Testseier til Sharp LC-37XD1 Full HD LCD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 149
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Matti
    Så det nå, men ser på avforums.com at dem klager på 1080i. Takler vist ikke det, og HD-sendingene som kommer blir vel sendt i 1080i?
    HD sendingene som blir vist kommer i 720p i norge. Jeg tror den støtter 1080p kun over 1 HDMI inngang. Jeg vet ikke hvor godt synlig det er fra 1080i til 1080p på denne tv'en men hvis jeg skulle gjette så ville det vært liten forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av llafriel
    Hvordan var denne skjermen på tv signaler? De har en på lager hos hifiklubben og jeg lurer på om jeg skal slå til på denne.
    Tror den fikk 1.8 på vanlige signaler via scart. (1 er best) Den fikk samme score som de 4-5 andre i testen. Men for all del, ikke stol blindt på slike tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på avforums er det en egen tråd om 37"
    Just picked up a new Sharp LC-37XD1E - Impressions/Questions - AV Forums

masse bilder. ser veldig fin ut

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ved siden av særs gode test resultater i 3 magasiner på kort tid, må jeg si at det er en elegant tv også! :-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har veldig lyst på denne. Har da tenkt til å ha HTPC via HDMI og digital dekoder via HDMI. Om jeg bruker med støtte for 1080p til PC og den andre til digital dekoder vil jeg da få maksimalt ut av begge? Selv da HD-TV kommer for fult.

Newcomer shaunv sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor dukker sånne her opp når man tror man har bestemt seg hvor hvilken tv man skal kjøpe? Tror jeg feil, eller er sort ganske så sort på denne skjermen?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt på avforums.com om forgjengeren og det virker som den hadde en del småfeil. Håper ikke denne mod har dratt med seg disse..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer info da gutter

Er detta den beste TV`en per i dag for 25k? Er det kun VGA/Component som har problemer med 1080p?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer info da gutter

Er detta den beste TV`en per i dag for 25k? Er det kun VGA/Component som har problemer med 1080p?
    25k? Den koster 17 000,-
    For meg ser det ut som at dette er tv'en som utvilsomt gir mest for pengene. Den skal ha sortnivå på høyde med Sony W og X 2000, den er 3" mindre enn W2000, men koster også 11 000 mindre. Men den har problemer med "banding" (hva dette nå enn betyr..?). Jeg har sett bilder der denne blander sort og lilla sammen på en slik måte den ikke burde. Mulig det er dette banding betyr.

Jeg har lest en del om XD1 og dens forgjenger og har funnet ut at det er noen problemer (bombe!) med denne tv'en også som får meg til å utsette et kjøp og tvile enda mere på teknologien bak LCD, men heller vurdere plasma. Problemet (for det finnes alltid et problem med en tv! Merkelig eller hva?) med plasma er at det er en fare for innbrening og generelt lavere oppløsning 1024x720p. Hvorvidt man ser forskjell på den oppløsningen og f.eks. 1920x1080p er jeg ikke sikker på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, sant det :P tenkte mest på 42", for der har man ikke problemet med banding, buzzing osv. i og med at det er et annet selskap som produserer 42" panelene. Som også produserer omtrent alt av 42" paneler fordi svært få av de store TV gigantene gjør det selv, og har da fått stor kompetanse på 42" panel. Den er rapportert langt bedre enn de andre modellene, selv om den "bare" har 2 wave backlight.

Er det foresten noen flere bakdeler med 42" bortsett fra at du får 3 wave backlight? (hva er foresten det?)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42" får man til 20 000 Hvor fant du inf. om at 42" ikke har dette problemet?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke se bort i fra at Sharp LC-37XD1E er den beste Full HD LCD til kr. 17 000,- i dag. Eller skal man si den beste lcd til den prisen! Og i en klasse for seg selv. Ut fra testene til Heimkino og What HiFi.

Skal man opp til prisklasse 25 000. Blir vel bildet litt mer nyansert. Kom over en ny stor LCD/plasma test i dag i svenske Ljud og Bild (Elektronikvarlden) Løp og kjøp til Narvesen! Kjempetest over 14 sider av 10 flatskjermer i 42"-50". Sharp LC-46XD1 kom ikke helt opp i klasse med Sony KDL-46X2000. Sort så ut til å være bra, men detaljene forsvandt i det mørke i forhold til Sony.

Sharp LC-37XD1E har ikke samme panel som 46" og 52" utgaven. Selv i forhold til 42" er det forskjell så jeg på avforums.

I prisklasse 25 000,- er det vel Sony sin Full HD LCD KDL-40W2000 som er konge. Og i prisklassen 20 000,- Sony's helt nye KDL-40V2500?

Vil man få med seg enda flere tester, så kommer vel desember utgaven av Hemmabio i salg hos Narvesen om en ukes tid. Hvor det også er en stor gruppetest av LCD-tv.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et skjermbilde av Sharp LC-37XD1E tatt med mobilkamera av en standard sending:

- Fra denne tråden på avforums;

Just picked up a new Sharp LC-37XD1E - Impressions/Questions - AV Forums

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På avforum.com står det info om det. Les deg igjenom postene ;D 42" skal vistnok være bedre en 37" i følge mange, så da må jo den være helt sykt bra :/ I tilegg til at den ikke har problemer med banding og buzzing. Nå skal det vel også komme et nytt fw som gjør at du kan få 1080p gjennom component/vga, men det skal vist være litt løse rykter.Bare å håpe

Noen som har kjøpt 42" og kan fortelle litt mer om den?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På avforum.com står det info om det. Les deg igjenom postene ;D 42" skal vistnok være bedre en 37" i følge mange, så da må jo den være helt sykt bra :/ I tilegg til at den ikke har problemer med banding og buzzing. Nå skal det vel også komme et nytt fw som gjør at du kan få 1080p gjennom component/vga, men det skal vist være litt løse rykter.Bare å håpe

Noen som har kjøpt 42" og kan fortelle litt mer om den?
    Er det virkelig bare en firware "feil" som gjør at man ikke får 1080p via component/vga?

Er det noen som kan referere til en tråd hvor det står noe om at 37" er forskjellig fra 42"?

Budsjettet mitt strekker seg til 15 000 så jeg lurer på om jeg skal gå for denne eller kjøpe en panasonic pv60 hmm..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en pressemelding fra Sharp om forskjellene i modellene:

http://www.sharp.co.uk/PRESSDETAILS.ASP?ID=421

Står at 42" ikke har samme backlight som de andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Fant en pressemelding fra Sharp om forskjellene i modellene:

http://www.sharp.co.uk/PRESSDETAILS.ASP?ID=421

Står at 42" ikke har samme backlight som de andre.
    Når 42" ikke har samme backlight som de andre, hvilket har den da? Bedre eller dårligere?

"The inclusion of Sharp’s Four-Wavelength Backlight System**, which includes an additional Crimson Red as well as the standard RGB (red, green blue) colours, delivers more natural reds, and enables smoother reproduction of neutral shades, such as clear or translucent colours and skin tones."
    **betyr at det ikke inkluderer 42"

Linken var forøvrig veldig interessang

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42" har 3 wave backlight, de andre har 4. Kanskje det betyr at det er mindre backlight og sortnivået blir bedre ^^

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg vet ikke hva det innebærer, men jeg vet at sharp hadde problemer med "red push", altså at rødt var veldig fremhevende. dette er det ingen som klager på lengre, ikke på 42" heller. Selv om den har bare det som de kaller "standard RGB".

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    ja jeg vet ikke hva det innebærer, men jeg vet at sharp hadde problemer med "red push", altså at rødt var veldig fremhevende. dette er det ingen som klager på lengre, ikke på 42" heller. Selv om den har bare det som de kaller "standard RGB".
    Ok. Jeg leste om en som hadde problem med dette på 37" for ikke så lenge siden. Har ikke lest alt som har blitt skrevet på tråden om 42" (250 sider). Hvis det med 1080p via comp. er firmware feil så er det vel ikke mulig å oppgradere firmwaren selv..? På phillips pf9731 vet jeg det er en lan inngang der man kan oppgr. dette selv.

EDIT:
    Ifølge noen som har ringt til sharp om dette ble det sagt at det skulle fikses på de som ble prod. etter januar 2007.

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •