Coop's Lumatron 37" LCD med 2 x HDMI til 7990,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 96
    Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Coop's Lumatron 37" LCD med 2 x HDMI til 7990,-

Denne står i deres siste tilbudsblekke ( Coop OBS)

Noen som har tanker rundt denne. Skal benyttes mot HTPC så pixelmapping er viktig, er skeptisk til å få til dette over HDMI, har jeg noen grunn til det?

Noen som kjenner igjen utseende på denne skjermen og vet om andre merker som har skjermer fra denne OEM leverandøren (finner ingen info om Lumatron på nettet..)

bilde finnes på side 14 HER Trykk Neste 14 ganger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge mine kilder er det: Siemssen Electronics Scandinavia AB som leverer denne til Coop Norden. Noe mer info kunne de ikke gi meg.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WebKnight

bilde finnes på side 14 HER Trykk Neste 14 ganger
    Eller se det her :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende Messel Takker!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant!!

Fattern vil vente til OLED/SED, men ønsker seg en midlertidig TV.. Tror denne er i blinken hvis den har et greit bilde.

Hvordan er det med bytterett hos COOP? Praktiserer de også åpent kjøp?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8k er jo mye penger for et søpletv...selv om den er aldri så hyperbillig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan vet Du at dette er ett søppeltv , Veggiss. Har Du sett bildet ? Er det noen som har kjøpt eller vet noe mere konkret om apparatet.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit, har jo bare 1000 sider text-tv minne :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu

hva har dette med bilde å gjøre ?

skal vel egentlig mye til for at denne kan konkurere med apparater til 12-14000, men..........

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligheten for at denne tv'en har noe som kan kalles bildebehandling er vel heller liten. Ville sterkt annbefalt å sett tv'en i aksjon på noe annet enn dvd før et kjøp. Analogt signal hvor det vises sport, gjerne vinter sport da blødninger i fargene er veldig fremtredende her. Samt etterslep er lett å se.

Tipper det blir en del av begge deler

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1000 sider teksttvminne er jo suverent, men at den har hodetelefonutgang er jo litt av et salgsargument da

Dette med billedbehandling er jeg litt nysgjerrig på. Hvor mye har dette å si når man får signalene fra HTPC via DVI/HDMI (gjelder ikke bare denne modellen, men lurer generelt på hvordan det er med dette..) Hvilke aspekter er det da behandlingen i TV'en påvirker..?? I dag har jeg projektor (xga, 1024x768) tilkoblet HTPC med DVI og bildet når jeg ser på TV ser meget bra ut, kan dette sammenlignes?

Dette er vel ikke en TV jeg vil kjøpe for å ha så veldig, men tror folket den kan være en bra "vente-TV" Kommer til å investere tyngre når Digitalt bakkenett og HDTV sendinger begynner å se dagens lys..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Som alle øvrige "Kina-TVer" er dette mye for penga, men ikke regn med noen ekstremt god bildekvalitet eller brukervennlighet... Uansett, skal du ha en midlertidig TV er denne sikkert så godt som noe annet, du må tross alt opp ganske godt i pris før du får noe som er vesentlig bedre (f.eks. Sony 40V2000, Samsung 40" 7. gen., begge 15-20k)...

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    hehe

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    8k er jo mye penger for et søpletv...selv om den er aldri så hyperbillig.
    Er sterkt tilbøyelig til å si meg enig i dette.
    Begrunnelsen er basert på relativt god kjennskap til Lumatron-produkter, i den forstand som at jeg har tilgang på "reklamasjonsavdelingen" i en butikk som selger produktene.
    Utifra det jeg har observert på innsiden av disse, ville jeg tenkt meg om minst to ganger. :?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Er sterkt tilbøyelig til å si meg enig i dette.
    Begrunnelsen er basert på relativt god kjennskap til Lumatron-produkter, i den forstand som at jeg har tilgang på "reklamasjonsavdelingen" i en butikk som selger produktene.
    Utifra det jeg har observert på innsiden av disse, ville jeg tenkt meg om minst to ganger. :?
    Nå vet ikke jeg, men Lumatron lager vel ikke egne produkter, eller? De kjøper vel disse produktene fra OEM produsenter og bare setter navnet sitt på dem, så om de har solgt dårlige f.eks. DVD recordere fra Lumatron tidligere så er det jo ikke sikkert denne TV'en vil være dårlig. Er jo tross alt ikke så mange LCD-panel produsenter.

Har ennå ikke fått sett TV'en, men tenkte å ta meg en tur bort og se etter den iløpet av dagen. Lurer på hvilken respons jeg får fra de i butikken når jeg spør om pixelmapping etc

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I desperat jakt på en tv til jul kjøpte jeg denne sist uke. Hadde ingen krav egentlig enn at den skulle være 37 tommer eller mer.

Har koplet Lyse Tv til scart og så Premier League i helgen. Etterslep er ikke noe særskilt problem, og overhodet ikke noe som brydde meg. Det var med dårlig bitrate på sendingen og.

Xbox 360 via VGA inngangen, 100% pixelmapping, dette er til og med stillbart på tven (den autoswitcher ikke mellom oppløsninger, men skalerer alle til den oppløsningen du har satt i menyen). Xbox 360 ser meeeeget frekt ut.

Marantz DV7600 via HDMI. Marantzen er litt vrien på HDCP handshake, men når det først funker så funker det bra. Bildekvaliteten er mer enn god nok for mitt behov.

Av de TV'ene jeg har hatt siste halvår er denne klart best. Har hatt Videoseven sin 40 tommer, en Philips 32 tommer med Matchlinerør (til over 16k ny), og en Samsung 40M51B (eller hva den heter). Samsungen er jo klart penest, men Lumatronen er ganske grei utseendemessig.

Samsungen var hakket bedre på TV-sendinger, men faller helt sammen på 360, selvfølgelig pga Samsung sin manglende evne til å pixelmappe 100%.

Et fabelaktig kjøp til 8000 spør du meg, og den skinner når du forbigår scaleren i TV'en.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    g-h - Dette hørtes bra ut.

Har du mulighet til å få testet TV'en mot data? Lurer på om man kan kjøre pixelmap'et på DVI - HDMi eventuelt hvordan den er på VGA fra PC.

Hvilke innganger har den og hvordan virker byggverket?

Noen klager også over pipe/summelyder fra Tv'en sin, merket noe av det fra denne?

Takker så mye for tilbakemeldingen!!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=WebKnight]Nå vet ikke jeg, men Lumatron lager vel ikke egne produkter, eller? De kjøper vel disse produktene fra OEM produsenter og bare setter navnet sitt på dem, så om de har solgt dårlige f.eks. DVD recordere fra Lumatron tidligere så er det jo ikke sikkert denne TV'en vil være dårlig. Er jo tross alt ikke så mange LCD-panel produsenter.
    \[QUOTE]

Du har sikkert mye rett i det. Fikk tak i en 19" lcd-TV fra Lumatron her om dagen, med innebygget DVD-spiller. (Fra Sony). Sistnevnte virket ikke - det viste seg å være feil på 12v tilførselen til spilleren.
    Men som så mange ganger før, ble jeg slått av de pent sagt elendige loddearbeidene som er gjort i produktet. Hva feilraten på disse greiene ligger på tør jeg ikke si, men jeg tror den er temmelig høy!
    Lumatron kjøper nok komponenter fra OEM´s ja, men monterer de antakelig sammen selv.
    LCD-panelet i seg selv er sikkert helt ok, men hva hjelper det når lodding / montering ser ut til å være utført av en blind mann?
    Uten dermed å si at de virker dårlig når de først fungerer! Men som sagt; etter å ha kikket de nærmere etter i "innvollene", ville i alle fall jeg betakket meg....

Newcomer endorfun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir glad hvis noen har noe info om den 32"'en også?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan. Har sett litt på Lumatron selv. En 32" var oppsatt i butikken med DVD-film. I forhold til pris virket bildet svært lovende. Lydmessig kan jeg ikke uttale meg da den var skrudd av. Mener å huske at ansatt i samme butikk, for noen år siden, sa at Luamtron bl.a. brukte skjerm fra LG. Om dette er riktig vet jeg ikke, men mye av den tekniske omtalen på de nye Lumatron skjermene har mye til felles med med min egen LG 26LC2R. Av utseende heller ikke ulik DM tech. Lykke til og god jul.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •