Noe info på denne - Sharp LC37SA1E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noe info på denne - Sharp LC37SA1E

Noen som har denne tv'en, evt har testa den?

ser hifi klubben selger den ganske rimelig, bare 10,990 - SHARP LC37SA1E LCD TV

men, kjøper ikke en tv som ingen har prøvd

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har bittelitt erfaring med 26" i samme serie, da jeg fikk foreldrene mine til å i det minste gå for den når de skulle ha ny TV.

Og etter at jeg hadde gått igjennom en liten "kalibrering" (slått av støyfjerningskrets, satt fargetemp til litt varmere, satt innstilling fra Dynamisk til Egendefinert, justert farger, brightness og kontrast, lekt litt med baklys og satt på kretsen som automatisk justerer lys etter lysforholdene i rommet) er TVen nå faktisk ganske så imponerende må jeg si. Ikke helt 100 på skaleringsjobben tror jeg, for det er fortsatt et lite hint av 'oljemaleri' som jeg heller ikke fikk vekk ved å slå av støyfjerningen, men farger og sortnivå er temmelig bra. Og dette er med analogt kabelsignal (eneste kilden de bruker).

I tillegg er denne modellen en del dypere enn andre flatskjermer, hvilket har den gode bivirkning at lyden blir ganske fyldig og fin.

Så for 'vanlige' folk tror jeg denne TVen er helt OK.

Sortnivået ser bra ut etter at jeg justerte ting, men jeg har jo ikke forsøkt å se en film i et mørkt rom på den, f.eks, så vanskelig å si dersom man er kresen.
    Har fått inntrykk av at baklyset er jevnt og ikke blør ut på sidene (men igjen - ikke sett i mørkt rom).

Tror nok du (som alltid) bør ta en titt på den først, men den er slett ikke så verst.

Forøvrig hadde Lefdal salg på 32" her forleden, da den kostet 5995,-. (men 26" koster allikevel 7495,-).

Ikke for å gjøre dette til en pristråd, men kanskje du kan presse 37" litt i pris.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •