Coop's Lumatron 37" LCD med 2 x HDMI til 7990,- - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 96
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    LG selger mye av B-sorterings panelene sine rimelig til tredjeparts leverandører. Samt de leverer mye til OEM både av Plasma og LCD.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WebKnight
    g-h - Dette hørtes bra ut.

Har du mulighet til å få testet TV'en mot data? Lurer på om man kan kjøre pixelmap'et på DVI - HDMi eventuelt hvordan den er på VGA fra PC.

Hvilke innganger har den og hvordan virker byggverket?

Noen klager også over pipe/summelyder fra Tv'en sin, merket noe av det fra denne?

Takker så mye for tilbakemeldingen!!
    Seint svar, det skjer litt nå i jula

Kan teste den mot data, men siden den spiser det meste på VGA (pixelmapping går helt fint og du får et veldig bra bilde).

Den har 1 composite, 1 svideo, 1 komponent, 1 vga og 2 hdmi. Det meste med andre ord. Byggverket er helt greit, skrudde muttern sin 27' samsung på veggen i går og den fremstår ikke som bedre eller dårligere.

Videosevenskjermen min suste en del, men denne er stille som graven. Den lager noen lyder idet du skrur den på, og i det første minuttet, men det er ikke plagsomt og forsvinner fort.

God jul alle!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At skjermen er made in china er ikke lenger noe stempel for dårlig kvalitet,flere av de største pc merkene og skjermene blir produsert i kina og taiwan som har de nyeste og mest moderne fabrikkene i verden ,sammen med korea som også bruker kina til å produsere blandt annet noen typer av samsung og hyundai skjermer.Lumatron er jo ett billigmerke så du får sikkert bra nok kvalitet i forhold til pris.Kikk bak på din sony dvd spiller så er det ikke umulig at det står made in china(gjorde det på min)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fristende ut. Antakeligvis ett godt kjøp. Nå kjøpte jeg for 3 dager siden en toshiba 37wl66zs til dobbel pris av denne lumatron, men tror ikke at min toshiba er såå fantastisk mye bedre. I alle fall ikke om man ikke setter apparatene ved siden av hverandre. Men så var det det at nærmeste coop er 30 mil vekk.

jeg er antakeligvis like fornøyd med min toshiba som eierene av lumatronen blir.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka siste kundeavis, og det er det en 32" Lunatron til 4995,- (side 6)

Kundeavis uke 1

Modell: Lumatron FTV-32HDT (trur jeg, vanskelig å se skikkelig)

Er dette å kaste penger ut av vindu, eller er det et greit kjøp til en som titter minimalt på TV sendinger, men bruker TV mest til DVD og PC bruk?

Er ikke overkritisk på svartnivå og slike ting. Trenger egentlig bare et flerbruksTV til en hyggelig pris.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikka såvidt på 37" og det lille jeg fikk inntrykk av så sto ikke den noe tilbake for de andre TVene som sto utstilt ilag med den, og dette var TVer som stort sett kostet det doble. Så jeg tror ikke du kaster pengene utav vinduet men sannsynligvis får en helt grei TV til ditt bruk!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Settepotet
    Modell: Lumatron FTV-32HDT (trur jeg, vanskelig å se skikkelig)
    Modellen heter FTV-32HD7. Jeg har lagt ved bilde av TV'en fra tilbudsavisen til Coop.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha en LCD tv i tillegg til prosjektoren, så durra ned til Coop og kjøpt 32" til 4990,-

Er nok mange eksperter her på forumet som kan peke ut svakheter og feil i fleng men skal vi være helt ærlig så til den prisen er det ikke mulig å gjøre ett dårlig kjøp.. Snakker tross alt om en HD-klar LCD tv med bra tilkoblingsmuligheter til under 5000 kroner.

Tv'n kommer med ferdig montert fot, så det var bare å sett i strøm og begynne å leke seg. Både playstation og DVD ga fine bilder. De analoge tv-signalene var tydelig dårligere enn når jeg koblet på de digitale... men det er jo helt naturlig. Brukervennligheten var god, ikke noe behov for å lese noe manual, i tillegg fant jeg en morsom knapp som gjør at du kan se på 16 tv kanaler på en gang.. noe som er helt ok da jeg bare har 20...

Førsteinntrykket er en helt grei tv. Ikke noe mer og ikke noe mindre. Og med tanken på prisen så vil jeg si det er godt kjøp. Skal du ha noe merkbart bedre må du noe ut med mer enn det dobbelte..

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj, synd at nærmeste OBS er 50 mil unna

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mags_
    Ville ha en LCD tv i tillegg til prosjektoren, så durra ned til Coop og kjøpt 32" til 4990,-

Er nok mange eksperter her på forumet som kan peke ut svakheter og feil i fleng men skal vi være helt ærlig så til den prisen er det ikke mulig å gjøre ett dårlig kjøp.. Snakker tross alt om en HD-klar LCD tv med bra tilkoblingsmuligheter til under 5000 kroner.

Tv'n kommer med ferdig montert fot, så det var bare å sett i strøm og begynne å leke seg. Både playstation og DVD ga fine bilder. De analoge tv-signalene var tydelig dårligere enn når jeg koblet på de digitale... men det er jo helt naturlig. Brukervennligheten var god, ikke noe behov for å lese noe manual, i tillegg fant jeg en morsom knapp som gjør at du kan se på 16 tv kanaler på en gang.. noe som er helt ok da jeg bare har 20...

Førsteinntrykket er en helt grei tv. Ikke noe mer og ikke noe mindre. Og med tanken på prisen så vil jeg si det er godt kjøp. Skal du ha noe merkbart bedre må du noe ut med mer enn det dobbelte..
    Så du er fornøyd altså? Vurderer sterkt denne, og har egentlig ikke mye mer enn 5000,- å rutte med. Når det gjelder TV bildet. Jeg har kabel, og hvordan tror du dette vil bli? Var TV bildet brukbart hos deg? Kan du eventuelt teste å koble oppimot PC og se hvordan kvaliteten er der? En ting til: hvor bred er denne i cm? Har ca 90 cm å gå på. Setter pris på videre tilbakemeldinger/erfaringer.

I dag sitter jeg på 21" Daewoo CRT med verdens krummeste bilderør, så egentlig blir vel alt jeg kjøper en forbedring.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Settepotet
    Så du er fornøyd altså? Vurderer sterkt denne, og har egentlig ikke mye mer enn 5000,- å rutte med. Når det gjelder TV bildet. Jeg har kabel, og hvordan tror du dette vil bli? Var TV bildet brukbart hos deg? Kan du eventuelt teste å koble oppimot PC og se hvordan kvaliteten er der? En ting til: hvor bred er denne i cm? Har ca 90 cm å gå på. Setter pris på videre tilbakemledinger/erfaringer.

I dag sitter jeg på 21" Daewoo CRT med verdens krummeste bilderør, så egentlig blir vel alt jeg kjøper en forbedring.
    Har kabel selv. Ikke noe å utsette på TV bilde.. UPC/Get driver å sender ut nye decodere i disse dager, som gjør seg fint på denne tven.

Kan ta ett mål av den når jeg kommer hjem fra jobb ikveld, samt slenge en pc på, så skal jeg gi deg en tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeflott

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koble denne TV'en til HTPC

Skal eventuelt bruke TV'en mot HTPC, så om noen kunne fått testet hvordan det er med pixelmapping på denne TV'en hadde jeg blitt glad Og da helst hvordan dette blir fra DVI - HDMI, men også VGA - VGA..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo en som har testa 37" lenger her oppe i tråden, og han skriver at pixelmapping fungerer utmerket.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om de selger 37" til bra pris enda?

Hvilken bør en eventuelt da gå for. 32" til 5000 eller 37" til 8000?

Virker hvertfall på meg som at disse billig tvene hos coop vil være godt nok for meg. Har aldri brukt mer enn 3000 på et tv før i hele mitt liv, så jeg er ikke akkurat bortskjemt med bra bilde kvalitet fra før av.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar på det selv.

Både 32 og 37" er samme modell, bare forskjellige størrelser. De blir produsert av LG i Nederland.

Er 2 års byttegaranti, service osv.

På analoge signaler vil det blir " ikke imponerende" i følge selger, men om en bruker digitale signaler vil det bli ganske så bra.

Eneste jeg lurer på nå er om jeg skal bruke 5000 for 32", eller 8000 for 37".

Er der eventuelt noen andre tver til samme pris og samme størrelse som bør vurderes?

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvorfor folk sløser 5-7 000kr på "dårlige" 32 tommer skjermer=S, bedre å spare opp kanskje 5,6,7 000 til,til en kjempegod skjerm, eller heller kjøpe en mindre skjerm som har bedre kvalitet.
    Jeg kaller det å kaste penger rett i søpla=P, noen har vel råd til det=P
    Men er jo min mening ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel fortsatt ikke noen som har testet dette tvet og sagt at det er dårlig, heller det motsatte.

Er ikke alle som har råd til å bruke 8-9000 for 32" tv, og 14-15000 for 37" tv, og derfor vil det alltid være mange som kjøper slike tver som coop nå selger.

Så lenge folk er fornøyd med det så ser jeg ingen grunn til at de skal bruke enda mer penger på tv. Vil alltid være noe bedre, uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik

På analoge signaler vil det blir " ikke imponerende" i følge selger, men om en bruker digitale signaler vil det bli ganske så bra.
    Vil si meg enig at digitale signaler er en fordel. Tydelig forskjell når jeg testet på det. Men dette gjelder vel stort sett for alle flat tver. Men alle har vel tilgang på digitale signaler i dag så...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt dette avhenger av personlige preferanser. Noen er feinschmeckere, andre godtar litt feil her og der. Og noen har rett og slett ikke råd til highend TV'er, og da godtar man å senke litt på kravene.

At den er produsert av LG er jo greit å vite.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •