Testseier til Sharp LC-37XD1 Full HD LCD - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 149
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette bildet ble tatt av en sharp xd1. Kan noen fortelle meg hvordan man ser at det er banding her?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er at du ser svarte områder som ikke skal være der, gjerne ganske sentrert på skjermen når du bytter kanal etc.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over dette på tyske Hifi forum: (Oversatt med gooogle)

so again to all

46 and 52 panel with banding problems is exchanged WORLD-WIDE!!!!
    new devices with improved quality control and manufacturing process are at the end of December to come.

these devices have then a new software for blocking and a modified inverter because of that to hum.

everything turns out without banding to have needs shapr to turn only on and then the new software is draufgespielt and the inverters gegenenfalls modified.

with the 37 and 42 series it is which other one it others panaels blocked there, but I believe software and inverter will be the same and is also treated zo.

Sharp XD1 tråden hos Hi-Fi Forum de:

Erfahrungen mit den neuen Sharp LC-52/46/42/37 XD1E, Sharp - HIFI-FORUM

Igjen, ser ut som Sharp sliter litt med 46" og 52" som produseres på den nye 8G fabrikken til Sharp. Og at det vil komme oppdaterte utgaver neppe før godt ut i januar.

På samme tråd ser jeg at panelet for 37" er fra Japan, 42" fra Taiwan, mens 46" og 52" kommer fra 8G fabrikken som ble satt i gang i høst.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt med på XD1E-tråder i forumer i både USA, Sverige og England siden de først begynte å komme på markedet.:!: Mye stoff å lese...
    Det er mange som har snakket med Sharp, og alle som har problemer med "buzzing" og "banding", har så langt fått nye skjermer. Alle har også vært veldig fornøyd med kundeservicen hos Sharp. Så langt er det problemer med tv'er som har serienummer som begynner med 610 og 611. (6=2006 og 10=oktober). Nå er det noen som har fått tv'er med SN 612, og det er ikke rapportert om problemer med de.

Angående firmwareoppdateringer så burde ikke dette være noe problem. I går ble mange Samsung F71-eiere glade, da Samsung fikset et overscan-problem. Dette gjorde at man ikke fikk 1:1 pixelmapping. De sendte da ut en CD til eierne. Har også hørt at man kan gjøre dette "off the air" altså over antenne.

Håper Sharp fikser det sånn at man kan få 1080P via VGA og Comp.

Her er forresten den tråden til USA:

Official Sharp Aquos 42D62U/46D62U/52D62U Owner's Thread (NO PRICE TALK!) - AVS Forum

På første siden står det veldig godt forklart hva banding er

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest at man kan gjøre opdateringer via en serial kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Jeg har fulgt med på XD1E-tråder i forumer i både USA, Sverige og England siden de først begynte å komme på markedet.:!: Mye stoff å lese...
    Det er mange som har snakket med Sharp, og alle som har problemer med "buzzing" og "banding", har så langt fått nye skjermer. Alle har også vært veldig fornøyd med kundeservicen hos Sharp. Så langt er det problemer med tv'er som har serienummer som begynner med 610 og 611. (6=2006 og 10=oktober). Nå er det noen som har fått tv'er med SN 612, og det er ikke rapportert om problemer med de.

Angående firmwareoppdateringer så burde ikke dette være noe problem. I går ble mange Samsung F71-eiere glade, da Samsung fikset et overscan-problem. Dette gjorde at man ikke fikk 1:1 pixelmapping. De sendte da ut en CD til eierne. Har også hørt at man kan gjøre dette "off the air" altså over antenne.

Håper Sharp fikser det sånn at man kan få 1080P via VGA og Comp.

Her er forresten den tråden til USA:

Official Sharp Aquos 42D62U/46D62U/52D62U Owner's Thread (NO PRICE TALK!) - AVS Forum

På første siden står det veldig godt forklart hva banding er
    Man vil vel strengt tatt ikke kunne kjøre 1080p over vga inngangen siden dette er en analog inngang.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper ikke 1080p eller noe annet på lcd. Kvaliteten er ubrukelig!
    Kun ok hvis en skal koble til Pc.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Hjelper ikke 1080p eller noe annet på lcd. Kvaliteten er ubrukelig!
    Kun ok hvis en skal koble til Pc.
    Hvis den er så ubrukelig som du sier så syns jeg det er veldig rart at det er så mange som kjøper LCD tv'er og hvorfor det ikke opplyses om dette i alle tester som blir gjort.
    Jeg har f.eks. aldri lest dette noen steder hvor LCD og plasma sammenlignes:
    "LCD tv'er er crappy, kjøp kun plasma, hvis du ikke skal bruke den til pc"
    Kom gjerne med argumenter for at lcd er ubrukelig, men jeg syns at dette ble litt i det enkleste laget.

Forøvrig har jeg lest fra plasma entuiaster at LCD er bedre enn bare ok til pc bruk. Jeg tror også at LCD er best til konsollbruk.

Har du forresten sett denne sharp modellen eller nyere LCD tv'er på markedet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen som har fått til å kjøre 1080P over VGA. Maks er 1280*1024. Det står også i manualen.
    Men du har et veldig godt poeng. Siden 1080P er panelets egentlige oppløsning, så burde det være helt naturlig å bruke denne oppløsningen over VGA.. Det må alltid være ett eller annet som ikke er helt bra...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen som har fått til å kjøre 1080P over VGA. Maks er 1280*1024. Det står også i manualen.
    Men du har et veldig godt poeng. Siden 1080P er panelets egentlige oppløsning, så burde det være helt naturlig å bruke denne oppløsningen over VGA.. Det må alltid være ett eller annet som ikke er helt bra...
    Panelet støtter 1080p, for og kunne kjøre 1080p som er en digital standard er man avhengig av et digitalt signal på inngangen. Vga er analogt og man vil dermed ikke kunne vise hverken 1080p eller 720p gjennom denne inngangen, men man vil kunne vise en hvilken som helst oppløsning som vga/panelet støtter, men ikke digitalt gjennom vga.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok jeg er ikke helt med... Hva er egentlig forskjellen da på analogt og digitalt?
    Litt rart spørsmål kanskje, hva er det egentlig du mener?
    Sony W og Samsung F klarer jo 1080P gjennom VGA

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Samsung F og Sony W klarer en oppløsning på 1920x1080 gjennom VGA inngangen men det er ikke det samme som 1080p. 1080p er som jeg spesifiserer over avhengig av en digital inngang på tv`en (feks HDMI). Det er stor forskjell på analogt og digitalt signal behandling når det feks kommer til interferens og tap av signal.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Dette bildet ble tatt av en sharp xd1. Kan noen fortelle meg hvordan man ser at det er banding her?
    Color banding er at skjermen ikke klarer å gjengi nok fargenyanser av en eller annen grunn, og at det som skulle være jevne overganger mellom farger eller mellom nyanser av samme farge blir til tydelige 'bånd' isteden (se bilde).

Vedlagte bilde er litt "ekstremt" og overdrevet (gjort ved å gjøre om bildet til .gif uten bruk av 'dither') - men faktisk var min gamle plasma omtrent så dårlig som dette ved tilsvarende bilder (klikk på bildet for stor versjon).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke colour banding det er snakk om her. Ikke farger som smelter sammen. De kaller det bare banding, og arter seg som vertikale eller horisontale bånd som strekker seg utover skjermen.

AV Forums

og her
    AV Forums

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Color banding er at skjermen ikke klarer å gjengi nok fargenyanser av en eller annen grunn, og at det som skulle være jevne overganger mellom farger eller mellom nyanser av samme farge blir til tydelige 'bånd' isteden (se bilde).

Vedlagte bilde er litt "ekstremt" og overdrevet (gjort ved å gjøre om bildet til .gif uten bruk av 'dither') - men faktisk var min gamle plasma omtrent så dårlig som dette ved tilsvarende bilder (klikk på bildet for stor versjon).
    Takk, det forklarer en del

I de engelske forumene har jeg lest at det skal komme noen oppgraderte panel med nyere firmware i januar. Stemmer dette for oss i norge også?

Kan du bekrefte at den dynamiske kontrasten på 37" av XD1 er 6000 og ikke 10 000? Har nemlig lest at noen påstar det er 10 000 slik som på 46" og 52"..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke colour banding det er snakk om her. Ikke farger som smelter sammen. De kaller det bare banding, og arter seg som vertikale eller horisontale bånd som strekker seg utover skjermen.

AV Forums
    Jeg har sett en god del eksempler på dette også på avforums. Men det må jo gå ann å få en ny hvis man har et eksemplar som er slik? At det går på garantien, eller hva?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at det går på garantien. Det gjør jo det i sverige og england. Sharp har jo anerkjent problemet.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AV Forums

og her
    AV Forums
    Da burde de kalle det noe annet, for 'banding' på TVer forbindes med det jeg forklarte (selv når man ikke skriver 'colo(u)r' foran). Jeg har aldri hørt/sett det i forbindelse med problemet som vises på disse bildene før nå, ihvertfall.
    -Ikke at det er din feil, selvsagt, bare følte for å nevne det. Kan fort bli begrepsforvirring dersom flere helt forskjellige problemer får samme benevnelse.

- Eller - greit nok, jeg kan være med på at man kan kalle dette 'banding', men problemet er at dersom noen nå hadde sagt til meg at de hadde problemer med banding på TVen deres, ville jeg ihvertfall automatisk ha regnet med at det dreide seg om 'colour banding'.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Da burde de kalle det noe annet, for 'banding' på TVer forbindes med det jeg forklarte (selv når man ikke skriver 'colo(u)r' foran). Jeg har aldri hørt/sett det i forbindelse med problemet som vises på disse bildene før nå, ihvertfall.
    -Ikke at det er din feil, selvsagt, bare følte for å nevne det. Kan fort bli begrepsforvirring dersom flere helt forskjellige problemer får samme benevnelse.
    Ja, enig. Det burde fått et annet navn

Men som Tome på avsforum sa når det ble masse begrepsforvirring da problemene først dukket opp:

"I see a band. I call it a band"

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, enig. Det burde fått et annet navn

Men som Tome på avsforum sa når det ble masse begrepsforvirring da problemene først dukket opp:

"I see a band. I call it a band"
    :roll:

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •