Parabol på 2 TV`er i huset.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parabol på 2 TV`er i huset.

Hei=)
    Vi har parabol, med nokia digital tuner i kjellerstuen, også ønsker jeg å få de samme kanalene på et rom i etasjen over (har bare antenne med 3 kanaler der nå) så lurer på hva som må gjøres=) Må jeg kjøpe en ekstra digital tuner for å ha på rommet opp (hvis ikke må jeg vel gå ned å skifte kanal?), og kan jeg da se på andre kanaler enn de gjør ned, eller må vi se på den samme kanalen? Hadde vært fint om noen kunne forklart meg hvordan jeg må gjøre det, og hvilket utstyr som trengs, og gjerne pris.

mvh Ørjan=)

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Men vi har Viasat, ikke canal digital. Men det er vel samme systemet, bare at jeg i verste fall må betale 700-, for tuneren?

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer SunnyBOy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en digital tuner med HDD til salgs... Viasat+
    Det er en pace 460nv 160 gb Hdd.
    Du trenger å bestille viasat+ . tror det koster 99.- mnd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må da ha et hode (LNB) med 2 utganger dersom man skal ha 2 tunere.

Newcomer SunnyBOy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du må ha 2 utganger på LNB. pr satelitt
    1 utgang pr tuner. Har du da for eks. Tuner med opptaksmuligheter som min. Trenger den 2 utgenger alene + en tuner et annet sted i huset trenger du da LNB med 3 utganger.pr. satelitt

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du kan skaffe et sett fortrådløs overføring av videosignal og fjernkontroll slik at du kan sitte i rommet over å betjene tuneren i rommet under. Problemet er at man da kun kan se på de samme kanalene, men det er billig ca NOK 300,-.

Har det selv og funker som F...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøpe en Twin-LNB (altså til to tunere) hos Satelitt1 • Din lokale parabol leverandør
    Der kjøpte jeg en Digiality Twin-LNB med støyforhold på kun 0,2 db!
    Den førte til at mine to Force 1189 tunere økte signalstyrken fra 73 %til 84! Anbefales herved!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange svar=)
    Men var ikke så populært å trekke kabel fra kjellerstuen til rommet opp, så lurer på om det finnes noe trådløst slikt mellom tuneren ned, og den opp?

Hadde vært veldig fint om du kunne forklart litt mer om hvordan ditt oplegg fungerer "ingeniør`n". Hørtes interesant ut. Må vel ikke betale noe ekstra i måneden eller noe for det? bare en engangs-investering på 300kr? å hvor får jeg kjøpt det? Og hva er det jeg kobler til TV`en på rommet opp, for å ta inn kanalene fra tuneren ned? Har en gammel salora-TV (sikkert fra starten av 90-tallet) med begrenset til tilkoblinger, så lurer på om det går? Hvis dette fungerer som jeg forstod det så blir det vel så jeg handler dette nå i jula=)

mvh Ørjan

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabel tv fra CD da koster en ca 440 kr pr mnd thats it får grunnpakke + tv1000 greier action - sport mm..

1 digital dekoder på hvert av tv ene

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir ikke så veldig aktuelt det nei Det "ingeniør`n" nevnte hørtes enkelt å greit ut! men hvor får jeg kjøpt det, og går det på en salora-tv fra starten av 90-tallet?:S

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ørjan
    Takk for mange svar=)
    Men var ikke så populært å trekke kabel fra kjellerstuen til rommet opp, så lurer på om det finnes noe trådløst slikt mellom tuneren ned, og den opp?

Hadde vært veldig fint om du kunne forklart litt mer om hvordan ditt oplegg fungerer "ingeniør`n". Hørtes interesant ut. Må vel ikke betale noe ekstra i måneden eller noe for det? bare en engangs-investering på 300kr? å hvor får jeg kjøpt det? Og hva er det jeg kobler til TV`en på rommet opp, for å ta inn kanalene fra tuneren ned? Har en gammel salora-TV (sikkert fra starten av 90-tallet) med begrenset til tilkoblinger, så lurer på om det går? Hvis dette fungerer som jeg forstod det så blir det vel så jeg handler dette nå i jula=)

mvh Ørjan
    Ørjan, fikk mailen din.

Jeg har en slik bare at den er svart: Clas Ohlson - Trådløs sender og mottaker Trådløs sender handle bestill postordre

Den består av en sender del som kobles til ledig/eller i serie med scart kontakt på Dekoder. Mottakter delen kobles til TV'ns scart kontakt eller AV+video inngang hvis du har det. Deretter må du stille inn samme kanal på begge enheter. Her blir det litt prøving å feilig avhengig av om du har annet trådløst utstyr i huset. Antennene må også peke med den flate siden mot hverandre.
    Å få fjernkontrollen til å virke kan være litt styr. Problemet mitt var at den kabelen som fulgte med utstyret var veldig følsomt for plassering. Kabelen skal festes på dekoderen der mottakeren for fjernkontrollen til dekoderen sitter. Det er ikke altid lett å vite. Jeg skaffet meg derfor en annen type som jeg bare kan legge foran dekoderen og ikke klebe fast. Denne hadde de liggende hos Clas da det var en del som hadde problemer.
    Når du har fått det til å virke kan du sitte i et annet rom og velge kanal på dekoder og se TV. Det er ikke ulovelig å bruke dette da du bare kan se en kanal av gangen. Fungerer meget fint med unntak når du brukerer mikrobølgeovn. Da forsvinner bildet helt - litt skremmede egentilig:-| .
    Du får kjøpt slike enheter mange steder, men det kan være lurt å kjøpe et sted du kan returnere, da det ikke er altid det virker. Har prøvd flere typer som ikke var noe tess.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på clas ohlson idag å skulle kjøpe en sånn en, men så fant jeg en til 998-, med innebygd tuner, så jeg slipper å se på de samme kanalene som de ned ser på. Men jeg får ikke fjernkontrollen til å virke. Finner ikke noen kode for den TV`en jeg har (Salora 25 C 40 OS VT, Ident nr. 5432 04 71)
    Så jeg har bare kommet til det første steget, hvor det står: Choose your TV SYSTEM
    (1) PAL-BG (most of eu)
    (2) PAL-I (uk.irl)
    (3)SECAM (france)
    Her skal jeg da velge det øverste, men det skjer ingenting når jeg trykker 1, sikkert fordi det også går via TV`n, så jeg må skaffe den tresiffra koden for min type TV. Noen som vet hvor jeg finner den, eller ville vært snill å hjelpet meg?=) hadde jeg vært veldig takknemlig for! har sittet å googlet, å lest i den gamle instruksjonsboka for TV`n som jeg fant på kvesten i hele dag, men finner ingen kode. Var med en kodebok med settet også, men ingen av de kodene for salora virket.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet hvor jeg finner koder, eller kunne vært så veldig snill å hjulpet meg med å funnet til den modellen?=)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •