Samsung LCD til media pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LCD til media pc

Hei og god jul alle sammen.

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en LCD tv i romjula eller på ny året.
    jeg har tittet litt på Samsung 32R71W den står til 9000kr ,noe jeg syns virker som en riktig god pris.På expert skal de ha 13000kr tror jeg.

Men så er det en ting jeg er litt redd for, jeg låner nemmelig en Samsung 50" plasma av kamerat, men det er så sykt mye surr å få brukt pcen på den.
    Slik jeg har forstått det så har tven en native oppløsning på 1366x768. Så da trodde jeg det ville vere normalt at vis jeg oppløsningen til det på pcen så skulle alt bli bra.Men det ble det neppe jeg får uansett ikke desktoppen til å passe med mindre jeg setter HDtv overscan settings til Underscan men da settes oppløsningen til 1700x???.

Så det jeg lurer på er om Samsung er litt vanskelig når det gjelder pc tilkobling?
    Noen som har erfaringer med Samsung 32R71W frks??

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få 1:1 pixel mapping på Samsung'ene må man benytte VGA inngangen. )Med et Radeon X1600 skjermkort fikk jeg problemer med min LE40R72B, men et gammelt nVidia GF5200 sender 1360x768, og det fungerer helt uten problemer.) Det utelukker at man i fremtiden kan få 1:1 pixelmapping fra HD-DVD drev eller BlueRay spillere, siden disse vil kreve HDCP som ikke finnes på VGA inngangen.

HDMI inngangen godtar bare standard oppløsningene for kringkasting, mener dette er 480i/p, 576i/p, 720p og 1080i. Dvs uansett hvilket signal du sender TV'en via HDMI så må det behandles av TV'ens scaler. Noe som ikke er optimalt, men det er ikke så viktig heller, da det i praksis kun vil være "Full HD" TV'er som vil kunne nytte hele oppløsningen fra HD filmer.

Til prisen du nevner syns jeg det høres ut som et meget godt kjøp likevel, meget bra sortnivå og farger, etter min mening. Og designet er jo meget bra.

Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo helt på tryne da, går det an å bruke powerstrip tro?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •