Panasonic TH-37PV60, noen spørsmål!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TH-37PV60, noen spørsmål!?

God kveld folkens!
    I dag kom faderen hjem med en ny tv!! Endelig! Tven var en Panasonic TH-37PV60. Har sett på tven i en par timer nå, må si jeg ser forskjell fra Xboxen og parabol signalene. Men dette er jo normalt. Men har en gammel Force tuner, denne er ikke den beste kan være det. Men noen som har noen innstilnings tips? Hva av bildebehandlignen bør være på og innstilninger? Har også lest litt om innbrenning. Hva bør jeg gjøre med dette?
    En ting jeg ikke skjønner med denne tven er oppløsningen. På spessifikasjonene står det at tven er HD-ready, men den har jo bare 1024X720 fysiske linjer. Men dette er jo ikke noen HD-ready? Må man ikke ha 1280X720 fysiske linjer for at den skal være HD-ready?

Ble litt mange spørsmål, men menops:

Takker for alle svar og god jul:-D

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel samme panelet som brukes i PV-60 42" og det er en laaaang post
    om disse.
    Har selv en PV-60 men faktisk ikke tenkt over dette med oppløsningen i
    forhold til HD-Ready logoen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-Ready sier bare at man må ha 720 Linjer. og det har denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et godt valg av TV! Jeg ser at du synes kvaliteten på Force-tuneren er heller dårlig. Det kan jeg faktisk ikke forstå, all den tid min Force 1189 80GBH gir det beste bildet jeg har sett fra en digitaltuner. Så da må jeg spørre:

Har du stilt inn tuneren på 16:9? Har du stilt inn Forc`n til å sende ut RGB over scart? Har du passet på å koble den til TV-apparatet med en fullkoblet scart-kabel og ikke minst; til de inngangene på Panasonic som kan ta imot RGB?

Det er ihvertfall en begynnelse som vil gi bedre bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bør kanskje tilføye; Sett TV-apparatet i normal modus (valget står mellom normal, Dynamic og Cinema). Du kan med fordel også velge fargetone "kjølig" for å fjerne evevntuelt grønn/gulskjær. Og ikke minst: Skru av alle bildeforbedringskretsene. De trenger du ikke når du har digital-parabol. Men husk: TV-apparatet gir mulighet for individuell innstilling av alle inngangene, slik at du må gjøre dette for hvert tilkoblete komponent. Det vil da legge seg inn i apparatets "minne" og huskes hver gang du slår på det innkoblete apparatet, som f.eks. DVD, tuner, X-box o.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mange fine svar!
    Skal prøve det du sa J.Haugen! Men hvordan er innbrenningen på denne skjermen? Bør jeg gjøre noe spessielt eller bare se på tv og kose meg??

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnusha
    Takker for mange fine svar!
    Skal prøve det du sa J.Haugen! Men hvordan er innbrenningen på denne skjermen? Bør jeg gjøre noe spessielt eller bare se på tv og kose meg??
    Så lenge ikke TV'en blir stående med samme bilde på i mange timer (f.eks Text-tv) så skulle det ikke bli noen problemer. Kos deg med en fantastisk god TV. Vil du ta ekstra forhåndsregler kan du passe på å skifte kanal i ny og ne hvis dere ser på en kanal der logoen vises i hjørnet over lang tid. Kontrasten kan også justeres ned. Jeg gjorde ikke det når min TV var splitter ny og jeg har aldri hatt noen problemer med innbrenning.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •