1080p vs 720p vs SD-eksempler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1080p vs 720p vs SD-eksempler

Lekte meg med noen full-hd bilder for å se forskjellen på SD, HD og "full" HD.

Ikke såå stor forskjell på de 2 HD-oppløsningene, må nok opp i endel tommer for å få full effekt. SD vs HD = stor forskjell...

Kjører en 24" Dell nå, med 1920x1280.

Oppløsningene er vel ikke 100% riktige men effekten er den samme - bildene er best på en full HD-skjerm også.

http://www.freebiejoe.com/avforum/hd-test.zip - 4.5MB to stk eksempler.

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først vil jeg bare for å være den kjipe sluskete slasken jeg er korrigere deg og si at det ikke finnes noe som heter 1920p og 1280p det heter 1080p og 720p. På den annen side jeg skjønner jo hva du mener.
    Når det gjelder dine synspunkter vil jeg si at jeg ikke er helt enig. Jeg har selv en 24" dell skjerm og synes det er godt merkbar forskjell på 720p og 1080p. Det skal dog sies at dette har mye med hvor nærme du sitter skjermen. Jeg sitter personelig svært næme skjermen, sitter du derimot et stykke unna er det klart at forskjellen bir mindre.
    En ting er sikkert, jeg skal ha meg en 1080p projektor med tid og stunder. forhåpentligvis en gang i løpet av våren. Får uansett en meget god pris på Sony WPL-WV50 så må bare få cash i handa så skal det bli kos

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blås det opp på 100 tommer, da ser du forskjellen.... 720p er råbra, men 1080p er spinnvillt! :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •