LCD TV'er som er gode på TV signaler? CD-kabelTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD TV'er som er gode på TV signaler? CD-kabelTV

Skal som alle andre kjøpe meg ny TV og er veldig opptatt av å få godt bilde på TV-signalene. Har noen tips på LCD TV på rundt 42" som er gode på TV-signaler? Kommer til å kjøre via Cana Digital kabel TV.

Må LCD'ene være 100-120 Hz for å gi gode TV signaler?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen lcd tv er bra på kabel tv,men de dyreste gir vel ett akseptabelt bilde og du trenger ikke 100 hz blir dårligere tv bilde av det på analoge sendinger så jeg i butikken,men når hd sendinger kommer så har det sikkert en funksjon.Gå i butikken og finn en som du liker,fordi det er vanskelig å svare på spørsmål man ikke helt vet selv.Men muligens har noen andre tips til deg om noen gode skjermer(les alle tester du kommer over)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Samsung M61, M71, N71, og Sony V2000 kan jeg gå god for!

Det er ofte sterkt overdrevet hvor dårlige bilder du får på LCD med analoge signaler! Bildene blir absolutt akseptable, men litt varierende fra kanal til kanal... Det kan også skille fra tidspunkt til tidspunkt på samme kanal!

Men når det er sagt så må du styre unna de billigste TVene... det er nettopp på analoge TV signaler du får igjen for å legge litt ekstra i bildeprosessoren...

Modellene jeg nevnte over er såkalte allroundere... Det finnes TVer som sony W og X serie som er bedre på bruk til data... men jeg tok utgangspunkt i en vanlig TV som skal brukes til vanlig TV titting og litt film i sofakroken...

Du kan også vurdere plasma... f.eks panasonic PV60. Mange liker denne, jeg også, men jeg hadde magefølelse for LCD!!! Se selv og bestem deg etter du har sett ting... Ikke la folk på forumet eller i butikken bestemme for deg! -Det er du som skal se på TVen hver dag i mange år!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er ofte at de er vanskelig å vurdere tvsignalene i butikkene da de som oftes sendes med "youtube"-kvalitet.

Det er få butikker som har skikkelig bra kvalitet på tvsignalet inn. HD materiale har de nok av, men det er nå ikke det som blir pri en i heimen så sant ikke ALLE tvkanaler bestemmer seg for å hoppe over på det. Skjer nok først om noen år dessverre. Selv da spørs det vel med hvilken hd-kvalitet de sender? Båndbredde på satelitt-linker koster penger....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men slik jeg forstod det så har du cd digital signaler...? Da øker både sortnivå kontrast og skarphet!!!

Jeg har GET analog og GET digital hjemme. Må si at jeg ble veldig positivt overrasket over bildet jeg fikk på M71 på analogsignalene. Jeg måtte se analogt i 3 mnd før jeg fikk digital. -Gikk helt greit det!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •