Det ble visst en 507XA på meg...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Det ble visst en 507XA på meg...

... og jeg angrer ikke et sekund... :-D

Jeg hadde egentlig bestemt meg for en 427XA, ettersom stua er litt for liten for en større skjerm, og at jeg da antakelig ville slippe å gjøre større endringer med tanke på flytting av centre-høyttaleren etc.
    Men etter å ha stått i nesten to timer i butikken og lurt på hva jeg skulle velge, havnet jeg altså på en 507.
    Alt er nå montert, kabler er byttet, og alt fungerer perfekt. (Jeg kjøpte også en DVR-645, som arvtaker til min DV-565) Har kikket på et par filmer nå, og dette er bare helt rått. Kjører HDMI mellom DVR'en og 507'en, og scart fra dekoder til skjermen. (Kjøper ny HD dekoder med HDMI i løpet av januer) DVR'en har ikke optisk utgang, så det ble coax til forsterkeren. Det gjenstår fortsatt litt tweaking og en skikkelig gjennomgang av innstillinger, men ærlig talt - dette er jo bare en KONGE-SKJERM!!!
    Så nå får vi se hvor lang tid det tar før VSX-D2011'n blir byttet ut også... hehe...

CK
    -firkantet i øya, men med et smil som går helt rundt... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Skulle gjerne kjøpt meg en 507XA selv, men det er nok litt over mitt budjsett

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft! Gratulerer så mye. Jeg skal også ha ny 50" snart og jeg strider litt mellom Panasonic og Pioneer. Har en 42" Panasonic som jeg er meget fornøyd med, men er åpen for å prøve noe nytt. Egentlig bare en win-win-situation.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Jeg har "kvittet" meg med 427xa til noen i familien, og kommer til å kjøpe 507xa. Godt valg!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for Pioneer 507XA jeg også etter å ha lest såpass mye bra om denne skjermen. På mandag går bestillingen inn, og jeg gleder meg :-D

Post litt erfaringer med skjermen her da, f. eks hvilken calibrerings dvd er annbefalt?

Newcomer MiR sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ingen lyd med compenet

Koblet til min xbox 360 til min 507xa skjerm men får ingen lyd
    får lyd ellers fra all annen media, bare ikke fra compenet.

testet samme kabel på en annen tv og fikk lyd der så det er ingen ting galt med kabelen..

noen som har opplevd det samme ?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du component nå? I såfall overfører den kabelen kun bilde, ikke lyd.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MiR
    Koblet til min xbox 360 til min 507xa skjerm men får ingen lyd
    får lyd ellers fra all annen media, bare ikke fra compenet.

testet samme kabel på en annen tv og fikk lyd der så det er ingen ting galt med kabelen..

noen som har opplevd det samme ?

Component er bare bildeoverføring, må bruke annen kabel (optisk eller coaz) etter hva som er bak exboxen for å få lyden overført ;-)

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som jeg har gått mot strømmen. Hadde en 507XA men leverte den tilbake og tok en 427XA istedet. Dette skulle være en stue TV uansett.

Uansett hvor mye vi målte opp og prøvetittet i butikken, når vi kom hjem og skrudde på bildet så ble det bare sensory overload. Bildet ble for stort, for mye info for øyet.

Glimrende for film, men for det har vi eget rom. For dagsrevyen ble det alt for stort.

Det skal også nevnes at det tok en uke før de kom og byttet TV'en, og vi ble raskt mere (ikke helt) vant til det store bildet. Men jeg er fortsatt storfornøyd for å ha gått for 427XA, spesielt siden det i skrivende stund er Premier League i HD

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved component fra xbox må du bruke optisk til lyd. Utgangen fra xboxen sitter på den lille "switch" boksen på kabelen.

Vurderer selv sterkt dette tv'et nå, har kikket en del på det, og for meg som er vant til PV60 virker faktisk bildet noe bedre på Pioneer'en...?

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet nettopp fra TH-42PV62 til 507XA. Jeg syns ihvertfall at det er en markant kvalitetsforskjell på disse to. Pio'en er jo selvsagt større, men jeg syns bildekvaliteten er en god del bedre både på tv-sendinger (CD parabol) og DVD. Helt klart verdt prisforskjellen.

Newcomer MiR sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Mener du component nå? I såfall overfører den kabelen kun bilde, ikke lyd.
    joda, vet også at man kun for bilde via component, men kan ikke se noe audio input var litt kjipt, jeg har en pioneer ax2 jeg kjører lyden gjennom optisk kabel, men av og til er det greit å kjøre via tven...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper jeg får råd til en 50" fra Pioneer selv en dag, alltid vært mine favoritt flat-TVer. Gratulerer utrolig mye, du får kose deg og ikke minst skaffe deg noe HD-materiale å mate den med HD med...

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MiR
    joda, vet også at man kun for bilde via component, men kan ikke se noe audio input var litt kjipt, jeg har en pioneer ax2 jeg kjører lyden gjennom optisk kabel, men av og til er det greit å kjøre via tven...
    For å få lyd gjennom comp så må du i tillegg kjøre en scart cabel inn i inngang 2, sånn er det ihvertfall på min 4270. Står i bruksanvisningen

Newcomer MiR sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kefcam
    For å få lyd gjennom comp så må du i tillegg kjøre en scart cabel inn i inngang 2, sånn er det ihvertfall på min 4270. Står i bruksanvisningen
    hhmm, jeg skal prøve på dette senere i dag, men litt redd for at den vil stikke alt for langt ut med omformern, da jeg har min hengende på veggen.

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis med fin skjem, pioneeren er mitt første valg også.
    Skal kjøpe skjem til høsten når ny leilighet er på plass. Er jeg heldig så har det kommet enda en ny modell. Har lest litt om den som kommer og den skal visst ha betraktelig mer kontrast. (Noe pioneer ikke har vært like god på som panasonic). Gleder meg.... :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •