plasma-lcd-fakta.no

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

plasma-lcd-fakta.no

Noen som har sett denne siden?
    For meg virker det som skikkelig plasma-propaganda... Og det blir ikke bedre av at undersøkelsen er sponset av Hitachi, Panasonic og Pioneer som ikke er helt små på plasma

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    For meg virker det som skikkelig plasma-propaganda... Og det blir ikke bedre av at undersøkelsen er sponset av Hitachi, Panasonic og Pioneer som ikke er helt små på plasma
    så panasonic og hitachi lager propaganda mot seg selv? (de er jo ikke akkurat små på lcd heller...)

EDIT: etter å ha lest litt mer på siden, må jeg innrømme at det var litt voldsom fokus på de positive elentene ved plasma vs negative ting med lcd

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes ærlig talt det var en grei side, jeg. Alt for mye hype i retning LCD om dagen, greit at plasmagjengen lager litt motype som endog er fundert i en eller annen markedsundersøkelse (som jeg ikke skal kommentere validiteten til uten å ha sett nærmere på grunnlaget)...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahaha... ren propaganda.. sjekk forsiden a .. hahahaha...
    LCD fakta my ass....

Det jeg ser som den største forskjellen er at man bør velge LCD dersom man skal koble til div. ting til TV'n som PC, spillkonsoll etc... og plasma om man elsker film med deilig bilde...

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, blir litt propaganda spør du meg.
    Er vel norsk utgave av denne:
    http://www.plasma-lcd-facts.eu/

Et lite whois oppslag på domenene viser at den ene er registrert på Panasonic Europa og den norske Panasonic Norge.

Sier ikke at det som står der er direkte feil, og jeg er forsåvidt enig i at Plasma har noen fortrinn over LCD, men får litt inntrykk av at de prøver å vinkle alt i plasmas favør. Det står lite om når testen faktisk ble utført (bare når den ble presentert), og sjekklisten med spørsmål har ikke med spørsmål rundt PC bruk og Gaming noe som også er relevant bruk av en flatskjerm?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at undersøkelsen viser at LCD vs. plasma har lik skarphet får meg til å se på denne testen med et stort spørsmålstegn. Overalt hvor jeg har lest og hørt så er LCD skarpere, til og med de som liker plasma best..

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Det at undersøkelsen viser at LCD vs. plasma har lik skarphet får meg til å se på denne testen med et stort spørsmålstegn. Overalt hvor jeg har lest og hørt så er LCD skarpere, til og med de som liker plasma best..
    Hehe, har du ikke sett bildet der de sammenligner Plasma og LCD skarphet? LCD skjermen har et lite blurret bilde mens plasmaen er sylkvass Er ikke noen tilhenger av det ene eller det andre (har CRT enda ops: ) men det der syns jeg virket litt rart.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken teknologi som er skarpest kommer ann på øynene som ser. Tror faktisk ikke det er så veldig forskjell jeg. Noen vil syntes plasma er skarpest, mens andre liker LCD bedre.

Meg for eksempel har aldri sett noen forskjell på de. Selv om jeg har sett LCD og plasma ved siden av hverandre. Bildet er forskjellig ja, men skarpheten er så og si like god på begge.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, mulig jeg sa det litt feil, men på f.eks spillkonsoller og kilder man kan få 1080p på så er vel LCD klarere? Jeg ser at det er plasmaer som er 720p, men har kun ca 1000 x 720p, mens dette er et mye sjeldnere syn på LCD da disse har 1300 x 720p.. Jeg vet ikke hvor stor forskjell dette utgjør, men jeg vil tro at (ca) 1000x720p vs. (ca) 2000x1080p utgjør større forskjell, spesielt når teknologien vil bli enda bedre og det vil komme tv'er med enda flere piksler enn det er i dag. Eller er jeg helt på bærtur nå?:?

Jeg håper ikke dere opfatter meg som at jeg ikke liker plasma, jeg vurderer både LCD og plasma innkjøp. Det som bekymrer meg mest for plasma er dog innbreningsfare ved spill.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    De er like store på LCD, så kan ikke skjønne at dette har noe med propaganda og gjøre. Er gjort spørreundersøkelser på hva folk liker og ikke liker. Jeg tror de har laget denne siden for å opplyse alle de der ute som tror på alle mytene om plasma. Er veldig MYE drittslenging om plasma ute i verden. Levetid, innbrenning, strømforbruk osv osv. Denne siden er et forsøk på å knekke de mytene for det er ikke slik lenger. En plasma har like lang levetid som LCD, så og si ikke innbrenning lengre og strønforbruket har gått kraftig ned.

Det er også grunnen til at jeg har den siten som signatur, slik at folk kan lese om plasma og forstå at det meste av mytene de har hørt ikke stemmer.

Se også på masse av innleggene på denne siden hvor folk spør om innbrenning, hvor lenge man har en plasma osv. Da er det kjekt med sånne sider.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På siden som det refereres til i første post i denne tråden står det blant annet dette:
    "Example
    You can now play computer games or watch logo-heavy channels (e.g. CNN) on a plasma TV without worrying about various static image elements being on the screen for a long period of time."

Likevel står det i bruksanvsningen til plasma tv'er at man ikke skal spille spill på den..

Hva er det som gjør at så mange syns at LCD er bedre enn plasma til spill? Er det bare pga plasma ofte operer med lavere oppløsning?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På siden som det refereres til i første post i denne tråden står det blant annet dette:
    "Example
    You can now play computer games or watch logo-heavy channels (e.g. CNN) on a plasma TV without worrying about various static image elements being on the screen for a long period of time."

Likevel står det i bruksanvsningen til plasma tv'er at man ikke skal spille spill på den..

Hva er det som gjør at så mange syns at LCD er bedre enn plasma til spill? Er det bare pga plasma ofte operer med lavere oppløsning?
    Hvor i bruksanvisningen står det at man ikke kan spille spill på plasma??? Har en panasonic pv62 selv hvor det står fint lite om det.

Grunnen til at mange syntes LCD er bedre til å spille med, er fordi LCD er det samme som er forstørra pcskjerm (ja veit, med masse tv funksjoner og bildebehandling), men alt og alt like teknologi. LCD har hatt bedre oppløsning, og de sliter ikke med innbrenning i det hele tatt. Dessuten mener folk at LCD har bedre farger og lyd som gjør det lille ekstra for spilla.

Det var lenge et problem med innbrening på plasma som gjorde at å spille tv spill på den med masse statiske ting som liv, ammo osv kunne brenne seg inn. Innbrenning er som sagt ikke noe problem lengre og man kan spille uten å være redd, men MYTEN er der fremdeles og derfor fraråder folk å spille på plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

plasma eller lcd?

Helt enig,men jeg tror at man burde gå selv i butikkene og bestemme seg hva man skal ha.Jeg selv har kjøpt panasonic 42 pv600 og er kjempe fornøyd.har sett på flere lcd i butikkene og nesten alle ble koblet til hd-materiale slik at kunder ikke kunne se ulempene på lcd.Etter å ha koblet de selv på enten analog antenne eller tom.dig.parabol syntes jeg at disse skjermene er ikke egnet for tv titting.Bildene var veldig kunstige,etterslep,lys lekasje...Men på hd materiale var de veldig gode(og det var plasma også),selgere sier at det vil gå veldig bra når man starter med hd sendninger i Norge men dette vil skje om flere år(jeg gidder ikke vente på dette og hvem vet hva slags teknologi blir aktuelt da,kanskje både plasma og lcd forsvinner)og jeg vil ikke kjøpe en lcd av den grunn at den egner seg best på data og spill.Ingen i Norge sitter og spiller eller bruker data hele dagen på tv.Forstår ikke hvorfor man skal ha data koblet på en 42 eller50" skjerm.Med spill er det en annen situasjon og plasma klarer seg godt på dette området.En annen ting,da jeg koblet tven min på dig.parabol,bildet ble enda bedre enn påbutikken,den kvelden viste de Swept away med Madonna og jeg har aldri sett så bra tv bilde i mitt liv,lyset var så sterk at jeg ble nesten gjennomlyst og fikk nesten inntrykk at jeg var der,fargene var så troverdige at jeg tviler nå på den testen fra lyd og bilde at panasonicen var litt dårligere enn pioneeren...men men,hvis jeg fortsetter slik kommer folk til å tro at jeg forsvarer mitt kjøp så derfor jeg sier til alle som vil ha en ny tv:gå til butikken og se på bildene fra flere kilder på forskjelige tv-er,tenk gjennom hva skal du bruke tv for:skal du sitte flere timer og spille playstation og lite for tv titting eller omvendt.Lykke til

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sashairis
    Forstår ikke hvorfor man skal ha data koblet på en 42 eller50" skjerm.
    Helt enig med posten din

Det med å koble data til en flatskjerm er kjekt fordi man kan se alle seriene og filmene (de lovlige selvfølgelige ) man har lastet ned. Meg for eksempel laster ned de seriene jeg liker i full HD oppløsning og ser de på tv'en. Kjekt og smart.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha hørt at de som sitter med en PV60 at det står at det frarådes med seriøs konsoll spilling e.l. Siden det ikke står noe om dette i bruksanvsingen din så får man vel sikkert erstatning hvis det skulle brenne seg inn et bilde på den?

Er det noen som vet når det begynner å komme plasma modeller med 1080p?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp AQUOS®: MORE TO SEE

Trykk på "BETTER PICTURE" "FULL HD RESOLUTION" trykk deretter på den ene fjelltoppen i bilde på tv-skjermen så ser man forskjellen på 1024 x 768p vs. 1920 x 1080p. Jeg trodde ikke det var så stor forskjell.. Jeg skjønner godt at de som jobber med en skjerm som pc eller skal bruke den i forbindelse med en spillkonsoll foretrekker 1080p.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Sashairis, så slapp jeg skrive alt selv.

Hypen LCD er godt alt for langt. LCD over 32 er ubrukelig til alt. Under 32 er de ikke gode uten HD.

Har selv 26" Lava - TV/MediaCenter - Ok bilde. Strålende på HD - OK på PS2/XBox360

Hitachi 8600 (42" plasma) - TV/MediaCenter - Strålende på alt - Særlig MediaCenter HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp AQUOS®: MORE TO SEE

Trykk på "BETTER PICTURE" "FULL HD RESOLUTION" trykk deretter på den ene fjelltoppen i bilde på tv-skjermen så ser man forskjellen på 1024 x 768p vs. 1920 x 1080p........

Dette ser ut som juks! Forskjellen mellom 1024x768 og 1366x768 er ikkje så stor. Begge skulle hatt samme høgde på "trappetrinna" (men litt smalere trinn på 1366) i skråningen opp mot fjelltoppen sidan begge har 768 linjer. Forskjellen mellom 1366x768 og 1920x1080 kan godt vere reell.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne diskusjonen satte meg i tvil IGJEN angående LCD vs plasma.....

Egentlig satt meg fast på en LCD nå.. men....bah...

Har Plasma noen garantier når det gjelder innbrenning? hvis det blir innbrenning, får jeg byttet den da?

Film kvaliteten betyr så mye for meg, får også rome serien i julegave^^...
    Hører så masse digg om panasonicen og filmkvalitetene...

Eneste bekymringen min er at, nå får fks lillebroren min Nintendo wii og zelda til jul, og da blir det spilt på skjermen minst 10 timer dagen ser jeg for meg.. blir ellers spilt en del utenom å egentlig...

Hva skal jeg gjøre!?!?!? blir crazy!! hehe... hadde det bare vært meg, så hadde jeg tatt plasma, men lillebroren min og vennene hans spiller en del...

Har skikkelig lyst til å egentlig satse på plasma, men er kjipt hvis jeg får innbrenning med engang nesten, også må jeg kjøre snø på skjermen døgnet rundt eller levere tilbake osv...

bah..... hjelp meg eksperter!!!! pliz......

Newcomer Lunix sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    De er like store på LCD, så kan ikke skjønne at dette har noe med propaganda og gjøre. Er gjort spørreundersøkelser på hva folk liker og ikke liker. Jeg tror de har laget denne siden for å opplyse alle de der ute som tror på alle mytene om plasma. Er veldig MYE drittslenging om plasma ute i verden. Levetid, innbrenning, strømforbruk osv osv. Denne siden er et forsøk på å knekke de mytene for det er ikke slik lenger. En plasma har like lang levetid som LCD, så og si ikke innbrenning lengre og strønforbruket har gått kraftig ned.

Det er også grunnen til at jeg har den siten som signatur, slik at folk kan lese om plasma og forstå at det meste av mytene de har hørt ikke stemmer.

Se også på masse av innleggene på denne siden hvor folk spør om innbrenning, hvor lenge man har en plasma osv. Da er det kjekt med sånne sider.

Blah, Blah, Blah

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •