Hvilken 46" LCD skal jeg velge? (toppklassen)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken 46" LCD skal jeg velge? (toppklassen)

Er på utkikk etter ny TV og har sett litt på
    Samsung LE-46F71 og Sony's KDL-46X2000

har jo lyst til å gå for 1080 da jeg skal skaffe meg ps3 og alt det der,
    men er forskjellen så stor???
    Har nemmelig også sett litt på denne 46" på 720 fra Samsung.

Så er det vel noen som sier: "gå for Pioneers 50" plasma!!! "
    og det vil jeg jo så absolutt veldig gjerne, men problemet er at LCD'en skal koples opp mot en PC/HTPC... og da faller jo desverre plasma bort med engang.
    Trenger forrestn tips til ny HTPC...

har forrestn Yamaha sin EF pioanolakkserie, så TV i pianolakk er ikke å forakte

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi var to og så på Samsung LE-40F71 (1080), Sony 46W2000 og Pioneer 507XA. Etter 1.5 timer så valgte han jeg gikk sammen med Pioneeren. Jeg er enig i valget.

F71 ga et helt utrolig skarpt bilde, men utrolig mye mylder på nært hold. Sonyene (X2000, W2000 og V2000) var rimelig kjedelige greier...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woow.. så du anbefaller ikke sony's X2000 serie???
    fint.. for da slipper jeg unna med et mellomlegg på omtrent 5000kr

Hvordan så du dette? via analoge signaler eller digitalt? hd? dvd?

Er ekstremt keen på pioneer, både utseende-messig og innhold
    Samsung har jo noe av det samme utseendet (piano-lakken)... så der er jeg jo fornøyd....

Hva var hovedforskjellene på 507Xa og LE-40F71, sånn utenom plasma vs. lcd?! var sortnivået veldig betydelig bedre? kontrast?!

Jeg kommer jo til å bruke en HTPC på skjermen i 70-80% av tiden, så er jo da kanskje ikke det lureste å gå for en plasma....
    Lurer bare på hvilke forskjeller du så på som pluss og minus....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    f71 har høyere oppløsning enn 507.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE: tiiim

Utseendet på skjermene er ganske forskjellig. X2000 har en 10-12 cm bred sølvrarget perforert ramme rundt hele skjermen. Utenpå der har den noe glass rund hele skjermen, og som om ikke det er nok så er det jaggu en metallramme utenpå glassrammen. For mye juggel etter min smak når vi sammenligner med Pioneer og Samsung.

Bildekvalitet: Vanskelig å bedømme X2000 da vi kun så den viste en demo fra en PC via HDMI. Veldig skarpe bilder, men selvsagt ingen raske beveglser og det var dagslysscener med fargerike objekter.

Vi fikk sammenlignet F71, 507 og W2000 ved å spille av Aeon Flux og på de to første HD-demo fra Samsung. Umiddelbart så blir man lett forelsket i skarpheten til F71, som fremsto mye skarpere enn W2000. Begge LCD-ene har ganske mye mylder i bildet, sammenlignet med 507. 507 fremstår langt mer behagelig å se på.

Han som kjøpte Pioneeren gikk også til en annen butikk for å se vanlige analoge TV-sendinger på 507. Han valgte til slutt 507. Jeg hadde valgt det samme skulle jeg kjøpt en flatskjerm til +/-30K i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fantastisk "anmeldelse"
    Hvorfor finnes det både plasma og LCD, hvorfor må alt være så vanskelig!!!
    hehe...

Har du hørt noe ang PC tilkobling på 507? problemer med innbrenning? dårlig signalkvalitet etc??

Kommer jo til å bruke HTPC mest til å spille av filmer og serier via et mediacenter.. så bildet blir jo så og si i konstant bruk...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg valgt LCD. Fyren som gikk for 507-en har benyttet HTPC-er i 2-3 år, og har gått lei PC-er.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Pioneer PDP-436FDE før, men nå har jeg Sony KDL-46X2000. Pioneer er bedre på sortnivå, men ellers synes jeg ikke Sony'en viker tilbake på billedkvaliteten. Enkelte ting er den bedre på etter min mening. Den gjør også en god jobb selv med dårlige signaler, og er etter min mening suveren på film.

Bildene man får servert i butikk er ikke til å stole på, man må få det hjem i stua med egne kilder og innstillinger. Men det er jo ikke alltid like lett

Sony'n har forøvrig et av de mest avanserte menysystemene innenfor dagens LCD-TV'er, og dermed flust med innstillinger som gjør at du kan tilpasse bildet (pr. inngang) til de ulike kildene dine.

PC-tilkobling er den knalle god på, men det sier jo nesten seg selv :-D

TV'en finnes i flere farger (ramma rundt kan byttes), og svart ramme ser veldig mye bedre ut enn grå - som leveres som standard.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Jeg kommer jo til å bruke en HTPC på skjermen i 70-80% av tiden, så er jo da kanskje ikke det lureste å gå for en plasma....
    Da er det ikke det lureste, det har du helt rett i. Tror nok heller LCD er tingen da gitt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv og venter i spenning til det kommer en offisiel test av LG sin nye 47" LB2RF. Veldig spent hvordan denne er i forhold til de populære skjermene til sony og samsung. Bør vel dukke opp like etter nyttår vel tenker jeg meg?

Hadde selv tenkt å gå for pioneer 507, men er veldig tilbakeholden på det med inbnrenning og slikt siden jeg har planer om å koble den opp mot pc litt av tiden samt at jeg har lyst på en skjerm som kan brukes opp mot en del ps3 spilling.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange gode svar...
    Så da eliminerer jeg altså Pioneer og plasma :'(

Grunnen til at jeg vil bruke PC/HTPC mye er jo at alle seriene mine er på denne + rundt 300 filmer i DVD-R format (4,7GB).
    Bruker da mymovies som filmdatabase med mediecenter (My Movies - Home)

46X2000 er jo en kjempedyr TV i forhold til Samsung sin fulle HDTV LE-46F71..
    Bryr meg mer om kvaliteten og fargegjengivelse mer enn å kunne hoppe rundt som en badeand i den store menyen...
    Så valget står vel på de to samt 720 HDTV'n til Samsung LE-46N71...

Vet jo ikke om full HD er så ekstremt nyttig mer nå som jeg har hørt at den europeiske tv standarden vil være 720....

Syns også den LG tv'n virker interressant, utenom den utrolig stygge plasseringen av høytalerne... skulle ønske de gikk ann å ta av...
    Ødelegger litt av utseendet mener jeg hvertfall... (og utseende er viktig ettersom TV'n skal dominere stua)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også kikke på Sharp 46" XD1E 1080P. Finnes også i 52". Veldig bra på sortnivå, og glimrende til PC.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Bryr meg mer om kvaliteten og fargegjengivelse mer enn å kunne hoppe rundt som en badeand i den store menyen...
    Poenget er at Sony'n har flere innstillinger enn de fleste andre flatskjermer på markedet, noe som muliggjør å optimalisere bildet for ulike kilder.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samojed: Sharp hadde jeg faktisk ikke tenkt på, så takk
    Forbinner alltid Sharp med no forballgreier.. sikkert fordi de var store sponsorer i dette da jeg var mindre
    Men vet ikke helt om jeg likte utseendet på denne...
    og testresultatene er veldig opp og ned...

ibux: Heheh.. mente det ikke sånn.. Er dritkeen på en X2000, syns den ser utrolig nice ut... men om Samsung F71 måler seg helt opp i teten med denne så blir det jo et værre valg.. ettersom samsungen koster nesten 5000kr mindre.. Har selv en samsung 32" HDTV på hytta og vet at menyene til samsung har ekstremt lite instillinger...

Men aller viktigst er ikke at dagens analogdrittsendinger ser utrolig bra ut...
    Kjøper jo en HD tv for å kunne følge med på HD sendinger i framtiden.. så er jo en tv jeg hvertfall vil ha i 5-8år...
    Så om TV'n er konge på digitaltv/HDTV, PC, DVD(HD-DVD, Blu-Ray etc.) og spilling med bl.a. 360, PS3 osv.. så er det viktigst...
    og det er vel derfor jeg vil ha en 1080....
    men hører jo at forskjellen kan være så minimal mellom 720 og 1080 at det faktisk ikke lønner seg.... så hvem vet :/

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •