Tatung V37MCGI - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Knittreproblemet Er Løst! På 37" Går Man I Meny Og Endrer Backlight Til Max 63! Dette Er Ikke Et Teknisk Problem - Bare Feil Oppsett I Firmware Ikke Tilpasset Eu Standard

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at man kan tone ned knittrelyden ved å stille backlight under ca. 61 om jeg ikke husker helt feil. På min 37" fortsatte knittrelyden uansett verdi på backlight, bare at under 61 var den ikke like sjenerende. Hvis man ved firmwareupdate kan fjærne knittringen helt, er jo dette utrolig bra, men det gjenstår jo å se om noen tatung eiere her på forumet kan bekrefte at dette er tilfelle.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere med erfaringer her?

er ny frimware på plass?

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe..

NOK en tråd der folk er redd for knitreproblemer med Tatung-tv'ene
    Jaja....jeg kan bare si at denne feilen ble eliminert fullstendig i DESEMBER 2006-batch'en deres...har selv 42" full hd-versjonen....og er EKSTREMT fornøyd.....etter en runde kalibrering ble bildet rett og slett helt supert!!! Greit nok: Tatung klarer å produsere billige tv'er, men WHO GIVES om det er billig så lenge det er BRA kvalitet på sakene?? Kan uten betenkeligheter si at en får MYE for pengene med denne tv'en i allefall.... Har ikke fått testet 37", men jeg anntar da at når 32" og 42" har fått enormt gode reviews i både inn og utland(Tatung re-brander tvene med navnet Goodmans i England osv) at det ikke er noe å stusse på.....spesiellt visst det har seg sånn at du ikke har overflod av penger, men ønsker en stor og GOD tv av god kvalitet på alle områder...

God på analoge signaler er den også...(kjører det selv for tiden da jeg ikke har fått inn parabolen enda)... 1:1 pixelmapping over HDMI og? DVI? = GENIALT bilde når en kobler til pc'en f.eks...godt sortnivå og kontrast...skarpe og behagelige farger... i tillegg til dette er det et HAV av tilkoblingsmuligheter på tv'en..så og si ALT en kan ønske seg kan kobles til Eneste minus jeg ser er at det "bare" er 1 hdmi inngang på tv'en....men det gjør ikke meg noe da jeg switcher det i recieveren min anyway

Om det er NOE som helst noen skulle lure på, så kan jeg i det minste vere behjelpelig Jeg er ikke noe ekspert eller noe, men jeg kan i det minste bidra med mine personlige erfaringer med dette merket.....

Mvh.
    .:R-M-I:.

EDIT: og ja...knitringen fjernes også helt på de set'ene som ble laget før problemet ble fjernet om en bare firware-flash'er tven! Ta kontakt med importør, eller snakk med "Tatung" her på av-forumet, så kan han sikkert guide deg i riktig retning til å ordne dette på din tv Hyggelige og hjelpsomme folk, som ordner opp i ting om det skulle vere noe.....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke tenkt å investere før om 2-3 måneder, og er mest spent på hva det neste blir fra Tatung. Men om det "kun" blir til at 42-tommeren faller enda noen tusen i pris så er ikke det ille det heller...

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det neste fra tatung er samme TV-er med integrert DVB-T
    Tatung

PS: Det jobbes med Power Buy på 37" Tatung - målet er å fp denne for 7 000 !

Newcomer olegodo sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flyttet innlegget mitt til en mer passende tråd, beklager rotet.
    Link til mitt innlegg: http://avforum.no/forum/powerbuy-fel...tml#post640528

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp kjøpt denne tv`en, og var veldig spent.
    Har kun prøvd den 1 dag, så vansklig å gi eit skikkelig inntrykk enda. Bruker forøvrig parabol og ikkje vanlig tv antenne som signal. Kjøpte tven for ca 6700,-
    Føler bildet av og til blir noe hakkete og til tider etterslep ved mindre bevegelser. Da gjerne i litt mørke scener. Føler fargane blandar seg, og gir ingen god følelse og flyt. Det heile ser litt unaturlig ut.
    Har sett litt på dvd ( bruker scart), og bildet virker opphakket og ujevnt. Bildet ser ut som en dårlig avi film ( dvd omkoda til dårligare kvalitet). Kanskje det skal vere slik, men bildet på min forrige tv var endel bedre ( hadde ikkje lcd før). Vart derfor litt skuffa.
    Sliter også med å finne dei optimale innstillingane, men alt av hjelpefunksjoner skal iallefall være av. Kjem vel fleire tips etterkvart som powerbuy kjøparane har prøvd tvane sine.

Det som også er eit stort irritasjonsmoment er den summingen/knitringen som kjem av tv`en. Forsto det slik att dette problemet var løyst, men tydligvis ikkje. Lyden går kun vekk viss bakbelysningen står på max, altså 63. Slik skal det vel ikkje vere? Kanskje Tatung kan svare på denne?
    Dette ilag med det andre er såpass irriterandes att eg vurderer å returnere tven, men våre av interesse å høyrt andre sine synspunkt også.

Tv`en er billig og gir sikkert mykje value pr.krone, men kvalitet er også viktig. Om mine forventningar var for høge kan nok være, men skjermen imponerer ikkje meg pr.idag. Skal denne tv`en bestå, skal uansett summingen vekk!
    Andre erfaringer på denne tv`en?

Newcomer Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter spent på denne tven, kjøpte på felleskjøpet til kr 5500,- + frakt siden det var nevnt pris på denne tråden. vannvittig billig spør du meg. håper den holder til forventningene. kommer tilbake med første inntrykk og erfaring av tv etter hvert. Da som vanlig bruker og ikke noe tv ekspert.

Vi får se setter i hvertfall pris standard!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Innuendo
    Nettopp kjøpt denne tv`en, og var veldig spent.
    Har kun prøvd den 1 dag, så vansklig å gi eit skikkelig inntrykk enda. Bruker forøvrig parabol og ikkje vanlig tv antenne som signal. Kjøpte tven for ca 6700,-
    Føler bildet av og til blir noe hakkete og til tider etterslep ved mindre bevegelser. Da gjerne i litt mørke scener. Føler fargane blandar seg, og gir ingen god følelse og flyt. Det heile ser litt unaturlig ut.
    Har sett litt på dvd ( bruker scart), og bildet virker opphakket og ujevnt. Bildet ser ut som en dårlig avi film ( dvd omkoda til dårligare kvalitet). Kanskje det skal vere slik, men bildet på min forrige tv var endel bedre ( hadde ikkje lcd før). Vart derfor litt skuffa.
    Sliter også med å finne dei optimale innstillingane, men alt av hjelpefunksjoner skal iallefall være av. Kjem vel fleire tips etterkvart som powerbuy kjøparane har prøvd tvane sine.

Det som også er eit stort irritasjonsmoment er den summingen/knitringen som kjem av tv`en. Forsto det slik att dette problemet var løyst, men tydligvis ikkje. Lyden går kun vekk viss bakbelysningen står på max, altså 63. Slik skal det vel ikkje vere? Kanskje Tatung kan svare på denne?
    Dette ilag med det andre er såpass irriterandes att eg vurderer å returnere tven, men våre av interesse å høyrt andre sine synspunkt også.

Tv`en er billig og gir sikkert mykje value pr.krone, men kvalitet er også viktig. Om mine forventningar var for høge kan nok være, men skjermen imponerer ikkje meg pr.idag. Skal denne tv`en bestå, skal uansett summingen vekk!
    Andre erfaringer på denne tv`en?
    Hei - Innuendo . Baklys skal aldri settes til over 60. At du har etterslep og eventuelt hakking finner jeg litt pussig! Her må du jobbe litt mer med innstillinger. Nå vet jeg ikke hvordan kabel du bruker eller DVD spilller, men det er en kjent sak at alle LCD TV `er er mer "sensitive" for kvalitet på input. F.eks. et dårlig analogt signal gir ofte dårligere kvalitet på LCD TV enn en gammel CRT! Kobler du til media som sender HD signaler vil du virkelig få følelsen av den "nye biledkvalitet". Til orientering er Tatung en av verdens største produsenter og leverer produkter til mange merkevarer på det norske marked. Noe som klart tilsier høy kvalitet. Ta gjerne kontakt med oss direkte på e-mail info@tatung.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss baklys ikkje skal stillast over 60, kvifor er summingen kun vekke ved 63?
    Trudde dette problemet var vekke jmf tidligere poster om problemet. Skal ta kontakt med dere om dette. ( TV`en er produsert januar 2007)
    Når det gjelder input kvalitet er eg klar over CTR vs LCD problematikken, men synes bilde særlig bildet ikke var imponerende etter å ha sett en dvd film. Filmen var original og ikke backup eller brent. DVD avspiller var av merke philips og scart blei brukt som tilkobling. Ulike innstillinger vart prøvd også.
    Etterslep er der som sagt ved visse scener, og man kan lett framprovosere dette ved å stille støyreduksjon til høy. Ser også dette er eit kjent problem med denne skjermen.
    Sidan eg ikkje har stor erfaring med LCD, så vil det derfor være av stor nytte med tilbakemeldinger frå andre som har denne skjermen.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet hadde nok blitt merkant bedre ved annen tilkobling enn scart. Som du jo allerede vet har jo LCD ofte litt problem med analoge signal, scart er jo også analogt.

Har du mulighet for å få testet med en dvd spiller med hdmi/dvi vil jeg tro du merker stor forskjel. Nå finnes det jo hdmi på flere og flere spillere, også i den rimelige enden på skalaen, dette vil garantert vere verd hver krone.

Newcomer sniper sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Jeg har erfaring med denne tv'en, eller....... dvs. det har jeg ikke da den var totalt død når den ankom.... @&%€#€"£@$

sniper

Sitat Opprinnelig postet av shaolin99
    Vips så var det en ny tv på markedet!

Tatung har fått en ganske så bra omtale i denne testen + navnet passer så bra til nicket mitt :-D

Billig skjerm med god kvalitet - IDG.no

Blir spennende å høre fra andre kilder hva de synes om denne tv'en. Jeg hadde tenkt å gå for en 37lb2r som snart er på markedet, men vurderer å gå for denne ettersom prisen er mye bedre. Får da råd til å ha digital tv også :-D

Noen som har erfaring med denne tv'en eller som har bestillt?

- Shaolin

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at dette fjernsynet er et godt valg kun dersom man ikke har en krone mer å rutte med, eller kan det konkurrere med 37-tommere som koster en/to/tre tusen kroner mer?

På prisguide.no ser jeg at det mellom dette fjernsynet og 10 000 kroner ligger en rekke ukjente (for meg) merker som Viewell, Denzel, Atec, osv. I tillegg ser jeg et par gjenkjennelige som ViewSonic, LG, JVC og Samsung. Jeg har søkt på disse modellene (f. eks Samsung LE37S81) og får inntrykk av at dette er "billigmodeller" man bør styre unna). Er det altså et bedre kjøp med en Tatung til 6500,- enn en Samsung til 9 000,-?

Dersom jeg kjøper et slikt nå eller de neste ukene, er jeg garantert et fjernsyn med siste firmware-versjon, eller risikerer jeg å måtte sende det inn igjen for oppgradering?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen poste innstillingene sine? Bør jeg makse kontrast? Bør sharpness stå på 0? Hva med brightness og de andre?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte en Tatung 37" MCGI idag, og har funnet et ganske irriterende problem. Når jeg skal slå av tv'n, kommer det røde lyset på i bare noen få sekunder før det skifter til et orange lys, og lyden fra den kanalen jeg så på sist kommer(men ikke noe bilde) hvordan i "##€#€" får jeg tv'n til å faktisk å slå seg av??? det orange lyset skal normalt komme på hvis tv'n står i standby-modus, på pc-funksjon...

mvh Thomas Stien

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question orange indikator-lys

kjøpte idag en Tatung 37" MCGI, og har dessverre oppdaget et stor problem.

når jeg skal slå av tv'n, kommer det røde lyset som indikerer at tv'n er avslått, men etter noen få sekunder blir lyset orange, og lyden fra den kanalen jeg så på sist kommer fra høytalerne!!!! I følge manualen skal dette lyset bare komme på når tv'n står i standby(noen den bare skal gjøre når den står i pc-modus), men problemet forsvinner ikke selv om jeg forsøker alle de forskjellige modusene. hva i all verden kan dette skyldes, og hvordan i ""€#€%""#€ får jeg tv'n til å slå seg av for godt(uten å kutte strømmen)?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •