råd for kjøp av 37-42 " LCD/Plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

råd for kjøp av 37-42 " LCD/Plasma

Hei
    Nå har min JVC fått grønnstikk igjen (måtte skifte bilderør sist) og da bør( nei MÅ) jeg kjøpe en helt ny flatskjerm.
    Har ikke fulgt med på diskusjoner om disse,så dette er nytt for meg.
    Trenger anbefaling/er på flatskjerm på 37-42" . Pris helst under 15000,-
    Er skeptisk til Plasma p.g.a. innbrenning, og til LCD pga etterslep.
    ( i hvertfall på tidligere modeller jeg har sett)
    Har også hørt at enkelte modeller har problemer med lipsynk.
    Så kom med anbefalinger og også råd om hvilke modeller jeg bør holde meg langt unna.
    På forhånd takk for svar
    Mvh Jan I

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jan!

Kjøpte nettopp plasma selv, en PA60 fra panasonic. Den var på tilbud til 9995,- på Elkjøp. Den er tydeligvis satt opp til 13995,- nå, iallefall på elkjøp sine nettsider.

Det store alle ansatte i elbutikker kommer til å fortelle deg om, snakke om, er HD. De jeg snakket med før jeg kjøpte ville ikke engang ta inn "ikke-HD" skjermer inn engang. Min 42" plasma har ikke HD, meeeen så har jeg på langt nær HD fra det bedritne kabletv nettet, heller ikke fra DVD spillern har jeg HD. Og sjangsen for at jeg kommer til å svi av 13.000 på en Blueray/hd-dvd spiller den kommende tiden er ikke direkte stor... som å si det mildt! Ergo, jeg kjøpte uten HD og sparte 6.000 i forhold til akkurat samme modell MED HD(PV60).

har hatt men PA60 nå et par uker og den funker veldig bra. Med bedre kabel signal og bedre dvd spiller med HDMI overføring blir det sikkert enda bedre. MEN nå skal det sies at jeg hadde et stramt budskjett når jeg kjøpte. Hadde jeg hatt noen kr esktra, hadde jeg, som mange andre, kjøpt PV60 fra panasonic. Elkjøp hadde forresten en annen 42" plasma med hd til kampansjepris, 9995,-, men valgte den beste tv'n uten HD, enn den dårligste med HD....(HD er og blir aldri et kvalitets begrep...)

mvh Kai

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billig skjerm med god kvalitet - IDG.no

Komplett.no - Tatung 42" LCD-TV V42EMGI 1920x1080,1000:1,6.5ms,HDMI,HD-ready

Noen som har testet denne Tatung tv`en? Er det noe man kan vurdere istedenfor Sony W2000 eller samsungen F71 ..?

Virker jo som om den er veldig bra da...

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    hei jan!

Kjøpte nettopp plasma selv, en PA60 fra panasonic. Den var på tilbud til 9995,- på Elkjøp. Den er tydeligvis satt opp til 13995,- nå, iallefall på elkjøp sine nettsider.

Det store alle ansatte i elbutikker kommer til å fortelle deg om, snakke om, er HD. De jeg snakket med før jeg kjøpte ville ikke engang ta inn "ikke-HD" skjermer inn engang. Min 42" plasma har ikke HD, meeeen så har jeg på langt nær HD fra det bedritne kabletv nettet, heller ikke fra DVD spillern har jeg HD. Og sjangsen for at jeg kommer til å svi av 13.000 på en Blueray/hd-dvd spiller den kommende tiden er ikke direkte stor... som å si det mildt! Ergo, jeg kjøpte uten HD og sparte 6.000 i forhold til akkurat samme modell MED HD(PV60).

har hatt men PA60 nå et par uker og den funker veldig bra. Med bedre kabel signal og bedre dvd spiller med HDMI overføring blir det sikkert enda bedre. MEN nå skal det sies at jeg hadde et stramt budskjett når jeg kjøpte. Hadde jeg hatt noen kr esktra, hadde jeg, som mange andre, kjøpt PV60 fra panasonic. Elkjøp hadde forresten en annen 42" plasma med hd til kampansjepris, 9995,-, men valgte den beste tv'n uten HD, enn den dårligste med HD....(HD er og blir aldri et kvalitets begrep...)

mvh Kai
    Tror den heter PV60E med HD...denne tven er værtfall utrolig bra å se på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar og forslag.
    Men hvordan er det med "etterslep" på disse nye flatskjermene?
    Er det ( eller riktigere , kan det bli) innbrenning i nye plasmaskjermer også?
    Er det noen av disse nye skjermene som er ømfintlig for magnetisme fra høyttaler? ( slik som de gamle med bilderør)
    Kom gjerne med flere forslag,og også på forslag til nettbutikker for kjøp.
    Mvh Jan I

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekkut www.plasma-lcd-fakta.no for spørsmålene dine om innbrenning osv.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Bare ha i bakhodet at det ikke er den mest objektive siden for slike fakta.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •