kan det tolkes feil?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kan det tolkes feil?

Hei. lurer bare på om det er med ett vegg feste på denne tv`n

Det står ikke under medfølgende tilbehør,men nederst på siden?

eller er det bare info om hva slags veggstativ som skal brukes?

NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke det følger med noe veggoppheng nei, men du kan alltids sende dem en mail da. Jeg tror de bare opplyser om vesastandarden.
    Synes uansett det var litt mystisk at den bare har en oppløsning på 1024x768. Det er ikke HDklart. Ville sendt en mail om det også. HDklart bør vel omfatte en oppløsning på mindst 1280x720.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV 60 har samme oppløsning etter det jeg husker... Har ikke de fleste plasmaer det?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jo i teorien de fleste plasmaskjermer ikke HDklare da?
    Jeg hadde ivertfall ikke kjøpt et produkt som har 1024x768 om jeg hadde planlagt å kjøre 1280x720. Da må jo TVen nedskalere eller kutte bildet for å kunne vise det. Det virker ivertfall totalt ubrukelig i mine øyne.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Synes uansett det var litt mystisk at den bare har en oppløsning på 1024x768. Det er ikke HDklart.
    Er da mange skjermer som er HD klare med den oppløsningen...

CK

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD ready

Tror nok ikke det følger med noe veggoppheng nei, men du kan alltids sende dem en mail da. Jeg tror de bare opplyser om vesastandarden.
    Synes uansett det var litt mystisk at den bare har en oppløsning på 1024x768. Det er ikke HDklart. Ville sendt en mail om det også. HDklart bør vel omfatte en oppløsning på mindst 1280x720.
    "HD ready"
    På markedet finnes det flere logoer som forteller at TV-en er HD-klar, HD-kompatibel osv, uten at dette faktisk er tilfellet.

Det du skal se etter er "HD ready"-logoen til EICTA (European Information & Communications Technology Industry Association) - eicta.org/.
    Standardiseringen sier at TV-en skal:

Ha minimum 720 fysiske linjers oppløsning
    Være kompatibel med formatene 720p (50Hz og 60Hz) og 1080i (50Hz og 60Hz)
    HD-kompatibel komponentinngang
    HD-kompatibel DVI- eller HDMI-inngang med HDCP

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nedskalere?

Jeg hadde ivertfall ikke kjøpt et produkt som har 1024x768 om jeg hadde planlagt å kjøre 1280x720. Da må jo TVen nedskalere eller kutte bildet for å kunne vise det. Det virker ivertfall totalt ubrukelig i mine øyne.
    hva mener du med å nedskalere? blir bildet forminsket på skjermen.? får jeg ikke utnyttet xboxn min??:cry:

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD klar = 720p + HDMI og sikkert noe mer.

De flest plasma har som sagt 1024*768 ja. Mister hele 256 linjer gitt, men får igjen noen i bredden da Alt i alt så blir bildet laget av en prosessor inni tven som fikser dette så det ser helt fint ut. Man må ikke henge seg opp i oppløsning, man må henge seg opp i bildekvalitet!

Du kommer aldri til å se forskjell på om det er 1024 punkter eller 1280 uansett. Trust me! Da må du frem med målebånd og måle pixlene. hehe.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forvirret!!!

Sitat Opprinnelig postet av xdim
    HD klar = 720p + HDMI og sikkert noe mer.

De flest plasma har som sagt 1024*768 ja. Mister hele 256 linjer gitt, men får igjen noen i bredden da Alt i alt så blir bildet laget av en prosessor inni tven som fikser dette så det ser helt fint ut. Man må ikke henge seg opp i oppløsning, man må henge seg opp i bildekvalitet!

Du kommer aldri til å se forskjell på om det er 1024 punkter eller 1280 uansett. Trust me! Da må du frem med målebånd og måle pixlene. hehe.
    det blir jo sagt så mye forskjellig, vet jo ikke hva som er riktig.

takker, hadde endelig bestemt meg for tv etter lang tid, trodde jeg måtte finne en ny.

men det du sier hørtes beroligende ut:-D

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    det blir jo sagt så mye forskjellig, vet jo ikke hva som er riktig.
    Sitatet ditt om HD Ready tidligere i tråden er riktig. Alle flatskjermer opp-/nedskalerer det de får servert av signaler, det er nemlig sjelden signalet matcher oppløsningen på panelet. En plasma med 1024*768 kan være HD Ready fordi det ikke stilles krav til horisontal oppløsning.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke HDklart. Ville sendt en mail om det også. HDklart bør vel omfatte en oppløsning på mindst 1280x720.
    du tar feil...
    720p + hdmi + hdcp

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det mye gjetting her.

Kravene til HD Ready er i hovedsak som følger (dette er nevnt før):

-Minimum 720 fysiske linjer i 16:9 (dvs at oppløsningen kan være lavere enn 720p, f.eks XGA)
    -HDMI eller DVI med HDCP
    -Komponentinngang
    -Støtte for 720p og 1080i i 50 og 60 Hz

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men stemmer det ikke at nesten alle plasma skjermer som er hd ready i ordets rette forstand også bare har 1024*768 oppløsning opp til de passerer 50"???

Snakker da om Panasonic, pioneer og LG som selger mest? Sikkert flere også...Samsung, philips....

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff. Liker det ikke. Men nå vet ivetfall både jeg og trådstarter mere om Det svært løse begrepet "HD-klart".

Så i bunn og grunn så kan en skjerm som kan nedskalere 720p oppføres som HDklar?

Jeg har nemmlig en elgammel 1024 CRT liggende på loftet. den har riktig nok ikke dvi/hdmi, men den har VGA og RGB. Er da den nesten HDklar?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som gjør forskjell på HD-ready, HD-kompatibel og HD-klar.

Det er HD-ready som er tingen, mens HDkompatibel og HD klar sier at de takler å gjengi HD signaler, men ikke til ønsket oppløsning!!! HD klar betyr vel strengt tatt bare at ikke skjermen går i sort når du dytter inn HD signaler...

Det er HD-Ready som er merkevaren og som har strengest krav til "KVALITET"...

Dette begrepet lar seg ikke oversette!!!!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nemmlig en elgammel 1024 CRT liggende på loftet. den har riktig nok ikke dvi/hdmi, men den har VGA og RGB. Er da den nesten HDklar?
    720p, eller 1024*768 er jo ikke mye i PC-sammenheng. Man har jo f.eks spilt spill med høy oppløsning på PC i årevis, men da Xbox 360 kom ble folk plutselig helt i ekstase over å kunne spille i hele 1024*768 (bortsett fra at det nå het HDTV) på den nye plasmaskjermen sin.

Sitat Opprinnelig postet av jsyver01
    Det er mange som gjør forskjell på HD-ready, HD-kompatibel og HD-klar.

Det er HD-ready som er tingen, mens HDkompatibel og HD klar sier at de takler å gjengi HD signaler, men ikke til ønsket oppløsning!!! HD klar betyr vel strengt tatt bare at ikke skjermen går i sort når du dytter inn HD signaler...
    HD-klar/HD-kompatibel betyr ingenting, det blir opp til produsent/forhandler å bestemme hva det skal bety. Nå er jo stort sett alt av dagens TV-er HD Ready, og jeg ser ofte HD-klar bli brukt om slike TV-er. Selv om en TV er merket med HD-klar trenger man ikke å snu ryggen til den.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    720p, eller 1024*768 er jo ikke mye i PC-sammenheng. Man har jo f.eks spilt spill med høy oppløsning på PC i årevis, men da Xbox 360 kom ble folk plutselig helt i ekstase over å kunne spille i hele 1024*768 (bortsett fra at det nå het HDTV) på den nye plasmaskjermen sin.
    Kan jo ikke sammenligne pc med tv spill da. Det at folk blei i ekstanse over å spille i 720p på en TV er jo fordi vi alltid har spilt i 480i oppløsning. 720p ser utrolig mye bedre ut og er faktisk en dobbling i oppløsning. Ikke rart folk blei i ekstase over hva dem så. Og husk at folk flest spiller faktisk ikke pc, de spiller tv spill.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •