plasma-lcd-fakta.no - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Har en kamerat uten liv :roll: som spiller i perioder over 10 timer hver dag på en panasonic plasma. Ikke noe problem med hans tv.

Spiller wii selv om dagen i store doser
    Og du merker ingen tegn til innbrening? Ikke over kortere perioder engang? Hvis det skulle oppstå det en dag, hva kan du gjøre med det? Med tanke på garanti osv..

Har du sammenlignet hvordan tv'en du bruker er i forhold til LCD tv'er på markedet? Kan man se at det på f.eks. xb360 virker bedre med LCD pga ofte større oppløsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Og du merker ingen tegn til innbrening? Ikke over kortere perioder engang? Hvis det skulle oppstå det en dag, hva kan du gjøre med det? Med tanke på garanti osv..

Har du sammenlignet hvordan tv'en du bruker er i forhold til LCD tv'er på markedet? Kan man se at det på f.eks. xb360 virker bedre med LCD pga ofte større oppløsning?
    I spill på nyere konsoller er det gjerne mye bevegelse hele tiden, så skjønner godt at en kan spille lenge uten å få noe innbrenning, når det faktisk er veldig mye bevegelse i spill på skjermen. Om man derimot sitter med Tetris i 10 timer så må man vel regne med å få noe retention, men det er det få som gjør nå til dags

Garanti dekker vel ikke innbrenning. Men en kan vel ta det på forsikringer om man har (som man enten kjøper fra butikken, eller utvidet innboforsikring f.eks. som dekker -alt- for en liten egenandel selvsagt).

Jeg har bestemt meg for Plasma, etter å ha sammenlignet både Plasma og LCD (i 40" og 42" størrelser, vil ikke ha noe mindre). Plasma vinner soleklart på TV bilde og film, spesielt på SD innhold. På HD innhold gjør begge teknologiene det bra, men fortsatt har Plasmaen et overtak synes jeg. Alle LCD'ene jeg har sett på sliter med raske bevegelser, det blir hakkete bevegelser f.eks., etterslep, mangel på detaljer i mørke omgivelser (noe må de vel ofre for å oppnå sortnivå). Det finnes selvsagt LCD TV'er som er BRA også, Sony's W2000 f.eks., men så koster det også (mitt budsjett er maks 15000kr), derfor er mitt valg Plasma, og jeg ender vel mest sannsynlig opp med en PV60.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående innbrenning på Plasma så har jeg mest lest om Panasonic TH-42PV60 og LG 42LCP1R, og ingen av de skal plages noe spesielt med innbrenning. Jeg har faktisk ikke lest en eneste forumpost angående permanente innbrenninger på disse Plasma TV'ene. Retention (midlertidig innbrenning som forsvinner etter minutter, timer) kan selvsagt oppstå, og etter det jeg har lest (mye!) så virker det som LG 42LCP1R er litt mer utsatt for midlertidige innbrenninger enn Panasonic TH-42PV60.

En quote angående PV60/PV600 og innbrenninger i Minhembio forum -> * Officiell Tråd - Panasonic PV60 / PV600 *

Angående fastbränningar på PV600 så somnade jag ifrån min PV600 inatt med XBOX:en igång på skärmsläckaren.
    XBOX:en verkade ha hängt sig för den hade stått stilla på samma bild hela natten.
    När jag vaknade bytte jag snabbt till en kanal och visst såg jag bilden då också på den kanal jag tittade på.
    Naturligtvis trodde jag att jag hade fått en permanent inbränning men jag slog av TV:n och några timmar senare när jag slog på den igen så var det borta.
    Verkar som det är väldigt svårt att få permanenta inbränningar på pannan om det överhuvudtaget går.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neonix
    Angående innbrenning på Plasma så har jeg mest lest om Panasonic TH-42PV60 og LG 42LCP1R, og ingen av de skal plages noe spesielt med innbrenning. Jeg har faktisk ikke lest en eneste forumpost angående permanente innbrenninger på disse Plasma TV'ene. Retention (midlertidig innbrenning som forsvinner etter minutter, timer) kan selvsagt oppstå, og etter det jeg har lest (mye!) så virker det som LG 42LCP1R er litt mer utsatt for midlertidige innbrenninger enn Panasonic TH-42PV60.

En quote angående PV60/PV600 og innbrenninger i Minhembio forum -> * Officiell Tråd - Panasonic PV60 / PV600 *
    Jeg har hatt pc1r før jeg kjøpte pv60 og kan bekrefte at pc1r har litt retention (spesielt i filmer med hvit tekst under selve filmbildet, så ble det et felt hvor teksten hadde vært som stod igjen noen minutter). På pv60'en har jeg aldri sett dette, men det virker som om skjermen til pv60 er mye mørkere enn pc1r slik at man ikke ser det så lett kanskje?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •