Summelyd Toshiba 37WL66ZSG

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Summelyd Toshiba 37WL66ZSG

Kjøpte for nå 1 1/2 uke siden Toshiba 37WL66ZSG (Best i test Lyd & Bilde). LCD TVen er helt topp den, men etter noen dager la jeg merke til en mistenkelig "summelyd", kan høres på voluminstilling nede på cirka 15 og 4-5 meter unna. Det er ingen stor plage, men et irritasjonsmoment.

I bildemenyen kan man justere sortnivå på mellom 0-100. Lyden gir seg ved sortnivåinnstilling over 91, men tiltar ved lavere innstillinger.

Noen som har erfart det samme og som vet hva dette skyldes? Når man betaler 14 000 kroner for en LCD doning forventer man at ting fungerer og jeg vurderer å reklamere. Setter pris på tips og info! :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte samme tv for ca. 3 uker sider. Jeg har også en viss summelyd. Synes ikke den er så kraftig, men merker den hvis jeg slår av lyden.

Ser det er mange som har samme erfaring på: The Toshiba 32/37WL66 & 32/37WLT66 thread - AV Forums

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sortnivå og støy

Hei!

Takk for nyttig link til diskusjonsgruppe. Erfaringene er med andre ord de samme som mine. Sortnivå >91 = summing, nivå 91< = helt borte. Ser ut til å være en produksjonssvakhet ved selve modellen. Kan det være at problemet gir seg på sikt etter en viss innkjøringstid? Hva med deg HAK? Er summelyden avhengig av sortnivået?

Fred

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er denne summer lyden på alle toshiba tver som jeg har hørdt på ihvertfall. Har den selv på min 58 og den er akkurat like kraftig som når den var ny, den finnes på 66,67 ihvertfall. Over 91 er det tyst på 58 å.
    Har ikke hørdt på 68 enda. Fikk ikke dette på garantien når jeg snakket med toshiba.. Vanlig arbeids lyd slik jeg forsto det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Summelyden er helt klart avhengig av sortnivået på mitt tv også.
    Har sortnivået på 30, og hører summingen fremdeles når jeg slår ned lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den summelyden har jeg hørt på flere flatskjermer, ikke bare toshiba. Har en 37wl66z(s), har en summelyd på den også, men ikke så høy, får den uansett åssen sortnivå jeg har, eller har ikke prøvd meg fram da, men har den nå på 100.

Tror det kan være en høyspenningslyd :neutral:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •