Testseier til Sharp LC-37XD1 Full HD LCD - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 149
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Matti
    Takk for svar. Sparte jeg noe lapper også
    Og så fikk du to tommer ekstra

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serienr er 611.

Ellers fremdeles meget fornøyd. Fant jo ut etterhvert at tv'en husker hva slags bildeformat du velger for hver kanal og det var jo veldig positivt =) Når det gjelder banding ser jeg ikke noe til det. Men nå er kanskje ikke jeg den som er best egnet til å finne feil grunnet min overveldenhet over skjermen.

Har desverre ikke GeOW men soser litt med Rainbow six Vegas og Oblivion.
    Sliter og med høytalerplassering. Må finne plass til center og høyre fronthøytaler =)

(Gjenskinnet av meg på bilde 3 er faktisk xbox live kameraet som filmer meg og ikke reflekson i skjermen. Hehe )

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Flyttet all prisdiskusjonen hit: http://avforum.no/forum/produkt-pris...-lcd-tver.html. Vennligst forhold denne tråden teknisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation scart til komponent

Hei! Jeg har denne Sharp 37" tv-en.
    Lurer på en ting

Har et hjemmekino anlegg som har scart med komponent eller no.. Har sett det finnes overgang fra scart i den ene enden og komponent i den andre enden.

Går det da an å bruke denne overgangen fra scarten på anlegget til komponent inngangene på tvet? (dvs det er jo en "vga"-kabel med komponent innganger på tv)

Fint om det gis svar asap

-Henrik

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne høre flere erfaringer med XD1! Noen som har fått prøvd den i jula? Og fått testet digital sendinger? Den skal jo være langt bedre via scart enn Sony, Toshiba, JVC osv.

Og dvd via HDMI?

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvem er best til Pc spill, film og PS3 spilling? 1080p på de 2 andre er vel ikke så viktig pågrunn av størrelsen...? så hvilken er best på pc, dvd film og PS3 spilling? dvd film hvor sort er sort er veldig viktig.

https://okelektriske.secure.flexiweb...view/19410010/ Sharp LC37XDIE

TV - Sony Bravia KDL-40V2500 - Finn beste pris hos Prisguide.no

TV - Samsung LE40F71B - Finn beste pris hos Prisguide.no

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    hvem er best til Pc spill, film og PS3 spilling? 1080p på de 2 andre er vel ikke så viktig pågrunn av størrelsen...? så hvilken er best på pc, dvd film og PS3 spilling? dvd film hvor sort er sort er veldig viktig.

https://okelektriske.secure.flexiweb...view/19410010/ Sharp LC37XDIE

TV - Sony Bravia KDL-40V2500 - Finn beste pris hos Prisguide.no

TV - Samsung LE40F71B - Finn beste pris hos Prisguide.no
    Har Sharp LC 42XD1E og kan trygt anbefale denne. Har ikke testet de to andre ,men jeg hadde en Panasonic PV60 42" på hjemmlån en ukes tid og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte Sharp tv'n. Sortnivået på denne tv'n står ikke noe tilbake for Plasma tv'n og den er meget bra på DVD film. På HD DVD og Xbox 360 er den helt sjef.Den er også veldig bra på tv signaler(Viasat+). Får litt følelse av at det er HDTV du ser på til tider.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir vel litt feil av meg å kommentere dette her.... , men men, jeg har testet litt da, 1080i over parabol, 1080p over blu-ray, digitale bakkenett sendinger og "digital-tv" over scart fra get/upc ,dvd over hdmi med oppskalering og bildene LC52XD1e kvitterer med er i mine (noe fargede sharp øyne riktignok...) helt helt i toppklasse av hva man kan få servert med dagens teknologi da inkluderer jeg både plasma og lcd i min vurdering.

Ja , også har jeg spilla endel xbox 360 over komponenti 1080i, og det er ikke feil det heller.. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til Joel fra Sharp.
    Tidligere i denne tråden så ble sagt at xd1 ikke klarer 1080p over komponent. For
    min del er det avgjørende at tv`en jeg kjøper klarer det. Hvordan ligger den an med hensyn på dette, vil det komme firmware oppdateringer som fikser dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TLP
    Spørsmål til Joel fra Sharp.
    Tidligere i denne tråden så ble sagt at xd1 ikke klarer 1080p over komponent. For
    min del er det avgjørende at tv`en jeg kjøper klarer det. Hvordan ligger den an med hensyn på dette, vil det komme firmware oppdateringer som fikser dette?
    Hei

Beklager , men over komponent vil du måtte leve med 1080i som høyeste kvalitet.

Litt usikker på hvorfor, men det virker som innholdsleverandørene ikke vil ha 1080p materiale gjennom annet enn HDMI, og jeg lurer på om dette vil være veien det går framover, kan jo ha noe med HDCP å gjøre også frykter jeg... , men dette er bare rene personlige spekulasjoner fra min side og ikke offisiell info fra SHARP.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joel fra Sharp: Det vil heller ikke være 1080p over VGA?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Var inne på Lefdal alna i dag og sammenlignet ulike skjermer, de viste NRK2 (vet ikke om det var analog eller digital). Synes 42xd1 ikke viste noe særlig godt bildet. Var flere plasma skjermer med langt bedre bildet. Skal jo sies at jeg ikke vet om den var optimalt kalibrert. Noen andre som har sett den på alna, og er av en annen oppfattning

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GRevRev
    Joel fra Sharp: Det vil heller ikke være 1080p over VGA?
    Nei. Kun HDMI.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Hei

Var inne på Lefdal alna i dag og sammenlignet ulike skjermer, de viste NRK2 (vet ikke om det var analog eller digital). Synes 42xd1 ikke viste noe særlig godt bildet. Var flere plasma skjermer med langt bedre bildet. Skal jo sies at jeg ikke vet om den var optimalt kalibrert. Noen andre som har sett den på alna, og er av en annen oppfattning
    Sharp 42XD1 er veldig god på tv signaler! tror nok du må ta den med hjem og prøve den i stua skal du få et riktig inntrykk av tv'n.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på hvorfor, men det virker som innholdsleverandørene ikke vil ha 1080p materiale gjennom annet enn HDMI, og jeg lurer på om dette vil være veien det går framover, kan jo ha noe med HDCP å gjøre også frykter jeg...
    Veldig sansynlig !

Vet du hvilken videoprosessor som sitter i XD1 skjermene?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TLP
    Panelet støtter 1080p, for og kunne kjøre 1080p som er en digital standard er man avhengig av et digitalt signal på inngangen. Vga er analogt og man vil dermed ikke kunne vise hverken 1080p eller 720p gjennom denne inngangen, men man vil kunne vise en hvilken som helst oppløsning som vga/panelet støtter, men ikke digitalt gjennom vga.
    hva mener du? 1080p er jo teknisk sett bare helbilder i oppløsningen 1920x1080. Det sier jo ingenting om overføringsstandaren. Kan ikke "kravene" til Full HD, men kanskje du blander med de?
    Ut fra dataen min kommer det både 1080p og 720p over vga og dvi hvis jeg setter oppløsningen til det!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du tar feil eXa for 1080p er såvidt jeg har forstått ikke ensbetydene med 1920x1080. For 1080p er en digital standard som bare sier noe om antall horisontale linjer (altså 1080)

Så dersom du sender ett ananlogt signal i 1920x1080 over VGA utgangen er det strengt tatt ikke 1080p selv om oppløsningen (og resultatet) kanskje er den samme

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Sharp 42XD1 er veldig god på tv signaler! tror nok du må ta den med hjem og prøve den i stua skal du få et riktig inntrykk av tv'n.

Har du også sett 37XD1E på tv signaler? Evt hvilke (kabel,parabol)?
    Jeg var på hifi-klubben i trondheim i dag og så på denne, men eneste signal de hadde inn til tv'en var blue-ray dvd..

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var selv på HiFI-klubben i Trondheim i dag for å se på denne tv'n. =)
    Jeg likte det jeg så. Sortnivået så ut til å være greit og den var skarp og fin med flotte farger. Men det var som sagt med blue-ray. Nå kommer jeg aldri til å kjøre analoge signaler på tv'n min, så er ikke så nøye med hvordan den gjør det der. Men det skal jo være bare i følge alle som har sett det. Prisen var også helt grei. Hadde nærmest bestemt meg for M71 og så nevner noen selvsagt denne tv'n og jeg blir usikker igjen. De hadde den uansett ikke på lager, så jeg får en stund til å tenke på. Kunne egentlig tenkt meg 42", men det hadde de ikke dessverre. Det har derimot Elkjøp på sine sider, så skal stikke innom og høre om de får den inn i butikk her i Trondheim etter hvert også.
    Front: Klipsch IV RF62___________ Reciever: Yamaha RX-V1067
    Senter: Klipsch IV RC62__________TV: Sony KDL-55HX855
    Bak: Yamaha NS-300____________ HTPC: Sjølbyggd I5, Nvidia GTX970 etc.
    Sub: SVS PC-12 NSD

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Var selv på HiFI-klubben i Trondheim i dag for å se på denne tv'n. =)
    Jeg likte det jeg så. Sortnivået så ut til å være greit og den var skarp og fin med flotte farger. Men det var som sagt med blue-ray. Nå kommer jeg aldri til å kjøre analoge signaler på tv'n min, så er ikke så nøye med hvordan den gjør det der. Men det skal jo være bare i følge alle som har sett det. Prisen var også helt grei. Hadde nærmest bestemt meg for M71 og så nevner noen selvsagt denne tv'n og jeg blir usikker igjen. De hadde den uansett ikke på lager, så jeg får en stund til å tenke på. Kunne egentlig tenkt meg 42", men det hadde de ikke dessverre. Det har derimot Elkjøp på sine sider, så skal stikke innom og høre om de får den inn i butikk her i Trondheim etter hvert også.
    Hvilken str og hvilken pris var det på hifiklubben i tr.heim?

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •