVD. Igår gikk jeg forbi en 37" lcd tv av ukjent merke på coop obs som kjørte en dvd med sinsykt mye etterslep. Det var helt forferdelig å se på.

Registrerer at det er flere lcd og plasma eiere som opplever nettopp dette og lurer da naturligvis på hvorfor dette oppstår da det tydligvis ikke bare er "billig" tver som frembringer dette?

Ellers så lurer jeg fortsatt på om tatung har fått bukt med knittreproblemet sitt?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •