Sharp LC46XD1E vs Sony KDL-46W2000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den nye HD1 serien er vell sagt å komme iløpet av første kvartal neste år.

Sharp er forøvrig på full vei inn i det norske markedet og satser relativt friskt !

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stod vel april i linken som ble posta tidligere =) passer bra det.. så får jeg litt bedre tid til å spare 50" er passende størrelse

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Den nye HD1 serien er vell sagt å komme iløpet av første kvartal neste år.

Sharp er forøvrig på full vei inn i det norske markedet og satser relativt friskt !
    Den kan jo komme tidligere, hvis den nye fabrikken i Polen kommer igang greit
    Sharp to Start LCD Module Production in Poland in January 2007 | Press Releases:SHARP

Kanskje det også betyr reduserte priser på HD1E.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pser
    Akk ja, det 5000$ og når en regner om så har du nok rett og det synes jeg blir alt for mye å bruke med tanke på at den sannsynligvis innen kort tid vil være forbigått av ny og enda bedre modeller. Prøver å finne krysningspunktet på bra kvalitet til bra pris og har ennå ikke blitt helt overbevist. Har du andre produsenter som du anbefaler jeg bør kikke nærmere på?
    Jeg har sett på de fleste kjente merkene utenom noen få og har stoppet på sharp xd1 Hvorfor liker du ikke denne mod forresten? Så langt jeg kan se så må dette være en av de beste man får med tanke på ytelse vs. pris. Ingen er perfekte, det er heller ikke denne.

Det største minuset må være at den ikke støtter 1080p via annet enn HDMI, noe som jeg ikke ser på som en katastrofe, men det er litt rart at den ikke støtter det syns jeg..

Sitat Opprinnelig postet av Christian
    stod vel april i linken som ble posta tidligere =) passer bra det.. så får jeg litt bedre tid til å spare 50" er passende størrelse
    Blir nok 46" på meg når prisen kommer ned til rundt 20 000

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det er ikke at jeg ikke liker denne skjermen, men ønsker vel å vite at en har kommet opp med et knippe skjermer som en vet er toppen av pyramiden i forhold til pris, og som er tilgjengelig på markedet. En kan heller ikke komme bort i fra at en blir mer forvirret desto mer en leser i ulike blader og nettsteder der de konkluderer testen forskjellig.
    Men det er som du sier, ingen er perfekt og da må en finne den som er mest perfekt i aktuell prisklasse og for meg så er prisklassen 20-30 stål.
    Jeg holder fortsatt en knapp på Sharp i forhold til Sony da spesielt når de sier at Sharpen har varmere farger. Jeg regner også med at Sharp blir mer utbredt i kommende kvartal etterhvert som flere oppdager dens egenskaper.

Enig med deg at jeg i utgangspunktet ønsker prisen ned mot 20 tallet, da en vet at en etter et eventuelt kjøp vil sitte med en skjerm som eldes raskt og vil være forbigått av andre innen kort tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det blir noe mer info ang 92 serien av XD1 serien til sharp den 7 januar. Venter i spenning hva som skjer. Skjermen så jo MEGET lovende ut med HDMi 1.3. 3000:1(15000:1 dynamisk) og 100HZ teknologi og 3 HDMI kontakter.. får bare håpe at vi europere slippper og vente helt til april!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Ser ut som det blir noe mer info ang 92 serien av XD1 serien til sharp den 7 januar. Venter i spenning hva som skjer. Skjermen så jo MEGET lovende ut med HDMi 1.3. 3000:1(15000:1 dynamisk) og 100HZ teknologi og 3 HDMI kontakter.. får bare håpe at vi europere slippper og vente helt til april!
    Kommer det ny versjon av XD1 med overfornevnte specs, er det det du sier? Isåfall er det jo grunn god nok å vente litt for den specen overgår jo det nåværende med en hel del...

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest litt på utenlandske forum nå ser det vell ut til at D92 som den heter i USA blir mye dyrere enn D62, nesten dobbel pris. Så da er det vell kanskje så enkelt at D92 er den Amerikanske utgaven av TVen som refert til lenger oppe som heter HD1 og dermed en helt annen pris enn XD1?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Etter å ha lest litt på utenlandske forum nå ser det vell ut til at D92 som den heter i USA blir mye dyrere enn D62, nesten dobbel pris. Så da er det vell kanskje så enkelt at D92 er den Amerikanske utgaven av TVen som refert til lenger oppe som heter HD1 og dermed en helt annen pris enn XD1?
    Det er nok HD1 det er snakk om angående en ny mod. Denne vil koste 50 000 hvis man skal bruke den generelle regelen med x 10 på dollarkursen, dette er 52". Den vil kun komme i 46" og 52" såvidt jeg har forstått det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den blir offisiellt annonsert 7. januar i USA. Tror prisen kommer til å synke ganske kraftig etterhvert. XD1E (D62) kostet også 4500$ når den hadde launch. Den kommer også med en HDD som drar opp prisen endel.
    Ganske kraftige specs på denne ja, gleder meg til å lese de første erfaringene.

Blir også spennende å se hva som skjer på CES i las vegas nå den 8.januar. Da får vi se bilder av tv'en i allefall

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Ja den blir offisiellt annonsert 7. januar i USA. Tror prisen kommer til å synke ganske kraftig etterhvert. XD1E (D62) kostet også 4500$ når den hadde launch. Den kommer også med en HDD som drar opp prisen endel.
    Ganske kraftige specs på denne ja, gleder meg til å lese de første erfaringene.

Blir også spennende å se hva som skjer på CES i las vegas nå den 8.januar. Da får vi se bilder av tv'en i allefall
    Prisen går alltid kraftig ned fra prelaunch til et par mnd til et år etter at den har vært på markedet.. Så hvis man venter 1 til et og et halvt år vil man sannsynligvis få denne til omtrent samme pris. Det drar også opp prisen at den har innebygd harddisk elns (hvis jeg ikke tar helt feil)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe vi slipper å vente så lenge. På en måte er det jo greit at amerkanerne er "betatestere", spesielt med tanke på alle problemene de har hatt med panelene fra den nye fabrikken Kameyama II i Japan. Nå har de jo åpnet enda en fabrikk ved siden av Kameyama II.

Sharp Kameyama Plant No.2 to Install Second Production Line Ahead of Schedule | Press Releases:SHARP

og i tillegg en ny komponentfabrikk i Polen

Sharp to Start LCD Module Production in Poland in January 2007 | Press Releases:SHARP

Begge starter opp 2 måneder før skjema, og kommer til å doble produksjonen av LCD-skjermer.

http://www.bloomberg.com/apps/news?p...0zE&refer=home

Hva det betyr for oss er vanskelig å spå, men vi får håpe at det blir billigere...:-D

Sharp er jo den første som starter opp såkalt "åttende generasjon" panelfabrikk, mens Samsung (har ikke de samme panel som Sony?) ikke starter opp ny fabrikk før andre halvdel av 2007. Det er jo litt synd egentlig, for slik jeg ser det har ikke Sharp noen konkurranse når man ser på specsene til HD1E.:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det en enkel sammenligning oversikt mellom kommende modell og dagens?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som at denne Sharp skjermen knapt nok får kommet ut på markedet i Norge før den er i ferd med å bli erstattet.

Sjekk her: Sharp - New 1080P HD1E Series - Page 4 - AV Forums

Har også lastet ned ett av bildene og lagt inn her.
    Bare en liten kommetar vedrørende HD1. Dette er en mere ekslusiv design modell, med bruk av eksusive matrialer som rustfritt stål og carbon fiber.
    blir ingen billimodell ;-)
    Jeg hadde forresten en pre production av LC52HD1 utstilt på electroworld messen!

Denne har enda litt sprekere spec enn f.eks XD1, med bl.a. 2500:1 i statisk kontrastforhold, innegygget hard disk + endel annet snacks.
    Men, dette blir tv i type veldig høy prisklasse.

:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe vi slipper å vente så lenge. På en måte er det jo greit at amerkanerne er "betatestere", spesielt med tanke på alle problemene de har hatt med panelene fra den nye fabrikken Kameyama II i Japan. Nå har de jo åpnet enda en fabrikk ved siden av Kameyama II.

Sharp Kameyama Plant No.2 to Install Second Production Line Ahead of Schedule | Press Releases:SHARP

og i tillegg en ny komponentfabrikk i Polen

Begge starter opp 2 måneder før skjema, og kommer til å doble produksjonen av LCD-skjermer.

Bloomberg.com: Worldwide

Hva det betyr for oss er vanskelig å spå, men vi får håpe at det blir billigere...:-D

Sharp er jo den første som starter opp såkalt "åttende generasjon" panelfabrikk, mens Samsung (har ikke de samme panel som Sony?) ikke starter opp ny fabrikk før andre halvdel av 2007. Det er jo litt synd egentlig, for slik jeg ser det har ikke Sharp noen konkurranse når man ser på specsene til HD1E.:-?
    Vi på sharp er jo enenste LCD produsent på 8.gen substrater ,men er nå som både kameyama 1 og 2 er igang , planlegges oppføring av neste generasjon igjen - spennende tider

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joel på Sharp
    Vi på sharp er jo enenste LCD produsent på 8.gen substrater ,men er nå som både kameyama 1 og 2 er igang , planlegges oppføring av neste generasjon igjen - spennende tider
    Vet du noe om når det er planlagt en Europa-lansering for HD1E?
    Lurer også på om det er planlagt å komme ut noen andre størrelser enn bare 52" og 46". Og om det blir mulig å kjøpe uten HDD.
    Fint også hvis du kunne si en cirka pris..

Forresten vet du om disse skjermene kommer her til landet?

TrustedReviews - Sharp Launches First 32in Full HD LCDs

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du noe om når det er planlagt en Europa-lansering for HD1E?
    Lurer også på om det er planlagt å komme ut noen andre størrelser enn bare 52" og 46". Og om det blir mulig å kjøpe uten HDD.
    Fint også hvis du kunne si en cirka pris..

Forresten vet du om disse skjermene kommer her til landet?

TrustedReviews - Sharp Launches First 32in Full HD LCDs
    Hei

HD1 kommer bare i 46 og 52, priser er ikke satt enda, men det blir vesentlig dyrere enn XD serien..
    Blir ikke mulig å kjøpe uten HDD nei.
    32" full hd troor jeg ikke vi vil selge i norge faktisk!

Mvh
    Joel

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig at den kun leveres med hdd. Vet du sånn cirka når den lanseres i våre trakter?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig at den kun leveres med hdd. Vet du sånn cirka når den lanseres i våre trakter?
    Tipper slutten av mars!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •