Plasma debutant...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer ThePatriot sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma debutant...

Heisann, er helt ny her på dette tilsynelatende glimrende forumet. Har lest endel og det virker som det er veldig mange proffe brukere og folk som vet hva dem snakker om her inne!

Jeg er i ferd med å kjøpe meg min første plasmaskjerm, og er usikker på hva jeg bør velge.. Design er for meg veldig avgjørende og jeg har falt for Pioneer's modeller PDP506XDE/FDE og 436XDE/FDE. Utrolig lekker skjerm som bare skal henges opp på veggen!

Det er egentlig ingen alternativer for meg, den nye modellen 427 med innebygd tuner er ikke like pen, samt med avrundete hjørner er den heller ikke like stilig som de nevnte modeller ovenfor...

Men disse er vel utgåtte modeller, eller? XDE har pc inngang og er vel toppmodellen, og vil gjerne ha muligheten til å koble laptopen til tv'en, men hva ellers taler for den kontra FDE. Designet er da likt, samt øvrige spesifikasjoner.. Har også lest endel om innbrenning på disse, men jeg vil ikke bruke skjermen til spill eller lignende. Utelukkende til film og sport!

Noen her som kan gi en rask anbefaling evt fordeler ulemper osv...

:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hallo og velkommen inn i "ekspertenes verden":-D Personlig har jeg veldig god erfaring med samsung og panasonic!!Jeg hadde først en sam.. 37 tommer pana.. 42 og nå sam.. 50 tommer igjen!!Og dette er meget gode merker,gode tilkoblingsmuligheter er det på begge.Klart Pioneer er også toppers .Personlig går jeg for de mest utbredte og kjente merkene,det er nok best i det lange løp.Gå inn på forskjellige forum anng testing av skjermer det finnes masse der ute,ta deg god tid og du vil finne det perfekte til ditt bruk!!:-D Thats for sure.Lykke til.

DinPris.no - Sammenlign produkter, butikker og priser i Plasma TV hos DinPris.no

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann,, ja takk for det..:-D

Men er det ingen som har noen flere erfaringer, tips osv om disse aktuelle pioneer skjermene.. ??

:|

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Pioneer PDP-507XA da,, den har jo samme stilige looken som xde modellene, og er vel en ny generasjon (7) ... ??

Noen som vet mer??

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har så å si valgt å gå for pioneer 507xa tv som min første flatskjerm.
    Har sittet lenge å tenkt på om jeg skulle gå for denne 50" kvalitetsplasma skjermen eller om jeg skulle vente på 47" lcd tven fra lg typen 47LB2RF

Har jeg gjort et bra valg? skal brukes mest til film tv og litt ps3 :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic lanserer 50" 1080p proff plasma i disse dager. Du får den sikkert hos Fotophono

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 506xde og er veldig fornøyd
    Vet ikke hva disse ligger på nå,men du får nok en go deal for den nå..
    Dette er tross alt 2005 desidert beste tv

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i hovedsakt 2 ting jeg har "kalde føtter" for, det er i hovedsak frykt for innbrenning, selv om dette sikkert er overproposjonert nå, samt om jeg vil angre på at jeg ikke gikk for 1080p. Det er somsagt snakk om en 50" tv som skal stå en 2-3 meter unna hvor jeg sitter og jeg er veldig glad i GOD kvalitet på skjermen med film, tv og spillkonsollbruk. Neimen ikke lett dette her ;-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fine innspill!!

Noen som har flere erfaringer, meninger el. lign om disse skjermene?

Ville det være veldig dumt av meg å evt kjøpe en 436XDE nå, som tross alt er en utgådd modell men som fortsatt er å få kjøpt enkelte steder.. har en på lager her... Da modellen 427 ikke har det designet jeg vil ha, men det har derimot 507xa men selvsagt til en høyere pris og 50 tommer er strengt tatt ikke nødvendig for min del...

Hva mener dere??

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ganske så sikker nå på at det blir en Pioneer 507XA som skal henge på veggen i stua!

Fantastisk fin skjerm, blir nok å bestille denne!!

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThePatriot
    Takk for fine innspill!!

Noen som har flere erfaringer, meninger el. lign om disse skjermene?

Ville det være veldig dumt av meg å evt kjøpe en 436XDE nå, som tross alt er en utgådd modell men som fortsatt er å få kjøpt enkelte steder.. har en på lager her... Da modellen 427 ikke har det designet jeg vil ha, men det har derimot 507xa men selvsagt til en høyere pris og 50 tommer er strengt tatt ikke nødvendig for min del...

Hva mener dere??
    Med tanke på at Pioneer sliter særdeles mye med innbrenning på sin 6.-generasjons plasmaskjermer, så ja - det ville være veldig dumt av deg. 7.-generasjon er kanskje ikke like pen designmessig, men den skal visstnok være mye bedre på innbrenningsproblematikken (vil vise seg om et års tid om det stemmer..). Selv fikk jeg pengene mine tilbake fra Pioneer etter å ha fått ny PDP-436FDE to ganger - og innbrenning hver gang.

Har en kollega nå som opplever akkurat det samme. 6.-generasjonen til Pioneer ville jeg holdt meg langt unna. Har også mailet med en journalist i Aftenposten forbruker som kunne bekrefte Pioneer sliter veldig med innbrenning på disse modellene.

Mitt råd - styr unna. Dessverre, for bildet er knall og panelet blant de absolutt peneste på markedet. For ikke å snakke om genistreken med ekstern tuner. Men hva hjelper vel det når selv teksting brennes inn..

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenning

Dette forumet har en lang diskusjon på innbrenning, og Pioneers 6.-generasjon står det også mye om i den sammenheng:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...?highlight=436

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Heisann igjen, det ble et langt opphold, men nå har jeg endelig fått skjermen på plass i stua! Og det ble den vidunderlige 507xa!!!

For en vannvittig deilig skjerm er det rette ordet for denne plasmaen fra Pioneer!! hoho..:-D :-D :-D

Utrolig glad for at jeg valgte denne skjermen og ikke den utgåtte 6 generasjon eller 42" som ikke er like pen designmessig..

Nå blir det nok endel filmtitting i tiden som kommer.. hehe

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ibux skrev:
    Mitt råd - styr unna. Dessverre, for bildet er knall og panelet blant de absolutt peneste på markedet. For ikke å snakke om genistreken med ekstern tuner. Men hva hjelper vel det når selv teksting brennes inn..

Takk for gode råd,, styrte unna både 6 generasjonen og 42"'eren og angrer ikke et sekund på det!

Og blir bare mer og mer imponert over 507xa'en ... morro..:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •