LG 42PC1R "Surring"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 42PC1R "Surring"

Er det noen som har erfaring med PC1R?

Gode/Dårlige erfaringer?

Hører att støy fra tv`n er ett stort problem i sverige, der bortimot 40-50 % har plagsom støy. mens resten ikke har støy i det hele tatt..

LG har vist innrømet en svakhet..

så det virker som om det er 50-50% sjanse for å få en med unormalt høy støy!!

Noen med erfaringer??

Har bestilt PC1R fra netonnet så blir jævla skuffet vist tv`n kommer og det viser seg att det støyer fælt.....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i all verden ta sorgene på forskudd?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hvorfor i all verden ta sorgene på forskudd?
    enig, etter alle innleggene dine her å dømme er du på grensen til hysterisk opptatt av dette! kanskje det er en som deg som har "surring" i LGen sin, og har skrevet så mange innlegg at det virker som 40-50%...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig att men ikke skal ta sorgene på forskudd!!

Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    enig, etter alle innleggene dine her å dømme er du på grensen til hysterisk opptatt av dette! kanskje det er en som deg som har "surring" i LGen sin, og har skrevet så mange innlegg at det virker som 40-50%...
    Faktisk så står det ikke så mye om brukere av PC1R er fornøyd eller ikke med tv`n sin.. i dette forumet.

men søker du i det svenske minhembio, så er det jo en av de største sakene på det forumet att PC1R støyer.

Tviler på att svenskene hører på enn annen frekvens enn oss normenn.:lol:

Det står også att LG har lagt en grense på enn viss db på støyen, som vist var høy.

da mener jeg att faktisk er en mulighet for att PC1R har ett problem!!!

Derfor tenkte jeg å høre på dette forumet om de som har en sånn Flat-skjerm opplever det samme som svenskene gjør!!!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min fra Sverige :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her for mer detaljer angående "surring" (trafostøy) på LG PC1R: Minhembio forum -> Har du surrande ljud på din LG PC1R?

Dette er forøvrig en Poll også, resultatet er jo interessant (selv om man må ta i betraktning at de som ikke har problemer med denne TV'en heller ikke har sjekket ut/stemt på den pollen).

Utifra den tråden virker det som det er ren "lotto" om en får en stille PC1R eller en støyende en. Støyen er også ifølge mange merkbar opp til 3 meter fra TV'en, spesielt rett forran TV'en. Noen sier at den bråker mer enn kjøleskapet, samt at de ikke klarer å leve med støyen rett å slett. Støyen overdøver selv TV'en når den er på medium/høyt lydnivå.

Det er jo normalt med litt støy fra Plasma TV'er, men ikke på det nivået der. LG's svenske serviceavdeling virker veldig lite samarbeidsvillig i saken også, og har sagt at dersom støyen ikke er over 21db så går det ikke på garanti. For å sjekke om støyen er over 21db må LG sende ut en servicemann hjem til kundene, og dersom det ikke er en garantisak (altså at støyen ikke er over 21db) så må kunden punge ut ca 2000kr + moms for målingen...

21 desibel er mye, dette er en TV tross alt - ikke av den billige sorten heller.

Jeg hadde bestemt meg for PC1R før jeg snublet over denne forumtråden og leste om problemene. Nå tørr jeg rett og slett ikke å ta sjansen å "spille lotto" med å bestille en fra Netonnet tilfelle jeg får en med sånn støy (jeg har veldig senstive ører/god hørsel, og jeg vet jeg ikke hadde takla sånn høyfrekvent elektrisk støy i lengden, iallefall ikke på nivå med et kjøleskap!!). Det blir alt for mye styr med å returnere en 42" plasma over nett i tilfelle en er uheldig å får en støyende en...

Håper du er heldig med din PC1R marama... Skriv gjerne erfaringene dine her når du har mottatt den.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min fra Sverige :wink:
    Med støy???:lol:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    Med støy???:lol:
    litt "trafo-støy" noen ganger i begynnelsen. men etter noen uker hørte jeg ingenting lenger.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt "trafo-støy" noen ganger i begynnelsen. men etter noen uker hørte jeg ingenting lenger.
    men vist du har PC1R, kunne du vært så snill å gi meg dine innstillinger på tv`n. så jeg ihvertfall har ett bra utgangspunkt

har sett så mye forskjellig!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    men vist du har PC1R, kunne du vært så snill å gi meg dine innstillinger på tv`n. så jeg ihvertfall har ett bra utgangspunkt

har sett så mye forskjellig!
    har PC1RR, men er offshore for tiden, og har desverre ikke med TVen, så jeg kan ikke finne innstillingene til deg :-)
    har kontrast og lysstyrke ganske høyt (60-70), ellers ligger jeg rundt 50-55.
    har stillt litt på fargene, måtte sette ned rødfargen ett hakk.
    anbefaler deg å stille etter eget skjønn, ganske enkelt å få bildet bra.
    jeg brukte calibrator 2.0 først. brukte ca samme innstillinger på tv, ps2, pc og dvd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •