Coop's Lumatron 37" LCD med 2 x HDMI til 7990,- - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 96
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    :edit: fant svar på det selvops:

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Skjønner ikke hvorfor folk sløser 5-7 000kr på "dårlige" 32 tommer skjermer=S, bedre å spare opp kanskje 5,6,7 000 til,til en kjempegod skjerm, eller heller kjøpe en mindre skjerm som har bedre kvalitet.
    Jeg kaller det å kaste penger rett i søpla=P, noen har vel råd til det=P
    Men er jo min mening ops:
    Tenker heller motsatt jeg for min del - hvorfor bruke 15000+ for en TV som uansett ikke leverer i forhold til pris på vanlige TV signaler? Skal man kun se på TV så er det Billedrør som bør kjøpes, ønsker man stor skjerm blir det Plasma. LCD kjøpes når man skal spille en del, benytte den til data eller se på samme kanal i mer en 15 minutter , neida.. Jeg har Stue PC og TV-signalene behandles der før de sendes til skjermen, så jeg kommer til å koble den mot HDMI eller VGA og her er faktisk ofte billige drittmodeller bedre enn de dyre fordi de takler PC oppløsninger bedre og klarer pixelmapping..

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men folk kan vel spare litt ekstra, så får man en tv som er 100 ganger bedre, som er god i lang tid.

Hvorfor kjøpe halvgode tver til en så stor pengesum, når man kan få de beste tvene som er mye mer kvalitet over til en litt høyere pris? Er snakk om at de "unge" folka jobber 1-2 måneder ekstra for å skaffe det, eller de "voksne" legger tilside litt ekstra hver måned utover året.

Er bedre å bare bruke den gamle CRT tv`en istedenfor å kjøpe halvgode LCD skjermer som ikke har det de beste har nå, som kommer til å være masse godt nok i langt tid framover=)

Nei, jeg kaller det å kaste penger i søppla=P hehe.. Men folk er jo forskjellig=).
    Det er større kvalitets forskjell mellom de første LCD skjermene og de som er nye idag, enn de som er nye idag og vil komme i framtiden. Så man vil få mer glede ut av å kjøpe de beste idag, enn å kjøpe de halvgode mener jeg.

Edit: Ble litt OFT de innleggene mine=P sry =) siste fra meg.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer selv til å kjøpe en billig i klassen 32-37". Synes det virker mer fornuftig enn å kjøpe en til 10.000 mer som bare har 720p. Skal du ha 1080p må du ut med rundt 30k.. og det er jo 1080p "vi" vil ha når den går litt ned i pris.

Dessuten er det jo noe som heter finn.no trenger ikke kaste tv:n etter 2år bare for å kjøpe en ny..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Skulle se på en 37" lumatron i går, men coop hadde ikke pakket denne opp.
    Fikk sett et 32" av samme merke, og dette var jo all right til å være et rimelig LCD TV.
    Men så er spørsmålet: Hvordan er dette 37" TV i forhold til 32" bildemessig?
    ( har ikke mulighet for å sjekke da jeg bor et godt stykke unna coop)

Hvor finner jeg data om disse lumatron TVene?

Hva finnes av innganger på 37" ? ( har lest i avisa at det er 2 scart og 2 hdmi, men hva er det mere? )
    Mvh Jan I

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ta meg en tur etter jobb, og be om å få se på begge. Håper de kan vise både analog TV, og DVD via HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hadde ikke mulighet for å vise analoge signaler i Bergen, og var bare 32" som var utstilt her.

Selger sa at kvaliteten på bildet skulle være den samme på begge størrelsene.

Så nå er mitt dillema følgende:

Betale 8000 for et 37" tv av ukjent merke, eller heler betale 7000 for et 32" tv av kjent merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært bortom Coop en tur. 32" ble blåst bort på 1 dag der oppe, så den var de tomme for... :evil:

37" hadde derimot, og jeg syntes TV'n så meget bra ut. Både bildemessig og utseende. Side ved side med en Panasonic til 5000,- mer var det fint lite forskjell å spore. Fikk ikke sett på DVD.

NB: de solgte 37" til 9990,- der oppe, skulle sette ned på mandag.

De hadde derimot denne -> Mirai

til den nette sum av 4995,-. Og jeg syntes bildet der også var svært bra til den prisklassen. Ulempen er at den er for brei for meg, og har kun en HDMI inngang (løses vel med en switch, men dog)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte dette tv i 32" i dag hos coop i Bergen. Ble utstillingsmodellen, så fikk den derfor for 3995, og til denne prisen må jeg si meg kjempe fornøyd.

Har desverre ikke noen andre erfaringer innen lcd tv, så kan ikke komme med en sammenligning.

Største fordelen for meg er pc på tv. Kjempe forskjell å ha vga\dvi--hdmi kontra slik gul kabel på crt tv.

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok meg en tur på Coop for sjekke denne tv'n bare for morro skyld. Var 20K for en tv (M71) bortkastede penger?
    Fikk dessverre ikke sett den på tv-signal da de ikke hadde det koblet til den tv'n. Kun HD. Og joda, den så venldig bra ut med HD-signal (som omtrent alle tv'r gjør uansett kvalitet). Men sortnivået? Forferdelig. Under korte opphold når hele skjermen var svart, lyste den opp i grått. Kraftig lysgjennomskinn med andre ord. I tillegg var det tydelig større lyslekaskjer ut mot hjørnene.
    Når det kom til etterslep, så jeg ikke den store forskjellen mot langt dyrere skjermer.
    På analoge signal faller den helt igjennom har andre her erfart. Ikke uforventet.

Men til den prisen, koblet opp mot en htpc, er det nok et greit kjøp for folk som ikke tar sortnivå så alvorlig. Hadde jeg kunnet levert den tilbake, ville jeg faktisk ha kjøpt den og testet den opp mot pc'n min for å se om den kunne funket som en midlertidig tv inntil 100 Hz og 1080p blir voksent og prisoverkommelig.
    Men i denne omgang stod den ensom og forlatt igjen da jeg forlot butikken :P
    Front: Klipsch IV RF62___________ Reciever: Yamaha RX-V1067
    Senter: Klipsch IV RC62__________TV: Sony KDL-55HX855
    Bak: Yamaha NS-300____________ HTPC: Sjølbyggd I5, Nvidia GTX970 etc.
    Sub: SVS PC-12 NSD

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kobler tvkabelen direkte fra veggen og til tv så synes jeg faktisk ikke at signalene blir så altfor gale. Nå bruker jeg stort sett en digital dekoder, så om den ikke er noe bra på analoge signaler spiller ingen rolle for min del.

Jeg trengte uansett nytt tv, og hadde lite penger for tiden, så da må jeg si at de 4000 jeg brukte i dag er vel brukt.

Om jeg skal si noe må jeg si at personer får en litt stygg hudfarge, men er mulig at dette skyldes dårlige innstillinger på tv da jeg bruker stander innstillingene.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Kommer selv til å kjøpe en billig i klassen 32-37". Synes det virker mer fornuftig enn å kjøpe en til 10.000 mer som bare har 720p. Skal du ha 1080p må du ut med rundt 30k.. og det er jo 1080p "vi" vil ha når den går litt ned i pris.

Dessuten er det jo noe som heter finn.no trenger ikke kaste tv:n etter 2år bare for å kjøpe en ny..
    1080p 30 000 ? Vel du får dem til 17 000 med 37".

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz

En 32-37" med 1080p er totalt waste of money. Du klarer ikke å se forskjell på 720p eller 1080p på en så liten skjerm uansett. Eneste du vil kanskje tjene litt på er eyecandy i pc spill. Ellers squat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del blir Lumatron uaktuell, da den ikke er å få tak i her lenger. Så nå begynner søken etter et merke TV til 7-8000,-. Har lest meg grønn på dette forumet siste dagene, og har jeg funnet ut noe konstruktivt angående det sirkuset på LCD markedet?? NEI! Tester som lovpriser et TV, mens en annen slakter samme. Modellnavn som kunne gitt selv den beste brokk, og som er plent umulig å skille da kun en liten bokstav skiller en 'god' modell og en 'dårlig'. Sammenligninger i butikker utgår jo nesten også da samme modell på to steder har helt forskjellige bilde :S
    Jeg blir frustert, småsvett og lei...

Vil ha et 32" TV til en grei pris, hovedsaklig til PC bruk, uten å riva av meg de siste håra jeg har før jeg fyller 27... :P

Det er visst helt umulig å finne en TV som alle synes er bra.. Har prøvd i det lengste å unngå en slik 'Hvilken 32" TV til under 8000,- er best" tråd, men tror jeg må få noe svart på hvitt her snart.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny titt på denne skjermen

Var nettopp på Coop OBS på Triaden (Lørenskog) Der hadde de 2 esker ute i butikken + en som sto framme (37"). De viste skirenn og jeg må si at jeg synes denne skjermen til den prisen ser meget interessant ut. Man ser selvfølgelig at det er en LCD-skjerm og at den høye oppløsningen gjør at bildet ikke blir helt klart, men i forhold til andre LCD-skjermer jeg har sett så synes jeg ikke denne er noe dårligere. Nå vet jeg ikke hvilket signal de mater TV'en med på OBS og om de i det heletatt har gjort noe med instillingene, men slik den fremsto så fikk jeg iallefall ikke mindre lyst på denne TV'en.

Eneste nå er hvordan den takler PC (DVI - HDMI) Hvis noen kan teste dette i henhold til pixelmapping og hvordan bildet blir, og kommer med en liten tilbakemelding hadde jeg blitt glad

Er klar over at det er sagt at den takler dete via VGA mot XBox360, men ønsker å få en tilbakemelding på hvordan dette er med DVI-HDMI fra PC i tillegg...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva erpixelmapping?

Den de hadde utstilt i Bergen var på stander innstillinger, ikke noe var gjort for å forbedre bildet. Etter å ha kjørt en form for kalibrering av bildet må jeg si at sortnivået er blitt bedre.

Hadde jeg hatt 3000 mer da jeg kjøpte denne skjermen hadde jeg helt klart gått for 37" versjonen, men pengene fikk bestemme denne gang.

Fikk høre fra en kar her i Bergen at dette er en LG versjon som faktisk koster langt mer enn de 5000 obs tar for den, var her snakk om en pris på rundt 10000 med LG sitt navn på, men i bunn og grunn samme tv.

Jeg aner ikke hvor mye dette stemmer, annet enn at det er LG som står bak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Lumatron 32" og 37" LCD fra Coop

Har selv kjøpt en 32" i romjulen for å ha det på hytta (fores bare med Satellit og DVD signaler til RGB) og er veldig førnøyd men har kun brukt det i 3 dager.

Med veldig stor interesse for å finne produsenten lette også jeg på nettet med like dårlig resultat som dere, inntil jeg brukte modell betegnelse som står i parentes på esken "HL-3210VQ" og da dukket det opp IFA sidene(internasjonal radio/tv utstilling i BERLIN for 2007) og det viser seg at TV er utviklet i Korea av Hasper Co. Lmtd. (settes sammen i EU iflg. info på esken).
    37" har betegnelse HL-2600VQ
    Mesteparten av teknisk info finnes på IFA sidene.

IFA Virtual Market Place

Lykke til :-D :-D :-D

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WebKnight
    Var nettopp på Coop OBS på Triaden (Lørenskog) Der hadde de 2 esker ute i butikken + en som sto framme (37"). De viste skirenn og jeg må si at jeg synes denne skjermen til den prisen ser meget interessant ut. Man ser selvfølgelig at det er en LCD-skjerm og at den høye oppløsningen gjør at bildet ikke blir helt klart, men i forhold til andre LCD-skjermer jeg har sett så synes jeg ikke denne er noe dårligere. Nå vet jeg ikke hvilket signal de mater TV'en med på OBS og om de i det heletatt har gjort noe med instillingene, men slik den fremsto så fikk jeg iallefall ikke mindre lyst på denne TV'en.
    Nå er det bare 1 igjen gitt.. :-D Det var vanlig analoge signaler som var plugget rett i veggen med en 100m lang kabel.. Så de "jukser" ikke med signalet iallefall..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KriZ87
    Nå er det bare 1 igjen gitt.. :-D Det var vanlig analoge signaler som var plugget rett i veggen med en 100m lang kabel.. Så de "jukser" ikke med signalet iallefall..
    Doh

Hvis det var slik de hadde koblet så er jeg enda mer impo.. Må få skrapet sammen resten av pengene jeg trenger litt brennkvikt da skjønner jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    37" blir ikke annonsert før mandag, men derfra og ut vil vel disse forsvinne rimelig raskt

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •