Ny flatskjerm, valgets kval. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Perplex
    Igjen takk for gode svar.

Spectre: Stemmer nok ganske godt det du sier, plasma er hårfint bedre på visse omeråder, men LCD er greit nok det også. Virker på meg som W2000 har en mye bedre utviklet teknologi, og det blir nok et par timer med Windows Vista på skjermen der, både med avspilling og andre ting. Dessuten ser den så fin ut.

Men, på et av bildene, der du viste login screen på TV'en, så er det litt blasst (lyst) til høyre for brukerne, er dette blitzen fra kameraet eller en lampe etc? Litt kjedelig og ikke kunne lese hva som står der mener jeg, om det kommer av andre ting.
    Er litt usikker på hvilket bilde du sikter til. Link?

Dette? (startsiden for media center)
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post489482
    Det er refleks fra stuelampa ja.

Når det gjelder kontrast og Toshiba (ditt innlegg ovenfor) så har Sonyen 1800:1 i panelkontrast (sammenlignet med 800:1). 8000:1 er dynamisk kontrast (hvor TV'en varierer bakgrunnsbelysningen i forhold til hvor mørkt/lyst bildet er tror jeg).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker jeg tar en tur i butikken og sjekker ut Sony 40" W2000 og noen andre, og se på forskjell etc. Tusen takk igjen for alle tipsene.

- Smart tips det med egen demo DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager til Xdim!!! Det var ikke personlig ment.

Eksperten jeg refererte til er Spectre og som han også hentydet er alle produktsider en reklame for eget produkt! - Ville bare få frem at alt som blir sagt om produkter må settes sammen og vurderes nøye av hver enkel "kjøper"... Tall og argumenter er greie retningslinjer, men det hjelper ikke med gode tall på papiret hvis ikke det passer den som faktisk skal se på TVen hver dag i mange år!!!

Men igjen; beklager, det var litt dårlig skrevet og overhodet ikke noe personlig angrep!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perplex
    Kontrast: 800:1, mot Sony sine 8000:1, nå er som sagt jeg ikke noe orakel innen AV, men så på tidligere poster at LCD TV-ene ble slaktet siden svart nivået var dårlig, og dette ble visst utregnet i kontrasten (gud vet hvordan), men er nå litt forskjell i tallene her. (eller skrivefeil på siden)
    Det stemmer nok ikke, i følge hw.no og flere andre nettbutikker har Toshibaen en kontrast på 1200:1 og 1080p. MPX.no er jo også urovekkende dyre.

Hardware.no - Prisguide - TV - Toshiba REGZA42WL67ZG

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Matti
    Det stemmer nok ikke, i følge hw.no og flere andre nettbutikker har Toshibaen en kontrast på 1200:1 og 1080p. MPX.no er jo også urovekkende dyre.

Hardware.no - Prisguide - TV - Toshiba REGZA42WL67ZG
    Var det ikke noe med at toshibaen ikke taklet 1080p signal inn?
    Ref denne tråden:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...sning-16k.html
    Det er jo relevant for pc bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, men det kommer helt ann på pc-bruken. Om du benytter "Exact Scan-funksjonen", så opplever du kun litt frimmling når du roter rundt på desktop`en. Fungerer bra til DVD/Internett/Spill. Ellers har jeg ikke helt forstått det med 1080p/i. Takler den TV-sendinger i 1080p, men ikke data-bruk?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når bildet er interlaced (som i 1080i) så er det bare halv oppløsning den ene retningen (på en måte 1920x540), hvor den hopper over oppdatering av annenhver linje. Ved stillbilde eller rolige bevegelser så er ikke dette noe problem siden forandringene mellom hver gang skjermen oppdateres er så liten (60 ggr pr sek ved 60Hz). Ved raske bevegelser som f.eks når en drar et vindu raskt på desktopen eller åpner/lukker noe så vil annenhver linje være skjermbildet fra 1/60s tidligere og dermed skape effekter som oppleves som flimring.
    Vanlig TV er interlaced av natur pga historiske grunner (se wiki linken), mens PC og flatskjermer er progressive av natur og interlaced bilde må derfor prosesseres før det vises på skjermen.

Litt forklaring her:
    Interlace - Wikipedia, the free encyclopedia

Se bildet her som illustrasjon:
    Image:Interlace10hz.gif - Wikipedia, the free encyclopedia

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei perplex

Vet ikke om dette er innteresant for deg, men jeg vil bare gjøre deg oppmerksom på at det finnes andre alternativ enn bare LCD/Plasma. Sony's nye 55" a2000 er jo en glimrende skjerm. Den bruker en helt annen teknologi enn de to ovennevnte. Den koster ca. 23000,- nå og har kontrast og lysnivå på høyde med plasma. Den har i tillegg 1080P og kan bruke denne oppløsningen til PC.

Sitter og vurderer skjerm selv, og har blitt oppmerksom på denne teknologien i det siste. Spesielt etter å ha lest tråden om den litt lengre ned i forumet her, og også i andre land.
    Den er jo 40 cm dyp da, men hvis du skal ha tv'en stående på en tv-benk, og ikke nødvendigvis henge den opp på veggen, er jo dette også noe å vurdere. Nå blei du vel bare mer forvirra, men til det bruksområdet ditt er den et alternativ du kan vurdere

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud som vi slakter plasma og LCD her...
    Etterslep er vel minimalt... har faktisk aldri merket noe til dette.. (og om det har skjedd så var det jo da ikke merkbart)...
    På de forferdelige tv-sendingene vi har nå ville jeg nok gått for plasma, men når HD-sendinger kommer orntlig på plass.. (2-5år) så er jeg sikker på at det ser nestn likt ut... Når jeg snurrer igang en DVD-film og glaner på den med min 46" samsung HDTV så er det et helt fantastisk bilde, skarpt og fint.
    Tenker ikke på sortnivået over hode.

Hvorfor jeg valgte LCD?! jo fordi jeg vil kunne bruke tv'n til alt mulig rart..
    -Har koblet til en HTPC (PC) hvor jeg har musikk, serier, tar opp tv etc.
    -Bruker xbox360, fantastisk bra kvalitet.
    -Deilig sammen med dvd-spillern
    etc...

En kompis av meg hadde plasma for non år tilbake (vet at teknologien har gått laaaaangt etter det) og der sleit vi med en innbrent NRK logo når vi så på alle de andre kanalen... d var ekstremt irriterende..

Men selv er jeg på jakt etter en ny tv som skal brukes til ALT den også, og nå står valget ganske mellom Sony 46X2000, Samsung LE-46F71 og Pioneer 507XA.... dette er da tv'r med full HD (unntak av 507XA - plasma)...

TV'n jeg ville anbefalt for deg mr. Perplex er Samsung LE-46N71
    link: NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

Funnet ut siste tiden at
    kongen på plasma er: Pioneer og Panasonic
    kongen på LCD er: Samsung og Sony

Mellomklasse : LG

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et veldig bra svar Spectre

bare en siste ting, leste at HDTV sendes som 1080i, vil det si at 1080i TV`er har et fortrinn der? Og bl.a i linken til hw.no står det at Toshiba WL67ZG har 1080p, er dette bare et kynisk markedsføringstriks?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Matti
    bare en siste ting, leste at HDTV sendes som 1080i, vil det si at 1080i TV`er har et fortrinn der? Og bl.a i linken til hw.no står det at Toshiba WL67ZG har 1080p, er dette bare et kynisk markedsføringstriks?
    En flatskjerm TV må uansett gjøre om bildet fra interlaced til progressivt når det mottas interlaced, men relatert til oppløsning så kan det være fordel å ha TV med 1920x1080 oppløsning når en mottar 1080i/p signaler pga at da trenger en ingen omskalering av bildet (forutsatt at TV'en kan slå av overscan og støtter 1:1 pikselmapping).

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •