sony kdl-32v2500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sony kdl-32v2500

Driver litt research for broren min som skal handle 32" lcd tv i prisklassen 10.000 - 15.000.

Ser på sony kdl-32V2000 og sony kdl-32V2500
    1300:1 mot 1700:1 i kontrast.. er dette verdt merprisen for 2500 versjonen? (7000:1 dynamisk kontrast for 32V2500, for den andre modellen er ikke dynamisk kontrast oppgitt)
    Er det eventuelt andre lcd tv'er i samme prisklassen som er bedre enn sony ? Kom gjerne opp med noen forslag!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste tipset jeg har er å gå og se på de forskjellige modellene!!

Det er så stor forskjell fra merke til merke hvordan de måler sine spesifikasjoner, at det til slutt bare blir mer forvirrende!! I tillegg er chiper som brukes inne i tven viktigere enn alle spesifikasjoner, men disse kan ikke måles på annen måte enn ved bruk av øyet.... Man kan ikke oppgi på spesifikasjonene at de bruker en chip som koster 500$....

Ellers må jeg si at jeg liker veldig godt Sony skjermene du nevner her... Alternativt kan vel Samsung være bra ?? Det hele kommer vel ann på hva du skal bruke den til, hvilket utstyr den skal kobles sammen med osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alver'n
    Beste tipset jeg har er å gå og se på de forskjellige modellene!!

Det er så stor forskjell fra merke til merke hvordan de måler sine spesifikasjoner, at det til slutt bare blir mer forvirrende!! I tillegg er chiper som brukes inne i tven viktigere enn alle spesifikasjoner, men disse kan ikke måles på annen måte enn ved bruk av øyet.... Man kan ikke oppgi på spesifikasjonene at de bruker en chip som koster 500$....

Ellers må jeg si at jeg liker veldig godt Sony skjermene du nevner her... Alternativt kan vel Samsung være bra ?? Det hele kommer vel ann på hva du skal bruke den til, hvilket utstyr den skal kobles sammen med osv.
    Bruttern er vel bare en gjennomsnittlig bruker som kun skal se på en tv og ikke noe mere enn det. Ikke så lett å vurdere en lcd tv i en butikk heller da... feil miljø/omgivelser/lyskilder i demorommet. Innstillingene er som regel herpa til av andre kunder som har rota seg bort i innstillingene... Så hvordan skal en som aldri har tuklet med innstillinger før kunne vurdere slike produkter i en butikk...
    Kan ikke være lett for folk som ikke har noen videre dypere interesse for lyd og bilde enn å bare bruke det som den er...

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Bruttern er vel bare en gjennomsnittlig bruker som kun skal se på en tv og ikke noe mere enn det. Ikke så lett å vurdere en lcd tv i en butikk heller da... feil miljø/omgivelser/lyskilder i demorommet. Innstillingene er som regel herpa til av andre kunder som har rota seg bort i innstillingene... Så hvordan skal en som aldri har tuklet med innstillinger før kunne vurdere slike produkter i en butikk...
    Kan ikke være lett for folk som ikke har noen videre dypere interesse for lyd og bilde enn å bare bruke det som den er...
    Det kommer egentlig helt an på hvor du kjøper skjermen din. Det finnes da butikker som faktisk bryr seg om at du kjøper rett skjerm til ditt bruk. Jeg vil egentlig ikke anbefale det nærmeste elektrostormarkedet.

Uansett, tilbake til Sony skjermen. Jeg anbefaler v2500 forran v2000. v2500 er bedre og verd det lille ekstra i pris. Jeg har sett mye på begge, så her vet jeg hva jeg snakker om. Både kontrast og skarphet er bedre. Dessuten har en 2 stk. HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er samsung tv'ene sammenlignet med sony v2500 ?

Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det kommer egentlig helt an på hvor du kjøper skjermen din. Det finnes da butikker som faktisk bryr seg om at du kjøper rett skjerm til ditt bruk. Jeg vil egentlig ikke anbefale det nærmeste elektrostormarkedet.

Uansett, tilbake til Sony skjermen. Jeg anbefaler v2500 forran v2000. v2500 er bedre og verd det lille ekstra i pris. Jeg har sett mye på begge, så her vet jeg hva jeg snakker om. Både kontrast og skarphet er bedre. Dessuten har en 2 stk. HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Hvordan er samsung tv'ene sammenlignet med sony v2500 ?
    Kjøpte et Samsung 32N71B på Expert, og var veldig misfornøyd, kornete bilde og det var rødt etterslep på raske bevegelser. Hadde Samsung tv'en hjemme i litt over en uke, men leverte det tilbake og fikk pengene igjen. Rett og slett et skrot-tv, etter min mening. Kjøpte heller et Sony Bravia KDL32-V2500 , og er skikkelig knallfornøyd. Mye bedre bilde (skarpere, flottere farger og ikkenoe etterslep) og mye bedre lyd.Kanskje litt plastikk fjernkontroll, og Samsung tv'en ser litt stiligere ut med pianolakken sin. Men når man kjøper et tv, så er det vel bildet som teller mest. Gir Samsung tv'en 4/10 og Sony tv'en 9/10 (pga fjernkontrollen).

Håper dette hjelper deg med å velge tv

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor mye støy Bravia-enginen lager?
    Har hørt at det ikke er mye, men har bruk noen kroner for å få en absolutt lydløs PC i stua...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bravia Engine - støy??

Støy fra Bravia Engine????.... har en 40V2000 og TV'en genererer ikke noe støy på egen hånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, av en eller annen grunn tolket jeg nese som øre og ikke øyne.
    (Fra v2000-testen i Dingz: "...med mindre du stikker nesa langt opp i TVen vil du ikke bli spesielt plaget av støy.")
    De mente selvfølgelig bildestøy.
    Det var godt, da blir det en Sony

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også kjøpt en 32v2500, men er ikke veldig fornøyd med bildet. Synes det er veldig kornete, både ved vanlige tv-signaler, og fra hdmi. Noen tips angående innstillinger?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olsinho
    Jeg har også kjøpt en 32v2500, men er ikke veldig fornøyd med bildet. Synes det er veldig kornete, både ved vanlige tv-signaler, og fra hdmi. Noen tips angående innstillinger?
    Det første du bør gjøre er å skru av "dynamisk" bilde. Sett den på egendefinert og kjør DVE etter Groms oppskrift her på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det første du bør gjøre er å skru av "dynamisk" bilde. Sett den på egendefinert og kjør DVE etter Groms oppskrift her på forumet.

Takk for svar!
    Har skiftet til egendefinert, og prøvd meg litt fram. Resultatet føler jeg ikke er optimalt. Det er sikkert jeg som er udugelig, men jeg finner ikke Groms oppskrift. Kan du linke til den?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk TV-en i går og tenkte jeg skulle kjøpe HDMI-kabel for å koble til PC-en, men så leser jeg i bruksanvisningen "For å koble til en PC må du bruke PC-kontakten".
    Seriøst?? Kan jeg ikke koble PC-en til HDMI-inngangen??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funka å koble via et DVI-HDMI adapter (kabel og adapter kjøpt på ClasOhlson).

Det som ikke funker som det skal er den funksjonen som skjermkortet mitt har for å automatisk blåse opp film (og bilder) i fullscreen på monitor nummer 2.

Med HDMI: Når jeg har huket av for dette og starter en film tror plutselig skjermkortet at TV-en er nummer 1! Opplever ikke det problemet når jeg kobler til VGA-inngangen i TV-en (eller SCART på andre eldre TV-er). Så lenge jeg disabler den funksjonen (og da kun kjører filmen på TV-en) fungerer HDMI ypperlig og gir mye bedre bilde enn med VGA.

Med VGA: Når jeg fyrer en film sier TV-en at formatet ikke er støttet og nedskalerer filmen til 640x480!! Kan blåse opp noe med wide(?)-funksjonen på TV-en, men med enda ett trykk gjør den bare bildet bredere uten også å skalere opp. Dette er rimelig rart syns jeg, men har kanskje noe med at jeg henter signalet fra DVI (med et DVI-VGA adapter).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •