Sharp LC46XD1E vs Sony KDL-46W2000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp LC46XD1E vs Sony KDL-46W2000

Hei,

Ser i siste bladet av HemmaBio at Sonyen tildels slaktes i forhold til Sharpen. Sharp oppnådde 9 av 10, mens sony 6 av 10. Kort oppsummert sier bladet:

Sony:
    + Lett å komme i gang med
    - Stort sett bare HD materiale som rettferdiggjør apparatet

Videre sier deriblant de at Sonys innstillinger er ganske milde i sin effekt og bidrar mest til forsterke eksisterende blåskinn og bildemotoren ikke klarerå gi tilstrekkelig materiale til å kjøres på en så stor pixel masse.

Sharp:
    + Bra bilde
    + Bra innstillinger
    + Utmerket bildebehandling
    - Noen "småfeil" her og der

Veldig varme farger, som sannsynligvis medfører at du vil senke fargemetningen. Men det ser veldig bra ut med korrekte utmeislende detaljer og et herlig bilde. Ikke så bra at knappen for bredformat er plassert under ei luke på fjernkontrollen.

Har ikke funnet mye informasjon angående Sharp her i forumet. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for at Sony var skjermen å gå for, men etter denne testen er jeg virkelig blitt usikker.

Kommentarer noen?

Pål

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også jeg kommer til å gå for sharp xd1. Var og så på 46" på hifiklubben og den viste et veldig bra bilde med dvd signal. I forhold til samsungs F71 så var det nærmest ingen bildestøy. Skal tilbake og prøve å få sett litt mer med andre kilder, men den virker svært lovende!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt tips, da må jeg nok også ta turen innom Hifiklubben og kikke på skjermen. Vet du om det er stor forskjell mellom 46" og 42"?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pser
    Godt tips, da må jeg nok også ta turen innom Hifiklubben og kikke på skjermen. Vet du om det er stor forskjell mellom 46" og 42"?
    Forskjellen er blant annet kontrasten som er 6000 vs. 10 000 (dynamisk). Ellers er det ikke noen som jeg vet om. Du vil også se forskjellen på 1080p bedre på 46". Prismessig er det ca 5000 der jeg sjekket.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, etter det lille som jeg foreløpig har lest antok jeg at de skal være like. Men har sett noen påpeke at 42" ikke har like bra bilde som 46". Om det er dynamisk differanse så er 4000 ganske mye? Skulle gjerne sett en test mellom dem, samtidig som sjekket mot Sony sine to modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Test!!!

Ser i siste nr av svenske ljud&bild er så disse to apperatene testet.Ingen av disse kom best ut,men heller ikke dårligst.Leser en testen på Sharpen å Sonyen så får vel sistnevnte best testresutat.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig hvordan det kan variere fra ulike blader. Hvilke skjerm kårer de til best i test og hvilke var med?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Test!!!

LG-42PCID-Panasonic-TH-42PV60EH Kommer best ut når pris å bilde er lagt sammen.
    Pioneer-PDP-507XD.Philps-42PF9731D/10.SonyKDL-46X2000.Sharp-LC-46XD1E.JVC-LT46Z70BU får stort sett like gode kritikker.Slik jeg leser testen så er de ikke helt fornøyd med Sharp'en.
    Hitatchi-PDP9700N.Samsung-LE46F71.Samsung-PS-50P7H får ikke så gode kritikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var det som bladet ikke likte med sharp tv'en?

I Sverige var det akkurat likens, 3 blader testet den, ingen var samstemte..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Test!!!

De påpeker at skarpeheten ikke er samme klasse som Sony-Philips,å dårlige skyggedetaljer.
    Til slutten av testen skriver sitat:Har ingen chans mot JVC och Philips når det galler skarpning.
    Slutsatser:En bra tv som dock har en del att ta igen før att komma ifatt kokurenterna på en del områden.

pluss:Farg och hantering
    minus:Skarpning ock skuggetetaljer.
    Les heller testen,det står mye postivt om Sharp å andre tv som kansje er
    aktuelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig!

Dette skrives som konklusjon av Sharp LC-46XD1E i siste utgave av hemmabio:
    "Alla medtittare gillade Sharps bild. Det ser bra ut med tevetittande och dvd-filmer återges med oväntat hög kvalitet. Valfriheten kring bildfinesserna gillades också. Svärtan är djup, färgerna levande och klara uten att upplevas konstlade och det blir riktigt bra med hd-material. Dessutom är den ensam om at klara av de tre 1080p-kriterierna! Kanskje inte en värstingapparat yr hemmabionördens synspunkt, men ett helgrymt paket för den som vill ha tokbra bild och sköna finesser utan behöva skaffa en kandidatexamen i färglära. BETYG: 9 av 10"

Om Sony'en sies følgende:
    "Sonyn fick en hel del "hrmpf"-reaktioner från sin pixliga och grovhuggna bild som kommer med enklare bildsignaler som dvd och teve. Fast det blev allt en vändstek med hd-material där Sonyn till skillnad från konkurrenterna gav mer kontroll över färgerna. Starka nyanser överdrivs inte men du kan få den effekten också ifall du vill. Annars en skön apparat som är lätt att använda. BETYG: 6 av 10"

Tydeligvis at de ulike testerne har ulike preferanser eller kanskje noen betaler bedre for en positiv test?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Test!!!

pser,jeg er enig med deg at testenene varierer mye fra blad-blad så en får lese en test for det den er.
    Synes at Samsung kom veldig dårlig ut i denne testen,er det bare jeg som har det inntrykket av Samsung har bakket litt akterover i forhold til de andre store merkene det siste året.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en annen side har jeg som oftest oppfattet Norsk Lyd og Bilde, samt Hjemmekino som seriøs. Men de virker som de henger litt igjen med å teste de virkelig nye skjermene og det er irriterende.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...husk at Sharp her i Norge inntil ganske nylig har vært relativt snevert representert, det er nok mye av grunnen til at de norske bladene ikke har testet produktene derfra... Sharp er jo en av verdens aller største produsenter av LCD-TVer, så det er jo veldig rart at de ikke har fått fotfeste i det norske markedet allerede. Nå er de jo imidlertid i full gang, og ikke minst er de ute i marka og møter kundene der de befinner seg - vi har jo bl.a. Joel fra Sharp registrert og aktiv her inne, noe jeg tror er veldig lurt, både for våre brukere og ikke minst Sharp selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som er interessert har jeg scannet testen i HemmaBio til Pdf og lagt ved her så kan dere lese selv :-)
    Edit: jeg måtte fjerne noen sider siden den var større en tillatt størrelse. Si ifra hvis noen er interessert i det som mangler så legger jeg det også ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som at denne Sharp skjermen knapt nok får kommet ut på markedet i Norge før den er i ferd med å bli erstattet.

Sjekk her: Sharp - New 1080P HD1E Series - Page 4 - AV Forums

Har også lastet ned ett av bildene og lagt inn her.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som at denne Sharp skjermen knapt nok får kommet ut på markedet i Norge før den er i ferd med å bli erstattet.

Sjekk her: Sharp - New 1080P HD1E Series - Page 4 - AV Forums

Har også lastet ned ett av bildene og lagt inn her.
    Med tanke på hvor lenge det tok før XD1 kom til Norge har jeg mine små tvil at den nye mod vil komme til Norge med det første. Den nye mod vil ikke erstatte den siden den kun kommer i 46" og 52" og en helt annen prisklasse. Dette blir mere som å sammenligne en golf gl og en golf gti, VW lager de begge, men de har ikke samme prisklasse og innhold

Noe annet å tenke på er jo hvorfor det tok så lang tid før XD1 kom til Norge, om det kan være fordi Sharp ønsket å satse mere i Norge og lot oss få f.eks XD1 av den grunn. Kanskje joel vet noe mere om dette

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng, men har ikke Sharp som Lygren sier vært rimelig fraværende på det Norske markedet? Kan liksom ikke huske at jeg har lest alt for mange tester i blader og på nett. Spørsmålet er da om Sharp i det siste har endret strategi og sett at det faktisk er marked for slike skjermer. Ut fra det jeg har lest på utenlanske forum så matcher Sharp Sony bra med skjermer i hele spekteret fra lav til høy priprisklasse. Det hadde vært interessant om Joel kunne opplyse oss litt her, hvis ikke skal jeg prøve å ta kontakt med lokal Sharp center her jeg bor og spør etter mer informasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng, men har ikke Sharp som Lygren sier vært rimelig fraværende på det Norske markedet? Kan liksom ikke huske at jeg har lest alt for mange tester i blader og på nett. Spørsmålet er da om Sharp i det siste har endret strategi og sett at det faktisk er marked for slike skjermer. Ut fra det jeg har lest på utenlanske forum så matcher Sharp Sony bra med skjermer i hele spekteret fra lav til høy priprisklasse. Det hadde vært interessant om Joel kunne opplyse oss litt her, hvis ikke skal jeg prøve å ta kontakt med lokal Sharp center her jeg bor og spør etter mer informasjon.
    Ja, det var dette jeg mente også hvis det ikke kom frem helt i svaret mitt.

Jeg er også litt interessert i å høre om dette kan være tilfelle, i så fall kan vi kanskje forvente å se den nye mod her i Norge litt fortere enn XD1 dukket opp. Tror nok uansett at den nye mod vil ligge et prishakk over siden den koster 5000$ på en amerikansk side, dvs ca 50 000 i norge..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akk ja, det 5000$ og når en regner om så har du nok rett og det synes jeg blir alt for mye å bruke med tanke på at den sannsynligvis innen kort tid vil være forbigått av ny og enda bedre modeller. Prøver å finne krysningspunktet på bra kvalitet til bra pris og har ennå ikke blitt helt overbevist. Har du andre produsenter som du anbefaler jeg bør kikke nærmere på?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •